Gå til innhold

Nå er det bare dager til Google skal avsløre sine nye Pixel-telefoner


Anbefalte innlegg

 

Har brukt en s8 i en lengre periode ja. Plaget med at apper enten ble strukket eller croppet, om de ikke hadde svarte barer.

 

Problemet da er at du får en mindre skjerm, men fortsatt må slite med alle problemene til en rammeløs telefon.

 

Om poenget var å få inn en større skjerm med samme bredde, hvorfor ikke bare gå rett på 21:9?

Mye mer som støtter dette.

Hmm, kjedelig å høre. Men vår utifra at de fleste app-utviklere kommer ganske kjapt på banen og fikser appene sine, ellers blir det mye dårlige reviews ute og går.

 

21:9 blir enda heftigere format og blir for langt tror jeg. For min del kunne de ha kjørt rammeløst 16:9, men det er visst aldri aktuelt.

 

Jeg kan godta en overgangsperiode til 2:1, men det viktigste er å få bort de stygge rammene. Selv på små telefoner burde de gjøre det.

Ser ikke helt for meg at folk skal legge inn ekstra informasjon i spill.

 

Men det verste blir youtube, netflix etc. Skal de plutselig gi alle videoer i 2:1? Hva med de som har 16:9 skjermer da?

Og hvordan vil dette påvirke tv, pc, osv? Vi har allerede 16:9 som en standard, og alt gikk mot 21:9 som neste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig sånn at diverse apper osv sliter med det ekstra høye (eller brede, alt ettersom hvordan du ser på det) formatet som er på LG G6, Samsung Galaxy S8 / S8 Plus og Note 8? Jeg trodde så godt som samtlige apper til Android var skalerbare og kjørte vektorbasert grafikk og elementer? Noe som jo nesten må være et must på en plattform som har tusenvis av forskjellige enheter i alle former og fasonger, med forskjellige oppløsninger, skjermstørrelse, skjermformater osv (eller de fleste har vel 16:9 format, men det finnes vel unntak + at du har nettbrett som er alt fra 3:2, 4:3, 16:10, 16:9 osv..).

 

Video vil jo alltid bli et problem, og det er vel ytterst lite som tyder på at video vil gå bort ifra 16:9 men det første i all den tid 99% av alle TV-er forholder seg til det formatet, og 90% av alle PC-skjermer er 16:9 med noen få unntak som er 16:10, 21:9 eller 3:2.

 

Tviler veldig sterkt på at TV og filmbransjen vil bry seg om formatet på mobiltelefoner, så du blir nok pent nødt til å leve med letterboxing på sidene eventuelt blåse opp størrelsen så den går helt ut i kantene. Heldigvis så er ikke forskjellen på 16:9 og 2:1 så enorm så den delen av bildet som går tapt i høyden ved at du øker størrelsen burde vel ikke by på så alt for store utfordringer i praksis?

 

 

Men dette med apper er jo litt verre, har man noen eksempler på apper som rett og slett takler 2:1 formatet spesielt dårlig? Google er jo generelt utrolig passiv iforhold til hva de krever av apputviklere så det er jo ikke sikkert at det vil skje store optimaliseringen der med det første men jeg har litt vanskelig for å tro at dette faktisk er en reell problemstilling.

Lenke til kommentar

Når det er sagt så er det lite Google trenger å gjøre med Pixel XL. Det var egentlig bare to utfordringer med forrige generasjon (eller dagens ettersom den nye ikke har kommet enda) og det var tilgjengelighet og for store skjermkanter på toppen og bunnen, og kanskje tildels for høy pris da det virker som det er mange som har problemer med å betale like mye for en ren Googletelefon som for en Samsung Galaxy osv av en eller annen grunn. Det var jo engang i tiden hvor Google sine telefoner var veldig aggressivt priset.

 

Kantene på toppen og bunnen var jo ingen krise, men når Google nekter å ha fysiske knapper som endel av dette området så ser det litt snodig ut med så stor leppe nederst, for deretter å få on-screen knapper itillegg. Så jeg tror Pixel vil ha godt av og tjene veldig på det å få fjernet mye av disse og få en "edge-to-edge" skjerm og ettersom mye av konkurransen har begynt å gå for "egde-to-edge" så blir jo Google fort litt hengende etter om de ikke kaster seg på denne bølgen.

 

Men det aller viktigste er jo tilgjengeligheten, tilgjengeligheten på Pixel og spesielt Pixel XL var jo mildt sagt horribelt dårlig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du kan jo bestille nærværende pixel på google store.... Mener også å ha sett den hos noen leverandører.

Jeg finner den ingen steder på Google Store. :(
Det går ikke og har aldri fungert.
Er vel som med pixel pc'n at en må bestille fra google store til feks Jetcarriers mottakssenter i USA også videresender de den til Norge.

Kjedelig å vente en måned på telefonen da..

Lenke til kommentar

For pixel produktene så er såvidt jeg vet det eneste alternativet å kjøpe fra utlandet da jeg ikke har sett noen norske sjapper ta inn Pixel. Så om det ikke blir endringer feks fra iwill så må du enten avstå fra Pixel eller leve godt med Pixel men uten 5 års reklamasjonsrett. 

 

One Plus samt endel andre merker som ikke har offisiell importør til Norge blir jo i stor grad privat importert og for de aller fleste så går det jo helt fint. Hadde selv den første 1+ men fikk hevet kjøpet etter to innsendinger der 1+ ikke lyktes å fikse skjermens gulskjær. Ja det var litt pes å måtte sende telefonen utenlands når det var feil, men det gikk relativt kjapt å få den tilbake. Og det gikk også greit å få igjen penga når de ikke klarte løse problemet. 7-8 uker at kjøpet ble nulla, så løste en firmware upgrade det meste av gen1 problemene. Det var få som hadde gul skjerm som meg, de fleste fikk skjermer som virket helt fint.   

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...