Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hybrid import fra Sverige - Erfaringer?

Borger___

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093
Skrevet

Pass opp for svenske biler, de brenner jo som bare det... :p

Skrevet

Testet kalkulator på Aurid Hybrid stasjonsvogn, kom på nesten 40K i avgifter.. drøyt.

For motorvogner som benytter stempeldrevet forbrenningsmotor i kombinasjon med elektrisk motor (hybridbiler), inngår verken effekten knyttet til den elektriske motoren eller vekten av elektromotor og batteripakke i avgiftsgrunnlaget.

Ga du riktige tall til kalkulatoren?

Skrevet

http://prntscr.com/gmab9t

Testet kalkulator på Aurid Hybrid stasjonsvogn, kom på nesten 40K i avgifter.. drøyt.

For motorvogner som benytter stempeldrevet forbrenningsmotor i kombinasjon med elektrisk motor (hybridbiler), inngår verken effekten knyttet til den elektriske motoren eller vekten av elektromotor og batteripakke i avgiftsgrunnlaget.

Ga du riktige tall til kalkulatoren?

Tydeligvis ikke.. Prøver på nytt: http://prntscr.com/gmab9t , men jeg aner ikke hva bilen veier uten batteri og el-motor.. Forslag?

Skrevet

Nei, dette er et stort problem når man skal beregne engangsavgiften på hybridbiler selv.

Jeg tror Auris Hybrid stasjonsvogn med 83g/km co2-utslipp har engangsavgift som ny på 31996 (kalkulert vekt ca 1228kg).

Det finnes en versjon med 92g/km. Den skal ha 42946 i engangsavgift som ny (kalkulert vekt ca 1268kg.

Jeg vet ikke hvor du fant 87g/km fra, kanskje en eldre modell? Tallene over er for siste modell.

Skrevet

Usikker, fant det på nett en plass, men det er 2014 eller 2015 som er aktuiell, og etter å ha lest et par tester så der jeg nå at de er oppført med 92g. 

Hvor fant du dine tall? Vet ikke helt hvordan du har fått 43K i engangsavgift (?) hvilken årsmodell er du på da? Å hvordan kalkulerte du deg frem til fratrekket på motor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...