Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 8


Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har bruk for pennen, så er det fullstendig meningsløst å kjøpe den telefonen.

 

Men for oss som faktisk bruker pennen, så er denne telefonen verdt sin vekt i gull. Note 4 var min siste Note og herregud som jeg har savnet den serien. Spissen på pennen jeg hadde til Note 4 ble brukt opp, men på Note 8 følger det visstnok med noen ekstra spisser. Hadde lyst til å kjøpe Note 7 i fjor, men så brant jo de telefonene opp før jeg rakk å kjøpe noe som helst.

 

Det beste for min del med Note-serien er å kunne bruke telefonen på kontoret. Uansett hvor jeg er, så kan jeg ta et raskt notat på hjemskjermen uten å måtte åpne noen apper, gjøre endringer i store Excel-regneark, skrive for frihånd i OneNote og ta opp dokumentet på laptopen senere for å renskrive, notere i møter uten å måtte ta med laptopen (noen ganger er det digg at laptopen står til lading slik at den er klar til et senere møte), pennen er vesentlig mer presis enn fingeren hvis man skal klippe ut noe (selv om redigeringsmulighetene som kom fra og med S7 også er ganske bra) også har den ikke like mye "edge" som S8. Gleder meg også veldig til å prøve dokkingen. Håper den fungerer bedre enn Microsoft sin løsning på 950-serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har bruk for pennen, så er det fullstendig meningsløst å kjøpe den telefonen.

 

Men for oss som faktisk bruker pennen, så er denne telefonen verdt sin vekt i gull. Note 4 var min siste Note og herregud som jeg har savnet den serien. Spissen på pennen jeg hadde til Note 4 ble brukt opp, men på Note 8 følger det visstnok med noen ekstra spisser. Hadde lyst til å kjøpe Note 7 i fjor, men så brant jo de telefonene opp før jeg rakk å kjøpe noe som helst.

Har en pose med spisser som fulgte med min Note 4 så det fulgte med der og.

Lenke til kommentar

 

Genialt med pen. Men hvorfor er det bare en telefon som har integrert pen som funker med telefon? Blir da bare en telefon å velge, burde være på en rimeligere modell også. Fram til når har ikke Note vært bra på kamera (altså Note 4 (og 3)). Virker som dem nå endelig har fiksa det, håper det om det blir ny Note. Kommer jo med mer minne, men vil den selges i Norge? Problemet med Note 4 er at alle apper måtte lagres i internminne, kunne manuelt få noe på minnekortet men ikke alt, helt avhengig av internminne, er det noen endringer på det? Håper det for det var det største ankepunktet med Note 4 og en av de største grunnen til å bytte ut den gamle.

 

Grunnen til at dem ikke lar deg flytte apper til minnekortet er fordi det vil gjøre dem fryktelig treg å bruke.

 

Internminnet på mobiler i dag klarer vel opptil en 700MB\s i lesehastighet, mens ett bra minnekort klarer kansje 80MB/s

Og det store minnekortet folk har kjøpt billig fra eBay klarer vel en 8MB\s.

 

Folk flytter apper over til minnekortet og klager over at mobilen blir treg.. Så da fjerner man heller den funksjonen. 

Note 4 sin kortleser klarte vel maks 20MB\s så nyttet ikke uansett hvor raskt minnekort man satt i der. 

 

Ja er vel sant. Kunne heller levd med en treig telefon (noe den vel alt er) med mange apper enn begrensing på nedlasting. Om dem ikke har tenkt å ta inn Note8 med større minne høres det ut som Huawei Mate 9 Pro kan være bedre, men Note 8 er jo ikke i butikken enda, så kanskje enda et håp? 

Endret av JamesHook
Lenke til kommentar

 

 

Genialt med pen. Men hvorfor er det bare en telefon som har integrert pen som funker med telefon? Blir da bare en telefon å velge, burde være på en rimeligere modell også. Fram til når har ikke Note vært bra på kamera (altså Note 4 (og 3)). Virker som dem nå endelig har fiksa det, håper det om det blir ny Note. Kommer jo med mer minne, men vil den selges i Norge? Problemet med Note 4 er at alle apper måtte lagres i internminne, kunne manuelt få noe på minnekortet men ikke alt, helt avhengig av internminne, er det noen endringer på det? Håper det for det var det største ankepunktet med Note 4 og en av de største grunnen til å bytte ut den gamle.

Grunnen til at dem ikke lar deg flytte apper til minnekortet er fordi det vil gjøre dem fryktelig treg å bruke.

 

Internminnet på mobiler i dag klarer vel opptil en 700MB\s i lesehastighet, mens ett bra minnekort klarer kansje 80MB/s

Og det store minnekortet folk har kjøpt billig fra eBay klarer vel en 8MB\s.

 

Folk flytter apper over til minnekortet og klager over at mobilen blir treg.. Så da fjerner man heller den funksjonen.

Note 4 sin kortleser klarte vel maks 20MB\s så nyttet ikke uansett hvor raskt minnekort man satt i der.

Ja er vel sant. Kunne heller levd med en treig telefon (noe den vel alt er) med mange apper enn begrensing på nedlasting. Om dem ikke har tenkt å ta inn Note8 med større minne høres det ut som Huawei Mate 9 Pro kan være bedre, men Note 8 er jo ikke i butikken enda, så kanskje enda et håp?

Klarer du virkelig å bruke opp 64GB med apper? Bilder, video, Spotify og lignende lagres jo til minnekort om man velger det.

Sjekket på min telefon som har alt av apper og spill jeg trenger installert, og har bare brukt 8.5 av 52 tilgjengelige gigabytes :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Genialt med pen. Men hvorfor er det bare en telefon som har integrert pen som funker med telefon? Blir da bare en telefon å velge, burde være på en rimeligere modell også. Fram til når har ikke Note vært bra på kamera (altså Note 4 (og 3)). Virker som dem nå endelig har fiksa det, håper det om det blir ny Note. Kommer jo med mer minne, men vil den selges i Norge? Problemet med Note 4 er at alle apper måtte lagres i internminne, kunne manuelt få noe på minnekortet men ikke alt, helt avhengig av internminne, er det noen endringer på det? Håper det for det var det største ankepunktet med Note 4 og en av de største grunnen til å bytte ut den gamle.

Grunnen til at dem ikke lar deg flytte apper til minnekortet er fordi det vil gjøre dem fryktelig treg å bruke.

 

Internminnet på mobiler i dag klarer vel opptil en 700MB\s i lesehastighet, mens ett bra minnekort klarer kansje 80MB/s

Og det store minnekortet folk har kjøpt billig fra eBay klarer vel en 8MB\s.

 

Folk flytter apper over til minnekortet og klager over at mobilen blir treg.. Så da fjerner man heller den funksjonen.

Note 4 sin kortleser klarte vel maks 20MB\s så nyttet ikke uansett hvor raskt minnekort man satt i der.

Ja er vel sant. Kunne heller levd med en treig telefon (noe den vel alt er) med mange apper enn begrensing på nedlasting. Om dem ikke har tenkt å ta inn Note8 med større minne høres det ut som Huawei Mate 9 Pro kan være bedre, men Note 8 er jo ikke i butikken enda, så kanskje enda et håp?

Klarer du virkelig å bruke opp 64GB med apper? Bilder, video, Spotify og lignende lagres jo til minnekort om man velger det.

Sjekket på min telefon som har alt av apper og spill jeg trenger installert, og har bare brukt 8.5 av 52 tilgjengelige gigabytes :p

 

Jeg fyller lett opp 32 GB, det tok ikke lang tid. Og noen apper lar deg ikke velge hvor ting skal lagres, som f.eks. aftenposten lagra alle avisene i internminne og gjemte dem bort så man ikke fant dem og kunne gjøre noe med dem. Og noen kan virke som ikke trenger veldig mye plass, men funker ikke bra om det et ikke er mye ledig plass til overs som feks. det virker som snap gjør. Og må jo kunne prøve ut apper og sammenligne dem og da blir det fort en del apper. Og finner man en app er det bedre å laste den ned enn å måtte prøve å finne den igjen seinere. Har heldigvis plass til minnekort enda, noen ofrer det og. Musikk tar ikke mye plass, og alle bilder trenger ikke ligge på telefon til evig tid, men tar heller ikke mye plass, er jo mye å ta av. Problemet er at telefon ikke funker om den er helt stappa full, meldinger kommer ikke fram til slutt og da blir det et problem. 

Tok en rask kikk på kamera til Huawei Mate 9 Pro, og skjønte ikke helt kamera, så ut som det bare var fokus justering og ikke noe telefunksjon. Bra med å kunne justere noe blender/lukker eller lignende, som jo er veldig bra, men høres ut som Note 8 har et helt annet og bedre kamera (bla. to farge kamera og lagring av begge bilder på en gang, så man kan endre det seinere (og er jo bilder og ikke film som blir brukt). Kanskje 64 GB akkurat holder, som du sier, finner jo etterhvert ut noe av hva man trenger mest av apper, og er jo dobbelt av Note 4 sine 32GB. Men batteriet på Note 4 var litt i minste laget og det blir ikke bedre på Note 8, og kan heller ikke byttes noe som var genialt på Note 4 og andre Samsung modeller, i tillegg til at et deksel som bytter ut bakdekslet bygger mindre, virker med integrert, ser bra ut og har en funksjon. Og man kan kan gi telefon nytt liv bed å skifte batteriet. Der derimot har Huawei med sine 4000 mAh i tillegg til 6GB Ram og lavere pris, selger hos Power mente og den var støv og sprut sikker, noe jeg ikke har finni noe om andre steder uten å ha nilest og dem hadde bare et deksel, vil tro det blir bedre med Note 8. For ja jeg mener og: ingenting kan måle seg med penn, og man får enda spisser til Note 4 tror jeg, til den som lurte på det, jeg kjøpte iallefall det en gang, og reservepenn. 

Endret av JamesHook
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Genialt med pen. Men hvorfor er det bare en telefon som har integrert pen som funker med telefon? Blir da bare en telefon å velge, burde være på en rimeligere modell også. Fram til når har ikke Note vært bra på kamera (altså Note 4 (og 3)). Virker som dem nå endelig har fiksa det, håper det om det blir ny Note. Kommer jo med mer minne, men vil den selges i Norge? Problemet med Note 4 er at alle apper måtte lagres i internminne, kunne manuelt få noe på minnekortet men ikke alt, helt avhengig av internminne, er det noen endringer på det? Håper det for det var det største ankepunktet med Note 4 og en av de største grunnen til å bytte ut den gamle.

 

Grunnen til at dem ikke lar deg flytte apper til minnekortet er fordi det vil gjøre dem fryktelig treg å bruke.

Internminnet på mobiler i dag klarer vel opptil en 700MB\s i lesehastighet, mens ett bra minnekort klarer kansje 80MB/s

Og det store minnekortet folk har kjøpt billig fra eBay klarer vel en 8MB\s.

Folk flytter apper over til minnekortet og klager over at mobilen blir treg.. Så da fjerner man heller den funksjonen.

Note 4 sin kortleser klarte vel maks 20MB\s så nyttet ikke uansett hvor raskt minnekort man satt i der.

Ja er vel sant. Kunne heller levd med en treig telefon (noe den vel alt er) med mange apper enn begrensing på nedlasting. Om dem ikke har tenkt å ta inn Note8 med større minne høres det ut som Huawei Mate 9 Pro kan være bedre, men Note 8 er jo ikke i butikken enda, så kanskje enda et håp?
Klarer du virkelig å bruke opp 64GB med apper? Bilder, video, Spotify og lignende lagres jo til minnekort om man velger det.

Sjekket på min telefon som har alt av apper og spill jeg trenger installert, og har bare brukt 8.5 av 52 tilgjengelige gigabytes :p

Jeg fyller lett opp 32 GB, det tok ikke lang tid. Og noen apper lar deg ikke velge hvor ting skal lagres, som f.eks. aftenposten lagra alle avisene i internminne og gjemte dem bort så man ikke fant dem og kunne gjøre noe med dem. Og noen kan virke som ikke trenger veldig mye plass, men funker ikke bra om det et ikke er mye ledig plass til overs som feks. det virker som snap gjør. Og må jo kunne prøve ut apper og sammenligne dem og da blir det fort en del apper. Og finner man en app er det bedre å laste den ned enn å måtte prøve å finne den igjen seinere. Har heldigvis plass til minnekort enda, noen ofrer det og. Musikk tar ikke mye plass, og alle bilder trenger ikke ligge på telefon til evig tid, men tar heller ikke mye plass, er jo mye å ta av. Problemet er at telefon ikke funker om den er helt stappa full, meldinger kommer ikke fram til slutt og da blir det et problem.

Tok en rask kikk på kamera til Huawei Mate 9 Pro, og skjønte ikke helt kamera, så ut som det bare var fokus justering og ikke noe telefunksjon. Bra med å kunne justere noe blender/lukker eller lignende men høres ut som Note 8 har et helt annet og bedre kamera. Kanskje 64 GB akkurat holder, som du sier, finner jo etterhvert ut noe av hva man trenger mest av apper, og er jo dobbelt av Note 4 sine 32GB. Men batteriet på Note 4 var litt i minste laget og det blir ikke bedre på Note 8, og kan heller ikke byttes noe som var genialt på Note 4 og andre Samsung modeller, i tillegg til at et deksel som bytter ut bakdekslet bygger mindre, virker med integrert, ser bra ut og har en funksjon. Og man kan kan gi telefon nytt liv bed å skifte batteriet. Der derimot har Huawei med sine 4000 mAh i tillegg til 6GB Ram og lavere pris, selger hos Power mente og den var støv og sprut sikker, noe jeg ikke har finni noe om andre steder uten å ha nilest og dem hadde bare et deksel, vil tro det blir bedre med Note 8. For ja jeg mener og: ingenting kan måle seg med penn, og man får enda spisser til Note 4 tror jeg, til den som lurte på det, jeg kjøpte iallefall det en gang, og reservepenn.

Batteritiden på Note 8 er vesentlig bedre enn Note 4 til tross for mindre batteri. Snapdragon 835 bruker mye mindre strøm enn snapdragon 805? Som sto i note 4.

Har dobbelt så god batteritid på min Oneplus 5 i forhold til min note 4, til tross for mindre batteri.

 

Men surt at det ikke kan byttes enkelt ja. Men skal telefoner være syltynn og vantett så er det desverre nødvendig å bake inn batteriet..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Min kjære Note 2 bare sluttet å virke 23 timer før lokketilbudet som inkluderer dockingenhet utløp. så å siden jeg er blitt helt avhengig av skjermpenn  ble det til at jeg bestilte en Note 8, selv om nylanserte iPhone gruser Samsung på talegjenkjenning. Stemmestyring på norsk fungerer vistnok generelt veldig dårling på Android-telefoner. Noen som vet om Samsung eller Android jobber med å lære mobilene å forstå norsk tale?

Lenke til kommentar

 

Fikk min Note 8 i dag, fantastisk telefon :)

Testa den akkurat i AnTuTu og fikk 176243 i score, mot deres 169392 ? Litt stor forskjell :O

183000 på min Oneplus 5 til halve prisen. Så burde ikke legge Antutu som grunnlag for denne.

TEK fikk 171996 i score når de testet OnePlus 5. Ganske store variasjoner på de testene, ikke at de betyr så mye :)

Lenke til kommentar

Måtte bare kommentere en ting her "trekk for svært høy pris". Ja ja. Nå som "høy pris" 10.000 spenn har blitt vanlig. Vil da neste anmeldelse av en hvis telefon fra cupertiono i USA ikke få trekk pga høy pris?

 

Ser også fram til at nevnte telefon får trekk for fortsatt å mange 3,5 mm headphonejack ;-) Det er tross alt mange av oss som har en drøss med headset liggende.

 

Blir litt som å si at :Fra nå av er det KUN 8K TV standard og LYD via HDMI 3.0 som støttes på alt av youtube, netflix, HBO, TV osv. Så ALLE må kjøpe nye HDMI kabler, TVér forsterkere osv selv om selve materialet som sende ikke støtter det .... Det er jo tross alt framtiden så hvorfor støtte 4K og bakover? De er jo crap (argumentasjonsanalogu til apple på hvorfor fjerne minijack)

Lenke til kommentar

Måtte bare kommentere en ting her "trekk for svært høy pris". Ja ja. Nå som "høy pris" 10.000 spenn har blitt vanlig. Vil da neste anmeldelse av en hvis telefon fra cupertiono i USA ikke få trekk pga høy pris?

 

Ser også fram til at nevnte telefon får trekk for fortsatt å mange 3,5 mm headphonejack ;-) Det er tross alt mange av oss som har en drøss med headset liggende.

 

Blir litt som å si at :Fra nå av er det KUN 8K TV standard og LYD via HDMI 3.0 som støttes på alt av youtube, netflix, HBO, TV osv. Så ALLE må kjøpe nye HDMI kabler, TVér forsterkere osv selv om selve materialet som sende ikke støtter det .... Det er jo tross alt framtiden så hvorfor støtte 4K og bakover? De er jo crap (argumentasjonsanalogu til apple på hvorfor fjerne minijack)

Høy pris til en androidtelefon å være er nok det de mener ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Måtte bare kommentere en ting her "trekk for svært høy pris". Ja ja. Nå som "høy pris" 10.000 spenn har blitt vanlig. Vil da neste anmeldelse av en hvis telefon fra cupertiono i USA ikke få trekk pga høy pris?

Fra iPhone 7-anmeldelsen: (MINUS) Blant de dyreste telefonene du kan kjøpe

 

Ser også fram til at nevnte telefon får trekk for fortsatt å mange 3,5 mm headphonejack ;-) Det er tross alt mange av oss som har en drøss med headset liggende.

 

Igjen fra samme iPhone 7-anmeldelsen: (MINUS) Mangler innebygget mini-jack

 

Så du er egentlig fornøyd med tek sine anmeldelser med andre ord? ;)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har klart å bestille denne DeX stasjonen? Jeg har lastet ned Samsung Members appen, men blir ikke klok på noe der hvertfall!

 

Jeg fikk det til med en gang, 3-5 dagers levering på DeX stasjonen sto det.

 

Registrer deg på Samsung Members, noe av det første som kommer opp er en side med DeX stasjonen (må kanskje scrolle litt ned på Samsung Members appen), deretter må du skrive inn adresse og IMEI nr på telefonen, så får du den tilsendt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Fra artikkelen:

 

Den opplevde ytelsen her er svært god. Muligens noen hakk kvassere enn i Galaxy S8. Det virker å være vanskeligere å fremkalle de små hakkingene som av og til kan oppstå i den vanlige utgaven. Muligens har dette med den økte mengden RAM å gjøre, eller så er det noe med programvaren som kanskje fungerer marginalt bedre. Ingen av de to telefonene er trege, men for S8 sin del skjer det av og til at animasjonene hopper over noen bilder eller stotrer litt i overganger. Det skjer altså ikke på Note 8.

Betyr dette at man må ut med 10 000 NOK for å en "hakkefri" Samsung-telefon? Kunne man testet RAM-forbruket på S8 for å se om det virkelig er RAM-begrensningen som butter imot? Hvis Samsung holder tilbake programvare på dette punktet og kun gir det til kunder som betaler over 10k for en mobil, blir det for tåpelig.

Lenke til kommentar

Den har mindre batteri men bruker mindre strøm.

6gb ram hjelper på. Den kan holde opptil 29 apps i minnet mot 7 på S8. Ting går raskere på note.

Noe er nok nyere programvare.

Men ram hjelper godt på. Bare sjekk tester på YouTube.

Har du kilde til disse 29 apps vs 7?

Er da utrolig varierende hvor mye RAM hver enkel app kreverz og vil tro det meste ligger i software.

 

Virker som at damas S8+ (og spesielt S7) var veldig raskt ute med å lukke apps for å spare strøm, mens min note 4 med custom ROM og mindre RAM holdt dem mye lenger.

Men har ingen bevis på dette dog.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...