Gå til innhold

Ikke forvent å se Counter-Strike eller Dota 2 dersom e-sport kommer til OL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke poenget.

 

Men ja, skjønner jo tanken som ligger bak her, og kanskje spesielt for spill som CS som er laget for å se ganske realistisk ut med ekte våpen o.l.

Men at man skal ekskludere mere "toony" fantasyspill, som .f.eks. Dota, LoL eller Overwatch, syns jeg blir helt på bærtur. Da kan man egentlig like gjerne drite i å ha med e-sport. For hva sitter man igjen med av muligheter da? Hearthstone, Rocket League og Fifa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke poenget.

 

Men ja, skjønner jo tanken som ligger bak her, og kanskje spesielt for spill som CS som er laget for å se ganske realistisk ut med ekte våpen o.l.

Men at man skal ekskludere mere "toony" fantasyspill, som .f.eks. Dota, LoL eller Overwatch, syns jeg blir helt på bærtur. Da kan man egentlig like gjerne drite i å ha med e-sport. For hva sitter man igjen med av muligheter da? Hearthstone, Rocket League og Fifa?

 

Fort at Heartstone er for voldelig også! "facepalm

Lenke til kommentar

Så fekting, kampsport, vannpolo og hockey er ikke voldelige grener? Nå skal det sies at hverken vannpolo eller hockey er voldelige i utgangspunktet, men det er idretter hvor vold skjer jevnlig. Nå mener ikke jeg kampsport er voldelig, i den forstand at det er sport, men det bygger på elementer som fremstår som voldelige (slag, spar osv.) Fekting er direkte voldelig, da det faktisk blir benyttet våpen under kampene. Så jeg ser ikke hva som er problemet med virtuell vold i et spill. Det er null potensiale for at noen blir skadet under basketakene i CS, i motsetning til de hyppige skadene i feks vannpolo. Når alt skal være så etisk korrekt, så blir det rett og slett trangsynt og bakvendt.

 

- B

Lenke til kommentar

OL er utvannet nok allerede. På grensen til at hele opplegget er useriøst. Jeg tror de heller skulle sett på å kutte ned på antall grener. Under svømming alene er det 17 grener. Har også alltid ment at blant annet fotball og golf har lite behov for å være en del av OL da de har større og viktigere mesterskap. Tror heller E-sporten hadde vært tjent med sin egen variant av OL.

Lenke til kommentar

Forstår godt at de ikke tillater spill som Cs og lignende, hvertfall i disse "Terrrortider".

Folk må huske at selvom det er en E-sport tilknyttet cs og div andre skytespill så "dør" faktisk folk i spillene.

Det er veldig få som dør av fekting eller vannpolo.

Fekting og vannpolo er jo noen av de tryggere spotene. Utfor og super G derimot er ganske farlige saker. Det samme er potensielt aking og bob.

I, boksing fører nesten alltid til permanente hjerneskader. Det dør også folk i fotball og andre sporter. Jeg husker også at folk har bitt spidda av spyd. Bryting fører til skader.

Så har du ride sport som kan gå hardt utover både mennesker og hest.

 

Og selv i sporter hvor folk ikke får så mange akutte skader får de like vel slitasje skader. Dette gjelder alle langdistanse løp. Kappgang. Samt høyde og lengde hopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...