Gå til innhold

[Løst] Fikk tilbake penger etter 4år, tapt verdistigning på fond.


Rosewell1983

Anbefalte innlegg

Hei

 

I desember 2012 lånte jeg vekk 28 000kr til en person jeg trodde jeg kunne stole på. Jeg var veldig dum å hadde ikke ryggrad til å kreve skiftlig avtale (med vitner). Jeg skulle få 60 000kr etter 5dager. Dette var min mamma's kjæreste gjennom 7mnd. Basert på historier fra mamma hadde jeg ingen grunn til å tro jeg skulle få problemer med å få pengene tilbake

 

Det tok nesten 4år, men i begynnelsen av juli 2016 fikk jeg mine 60 000kr. Da hadde jeg mast på fyren i mange mnd via sms og tilslutt sprakk han. Jeg tror største grunnen til at personen ventet så lenge var fordi han visste selv hvor stor i kjeften han hadde vært og prøvde vel å unngå å betale tilbake lånet så lenge han kunne. 

 

Fra desember 2012 til juli 2016 så steg DNB Global Index med 117%. Jeg påstår at vis jeg hadde fått 60000kr etter 5dager så hadde jeg puttet dem i dette fondet. Jeg sparer jevnlig og har gjort det de siste 12årene.

 

Er det galt av meg å tenke at selv om jeg fikk "mine 60000" etter nesten 4år så har jeg fortsatt tapt 70200kr da jeg har gått glipp av 117% verdistigning? 

 

Jeg føler det slik. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

I desember 2012 lånte jeg vekk 28 000kr til en person jeg trodde jeg kunne stole på. Jeg var veldig dum å hadde ikke ryggrad til å kreve skiftlig avtale (med vitner). Jeg skulle få 60 000kr etter 5dager. Dette var min mamma's kjæreste gjennom 7mnd. Basert på historier fra mamma hadde jeg ingen grunn til å tro jeg skulle få problemer med å få pengene tilbake

 

Det tok nesten 4år, men i begynnelsen av juli 2016 fikk jeg mine 60 000kr. Da hadde jeg mast på fyren i mange mnd via sms og tilslutt sprakk han. Jeg tror største grunnen til at personen ventet så lenge var fordi han visste selv hvor stor i kjeften han hadde vært og prøvde vel å unngå å betale tilbake lånet så lenge han kunne. 

 

Fra desember 2012 til juli 2016 så steg DNB Global Index med 117%. Jeg påstår at vis jeg hadde fått 60000kr etter 5dager så hadde jeg puttet dem i dette fondet. Jeg sparer jevnlig og har gjort det de siste 12årene.

 

Er det galt av meg å tenke at selv om jeg fikk "mine 60000" etter nesten 4år så har jeg fortsatt tapt 70200kr da jeg har gått glipp av 117% verdistigning? 

 

Jeg føler det slik. 

Du har da vel ikke tapt noe. Lånte bort 28000, 4 år senere får du 60000. Bra rente det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Blir som å føle at du tapte 10 000 000 i lotto når du vant 50 kr.

mhm, da er vi uenige. Jeg vet selv hva jeg hadde gjort vis jeg hadde fått pengene som avtalt etter 5dager. Jeg hadde puttet dem i fondet. Hadde jeg fått pengene etter 5 dager så hadde det vært veldig god rente. Veldig god rente. Alt over 5dager ventetid gjør jo at jeg ikke får disponere midlene slik jeg selv ønsker. Pga han ventet nesten 4år så har jeg gått glipp av 117% verdistigning.

 

På et tidspunkt hadde jeg 130 200kr i tap. Men jeg burde vel bare være fornøyd med at jeg idet hele tatt fikk tilbake 60 000 etter 4år istedenfor 5dager?

 

Å blande inn Lotto var en dårlig sammenligning. Blir ikke det samme. Når man deltar i lotto så forventer jeg ikke å få noe penger tilbake igjen heller. Vis jeg vinner noe så er det bare bonus. Kan ikke si det var det samme som når jeg lånte vekk pengene mine og forventet å få de tilbake etter 5dager.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

hvorfor i alle dager skulle han betale deg 60 000 for å låne <30 000 i 5 dager? 

Heeeelt vanlig i kriminelle kretser, de trenger bare penger for å gjøre et brekk eller en handel, og en uke etterpå har de masse penger å betale tilbake med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...