Gå til innhold

Betinget formatering på cellenivå i Excel


ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg har et Excel-ark hvor cellene i en kolonne kan inneholde fire forskjellige verdier. Hvis en av verdiene er valgt ønsker jeg at en viss verdi skal fylles inn i en celle i en annen kolonne. Hvis for eksempel A2 har en verdi skal K2 automatisk få en verdi. er dette mulig på en lettvint måte? Kan sikkert lage formel i K2 som endrer verdien hvis verdien i A2 er riktig men denne formelen blir jo overskrevet hvis en skriver inn noe i K2 så jeg tenker at noe ala betinget formatering vil være bra å bruke. Noen tips eller gir jeg meg for mye hassel med å fikse dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det denne kommandoen du er ute etter?

 =SetCellValue(target_cell, value)

 

Denne kan sikkert kombineres med en if/hvis kommando fra en annen celle som sjekker verdien fra A2, og deretter putter korrekt tall i ønsker celle.

https://superuser.com/questions/602216/how-do-you-write-an-excel-formula-that-will-paste-a-specific-value-in-a-differen

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Du kan legge en liten snutt i regnearket som fikser opp formelen hvis du gjør en endring i A-kolonnen

 

I rutinen under fores K-kolonnen med en finn.rad-formel på den linjen hvor det gjøres endring i A-kolonnen:

 

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Dim row As Long
 Dim col As Long
 
 col = Target.Column
 row = Target.row
 
 If col = 1 Then
  Cells(row, "K").Formula = "=VLOOKUP(A" & row & ",N1:O5,2,FALSE)"
 End If
 
End Sub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...