Gå til innhold

Anbefal meg en bok


Anbefalte innlegg

Sjanger: Science fiction

 

Er ikke så interessert om å lese om kriger, og den type ting.

 

Liker mystikk, overraskelser, kanskje gamle raser.

Liker også nåtiden, eller at basis er i nåtiden.

 

Liker tv-serien Stargate, om det kan hjelpe.

Endret av Manlulu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei!

 

Prøv "The Expanse"! Kul Sci-Fi, med mystiske hendelser og i første bok også en form for mordmysterie!

Det som også er en tv-serie?

 

 

Ja, det stemmer. Første bok heter vel Leviathan Wakes tror jeg. 

 

Selv kan jeg anbefale Wool av Hogh Howey, Ready Player One av Ernest Cline og The Martian av Andy Weir. Den siste har du sikkert hørt om, kom en film for et par år siden, men boka er mye mer detaljert. Ready Player One krever at du er litt interessert i spill og/eller popkultur. Wool er første del av en trilogi, men kan helt fint leses alene. Har lest de to første bøkene og bok 2 har veldig lite med den første å gjøre. 

 

Så har jo China Mieville mye sci fi. Sært, men det foregår i "nåtid". The City and The City anbefales. 

 

Ingen av disse bøkene har i og for seg direkte med kriger å gjøre. Eller aliens/raser for den sags skyld. Faktisk er The Martian den eneste av de som foregår i verdensrommet. 

 

Jeg leste også en annen sci fi bok for et par år siden. Handlet om en fyr som våknet opp på et romskip og så er alle de andre i crewet døde. Veldig spesiell, men interessant bok. Husker dessverre ikke forfatteren eller hva boka heter. Skal se om jeg kan finne ut av det. Mener det kom en oppfølger til denne også nå nylig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...