Gå til innhold

Se Xboxs Gamescom-presentasjon klokken 21:00


Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ha hatt en 4K HDR TV selv, men jeg tenker det er greit å ha is i magen og vente på en TV med HDMI 2.1, 120Hz@4K, dynamisk HDR og game mode vrr (adaptive sync). Jeg må nesten også bytte ut surround receiver'en min da slik at jeg får en med HDMI 2.1 switch. Kommer også da til å montere 2 høyttalere i taket for Dolby Atmos. Noe å se frem til.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alt for stor fokus på 4K og grafikk. Jeg vil mye heller ha en konsoll som kan levere smooth(60fps) gameplay, enn 30fps ultra settings og 4K.

 

Det er synd Ryzen ikke var en mulighet i en APU/SoC. I likhet med PS4Pro blir det relativt få spill som vil ha 60FPS@1080p som valg mulighet pga en svak CPU. Men Ryzen og en kaptabel GPU for 4K hadde fort blitt for dyrt og 4K selger nok bedre enn 60FPS i konsoll verden. 

Lenke til kommentar

Det er alt for stor fokus på 4K og grafikk. Jeg vil mye heller ha en konsoll som kan levere smooth(60fps) gameplay, enn 30fps ultra settings og 4K.

 

Neste konsoll generasjon vil nok øke GPU kraften opp fra 6 til 10+ teraflops for å nå native 2160p i dem aller fleste spill. Så spørs det om dem flesker til med en CPU som klarer 60 fps.. Tviler egentlig litt på det. Og at fps kampen ikke starter før en eventuel ny kraftigere utgave av neste konsoll generasjon kommer ut...ala Pro og X. 

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sånn markedet fungerer. Innen dette skjer så har jo grafikknivået utviklet seg og det vil kreve kraftigere maskinvare for å drive 4K@60FPS med det grafikknivået som har blitt vanlig på den tiden i utviklingen. Ting vil jo ikke stå på stedet hvil frem til neste generasjon med konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...