Gå til innhold

Kommunisme (Antifa) og nasjonalsosialisme (UtR) er ikke motpoler


VRK18

Anbefalte innlegg

Antifa er på INGEN måte anti-autoritære eller anarkistiske/liberalistiske. De ligger nærmest Stalinisme og kommunistisk internasjonalisme.

 

De ønsker å

-forby ytringer de ikke liker

-voldelig avstraffe de som er uenige i deres politikk

-ta ifra de rike og gi til de fattige, særlig minoriteter

-borgerlønn

-gratis offentlige tjenester inkludert helse og kjønnskirurgi

 

osv. osv. osv.

 

Antifa er ikke anti overhodet. De er bare fa. Ikke stikk motsatt av nazisme, men tvert imot ganske like med en del sosiale forskjeller.

 

-Forby diskriminering

​-Voldelig, om nødvendig, forhindre fascismen å få grep igjen -- slik den fikk grep i Tyskland i 1930-årene, og slik den begynner å få grep i Russland, Polen, Sverige og England i dag

​-Omfordele ressursene som samfunnets borgere har skapt i fellesskap, fra de som sitter på pengene -- mennesker som antifascistene mener ikke fortjener effektive lønninger på titusener av kroner i timen, fordi antifascistene mener at arbeidet til mennesker ikke kan være verdt titusener av kroner i timen, når andre mennesker sitt like kvalifiserte arbeid lønnes med hundre kroner timen

​...

 

​Jeg er ikke anti-kapitalistisk, men jeg forstår anti-kapitalismen.

Det er mer liberalt enn kapitalismen.

​Fordi avtalefriheten som skaper rike mennesker går på bekostning av samfunnet for øvrig når det kommer til fordeling av godene.

​Anti-kapitalister vil si at slik urettferdighet er uholdbar.

 

​Pragmatiske venstre-ekstreme ser at bedriftseierene fyller en rolle i samfunnet som menneskearten i helhet ikke er kvalifisert nok til å fylle uten egoistiske kapitaleiere sin egeninteresse, og VI er mer oppgitt over at (en del) kapitalisme er nødvendig, oppgitt over menneskeheten, enn over urettferdigheten litt kapitalisme medfører.

 

​Jeg er først og fremst anarkist.

Men menneskeheten er for dum.

​Så det fungerer ikke; Samfunnet bryter sammen om ingen forteller folk hva som må gjøres, og holder ro og orden.

Jeg er dernest kommunist.

​Men menneskeheten er for egoistisk; Andre mennesker lar seg korruptere og kjøpe, og lager grupper og forfordeler til sine venner og bekjente.

Så det fungerer ikke.

​Derfor er jeg funksjonelt sosial-liberal, og anti-fascistisk:

 

​Terskelen min for å utøve vold for å beskytte samfunnet mot fascisme er noe høyere enn Antifa sin;

​Jeg vil ikke utøve vold mot høyreekstreme nynazister eller høyreekstreme islamister, før det sekundet de rører uskyldige.

 

​...

 

​Men jeg kan heller ikke akseptere hatefulle ytringer og diskriminering;

​De som sprer hat fortjener reaksjoner.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du virkelig er anarkist eller liberalist, så er det lureste ikke å ha noe med Antifa, Blitz og det som i realiteten er ekstremister å gjøre.

 

...ooooog hvis jeg er for like rettigheter for ALLE og anti-fascist..?

 

​Hvilke klubber passer best for meg da..?

​Jeg vet hvem som er min rake motsetning -- så langt borte fra mine synspunkter at jeg blir provosert når jeg SER dem i levende live.

​Jo det, det er nassene.

 

​Rent bortsett fra at jeg ikke er anti-kapitalistisk og har litt mindre hat for fascister -- så har jeg helt klart mest ideologi til felles med anti-autoritære venstreekstreme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uttalelsene i ettertid forteller oss hvem og hva vi har med å gjøre, det burde være lett å skille good og bad guys her selv om Trump ikke klarer det:

 

 

– Jeg er glad for at de folkene ble truffet, og jeg er glad for at den jenta døde, sa Moore i en uttalelse til WBTV.

 

https://www.aftenposten.no/verden/i/4PnJ6/Kraftig-kritikk-ogsa-fra-USAs-nare-allierte--Jeg-ser-ingen-likeverdighet-mellom-dem-som-fremmer-fascistiske-synspunkter-og-dem-som-protesterer-mot

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Uttalelsene i ettertid forteller oss hvem og hva vi har med å gjøre, det burde være lett å skille good og bad guys her selv om Trump ikke klarer det:

 

 

– Jeg er glad for at de folkene ble truffet, og jeg er glad for at den jenta døde, sa Moore i en uttalelse til WBTV.

 

https://www.aftenposten.no/verden/i/4PnJ6/Kraftig-kritikk-ogsa-fra-USAs-nare-allierte--Jeg-ser-ingen-likeverdighet-mellom-dem-som-fremmer-fascistiske-synspunkter-og-dem-som-protesterer-mot

 

Ingen her sier nazisme er en bra ting, men jeg vil vinne nazister over istedet for å holde dem i denne sirkelen av hat, og fortelle dem hvorfor de sitter med denne antisemitismen, disse raseteoriene etc. Hadde de lest bibelen, hadde de begynt å skjønne ting, men det er vel knapt noen av disse her som noen gang har åpnet en bibel.

Lenke til kommentar

​Jeg er først og fremst anarkist.

Men menneskeheten er for dum.

​Så det fungerer ikke; Samfunnet bryter sammen om ingen forteller folk hva som må gjøres, og holder ro og orden.

Jeg er dernest kommunist.

​Men menneskeheten er for egoistisk; Andre mennesker lar seg korruptere og kjøpe, og lager grupper og forfordeler til sine venner og bekjente.

Så det fungerer ikke.

​Derfor er jeg funksjonelt sosial-liberal, og anti-fascistisk:

 

​Terskelen min for å utøve vold for å beskytte samfunnet mot fascisme er noe høyere enn Antifa sin;

​Jeg vil ikke utøve vold mot høyreekstreme nynazister eller høyreekstreme islamister, før det sekundet de rører uskyldige.

 

​...

 

​Men jeg kan heller ikke akseptere hatefulle ytringer og diskriminering;

​De som sprer hat fortjener reaksjoner.

 

Problemet med kommunisme er først og fremst at det forutsetter at vi er en gjeng med helt like roboter. Det er derfor du ser de kommunistiske regimene prøve å gjøre folk til nettopp dette, kanskje best eksemplifisert av de kollektive storgårdene i Kina. Dette er ikke bare dømt til å mislykkes, men krever også ekstremt autoritære regimer for å i det hele tatt forsøke noe slikt.

 

Antifa kan kalle seg anarko-kommunister så mye de vil, men det de faktisk fremmer er et autoritært helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...