Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Hoppendes bil"


Anbefalte innlegg

Har en volvo 850 fra 1992 som har tullet litt med meg i det siste (og bare når det passer den)... skal prøve å forklare:

 

Eksempel fra en dag her

Jeg starter den klokkerent om morgonen og kjører til jobb der den står til kl. 3 kjører også da klokkerent hjem, men så når jeg skal ut med bilen igjen (10 min etter stans hjemme), så starter den ikke/så vidt. De gangene den ikke starter så kjinner den, men får aldri tent. Får jeg gang på den så liker den IKKE lavt turtall. Kjører jeg på lavt turtall og gir gass hopper den fremover... må holdes på 2000rpm og over helst.

 

Når jeg ankommer destinasjon og venter 1 time, starter den renere enn noen gang igjen.

Samme om jeg ikke får start på den (og tilsynelatende tømmer batteriet). Venter en time, og den starter helt perfekt.

 

Hva forårsaker dette, og hvorfor er det alltid på start nr 2 innen kort tid?

 

Håper dere forstår

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tja, de finner ingen feilkoder på verkstedet, i og med at de gangene den har vært inne så funker den jo, og får aldri opp feil...

 

 

 

 

Ta ut tennpluggene og se etter olje. Ta også en rask kompresjonstest.

 

Symptomene er dønn like til en Volvo S70 jeg var borti for en stund siden. Den hadde en gåen sylinder som av og til ikke ville tenne.

Skal prøve dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...