Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på felg og dekk til Renault Zoe


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Renault Zoe som idag kun har helårsdekk. Det jeg tenker er å bruke disse dekkene så lenge de holder for deretter å kjøpe ett nytt sett med felger og dekk når den tid kommer.

 

Hvor mye må jeg regne med å betale for dekk og felg til en slik bil? Bør vel ha noe med lav rullemotstand siden det er en EL-bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe en Renault Zoe som idag kun har helårsdekk. Det jeg tenker er å bruke disse dekkene så lenge de holder for deretter å kjøpe ett nytt sett med felger og dekk når den tid kommer.

Hvor mye må jeg regne med å betale for dekk og felg til en slik bil? Bør vel ha noe med lav rullemotstand siden det er en EL-bil.

Når en kjører elbil bør en legge noen ekstra kroner i dekk for minst mulig forbruk og ikke minst støy. Zoe har dog nok så små dimensjoner at det nok blir under 10 000 for ett sett med gode dekk.

Lenke til kommentar

Hvis det er 185/65 R15

eksempler:

Contiental Viking Contact 6 (piggfri vinterdekk)

kr 813 per dekk

https://www.byttdekk.com/sok/car/id/dekk/Renault/Zoe/2014-2016/EL%20(43kW)/0/DV/23737/?size=1856515#!price=503,956

 

Sommerdekk anbefaling:

Nokian Hakka Green 2, 185/65 R15

Rullemotstand: A

Pris: 850 (www.byttdekk.com)

 

felger

eksempler:

Dezent Re Silver kr 837 per felg

https://www.byttdekk.com/sok/car/id/felger/Renault/Zoe/2014-2016/EL%20(43kW)/F/23737/?height=15

 

Så kommer frakt, pålegging på felg og montering på bil.

Dekk er "eu" merket med rullemotstand ser at noen av de piggfrie dekkene er oppgitt til B eller C.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...