Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spørsmål ang bruktbilgaranti


Anbefalte innlegg

Hei.

gikk til anskaffelse av en 2014 mod Peugeot 508.

fikk med sånn 3mnd bruktbilgaranti på den, og lurer på hva den egentlig kan dekke?

 

merket under prøvekjøring at den dro bittelitt til siden, og når jeg kjørte rett frem, stod rattet bittelitt til siden.

ikke det store avviket egentlig, kanskje mest en fillesak.

men, (dette skulle jeg vel sjekket nøyere før kjøp) ser at det en liten slitasje på høyre bakhjul, noe som kan tyde på skeiv bakstilling.

har jeg noen mulighet til å få butikken til å fikse dette på garantien? i værste fall få nye bakdekk? kan vel se langt etter det siste der, men det ee jo litt svakt av en forhandler å selge en bil med slitte dekk, iallefall i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytt dekk løser jo egentlig "ingenting", du må få sjekket årsaken til skjevslitasjen. Kan det hende at det hjulet har stått framme, f.eks? Ta kontakt direkte med de du kjøpte bilen hos, slike feil skal selvsagt ikke være på en bil kjøpt hos forhandler. Er du ikke happy eller du er usikker med svaret, så gjør som Sedsberg, få NAF til å gå over bilen (garantiutløpstest). Selv om NAF gjør mye rart, så bør de finne og påpeke slike feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tyder på skjeiv hjulinnstilling foran.

Grunnen til at bakhjulet ser slitt ut er ganske sikkert siden de har x byttet hjulene en eller annen gang ( framhjul bak og vice versa )

 

Meget sjeldent at det er feil spissing bak, men da må noe være galt med bakstillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...