Gå til innhold

Radeon RX Vega har sett dagens lys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- "AMD legger spesielt vekt på at de nye kortene skal gi en høyere «laveste FPS»-grense enn Nvidia, noe som sammen med Freesync 2-skjermer skal kunne gi en bedre totalopplevelse. Ifølge AMD, i hvert fall."

 

Det er noe AMD håper på...

Jeg forstår tanken bak veldig godt.

Selv uten "Free-Sync" så har det vært logikken min bak valg av skjermkort veldig lenge nå.

 

Forholdet mellom "Min.-FPS" og "Max.-FPS" danner grunnlaget for "(Mean-)Average-FPS".

Men uansett så stiller kortet med høyest "Min.-FPS" sterkest i det lange løp.

I hvert fall i mitt hode.

Endret av BizzyX78
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vega 64 ser meh ut.. Er mer interessert i Vega 56, dersom den gjør det mellom 1070 og 1080 på tester så er det et greit alternativ til 1070.. Prisen må jo være grei også..

 

Tror det blir Vega 56 og nye nano som kommer til å selge.. Vega 64 ser veldig DOA ut.. I hope im wrong tho..

 

Får vente til amds svar på volta.. Lim+infinity fabric :p

 

Raja har vel ikke tatt skjegget sitt enda? lmao

Lenke til kommentar

- "AMD legger spesielt vekt på at de nye kortene skal gi en høyere «laveste FPS»-grense enn Nvidia, noe som sammen med Freesync 2-skjermer skal kunne gi en bedre totalopplevelse. Ifølge AMD, i hvert fall."

 

Det er noe AMD håper på...

Jeg forstår tanken bak veldig godt.

Selv uten "Free-Sync" så har det vært logikken min bak valg av skjermkort veldig lenge nå.

 

Forholdet mellom "Min.-FPS" og "Max.-FPS" danner grunnlaget for "(Mean-)Average-FPS".

Men uansett så stiller kortet med høyest "Min.-FPS" sterkest i det lange løp.

I hvert fall i mitt hode.

 

Da kan jo Vega passe godt med en hefig Intel cpu og høy minnehastighet, for å holde min-fps høy nok ;)

 

Intel + amd = sant ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å lese uavhengige tester av kortet men dessverre lukter det flopp lang vei.

 

Hadde det bare blitt lansert i oktober '16 som først planlagt kunne det konkurrert mer jevnt med Nvidia. Men nå over 1 år etterpå er for lite for sent.

Tipper AMD har begrenset produksjonsplaner for denne gpu'en og ser fremover mot Navi istedet.

Lenke til kommentar

Hadde det bare blitt lansert i oktober '16 som først planlagt kunne det konkurrert mer jevnt med Nvidia. Men nå over 1 år etterpå er for lite for sent.

Tipper AMD har begrenset produksjonsplaner for denne gpu'en og ser fremover mot Navi istedet.

Oktober 16 er jo fremdeles et halvt år etter 1080/1070 ble lansert...

 

Navi dukker ikke opp før 2019.

Dessuten har AMD flere Vega-brikker (Vega 11 og Vega 12) på vei som skal erstatte Polaris, de kommer rundt årsskiftet og begynnelsen av neste år.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på det, Polaris kortene som fyker av hyllene nå er allerede solgt fra AMD til distributører og AMD har stopper produksjon av Polaris kort for lenge siden for å gjøre plass til Vega.

Det har de ikke.

Det er enda en god stund til det kommer Vega-kort som skal erstatte Polaris.

Lenke til kommentar

 

Tviler sterkt på det, Polaris kortene som fyker av hyllene nå er allerede solgt fra AMD til distributører og AMD har stopper produksjon av Polaris kort for lenge siden for å gjøre plass til Vega.

Det har de ikke.

Det er enda en god stund til det kommer Vega-kort som skal erstatte Polaris.

 

Ville anta at GPU produksjonen er noe lik CPU og at de setter over fabrikkene fra en generasjon til en annen, but i guess i was wrong.

 

AMD hadde nok klart seg helt fint selv uten inntektene fra crypto minerene uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...