Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Xenon fra Biltema


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine Osram Xenon har nå holdt i 5 år og går ut i fra at de holder noen år til. Sånn sett har jeg jo da spart inn det ekstra de kosta i forhold til Biltema. :p

Når det gjelder levetid på xenon så er driveren også helt avgjørende for levetid.

På en Vectra C med AFL xenon-lys varer pærene nærmest "evig" (vår var 9 år gammel og 365.000KM med originale pærer), mens på f.eks Passat fra samme tid varte de samme Osram-pærene et par år om en var heldig. Begge deler D2S-pærer, så de har separat driver.

Lenke til kommentar

Min er D3S, bestilte Osram fra Sverige, kostet 300 eller noe mer så uansett om jeg var "uheldig" eller ikke holder jeg meg unna Biltema når det gjelder Xenon 

Det holder jeg med deg i. Det er mye på BT som har så kort levetid / svak kvalitet at det totalt sett lønner seg å handle andre steder.

Ett av de nokså store problemene når man handler hos BT er at det er veldig gnitne på å gi noen form for erstatning om varen du kjøpte hos de ødelegger andre ting. Som han som fikk et trillebårhjul som eksploderte i fjeset. Ingen erstatning annet enn nytt trillebårhjul. Riktig så trivelig når en sitter der med ødelagt ansikt.

Lenke til kommentar

Kjøpte billige no name D2S pærer fra Ebay en gang og det tok livet av ballasten på den ene lykta. Det var på en 98 Omega. 

 

Er ikkeno vits å kjøpe billige pærer når man må skifte de like ofte som det tilsvarer å kjøpe ordentlige pærer med en gang. 

Man kan fint få to nye xenonpærer av kjent merke for pluss minus en tusenlapp fra flere nettsteder. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...