Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge og kjøpe ny eller ikke?


Anbefalte innlegg

Takker for alle svar! 

Jeg er virkelig en stor fan av A3, og Audi generelt, men jeg innser jo at jeg får en hel del mindre utstyr, pluss en god del tusen kilometer ekstra for samme pris som en del andre merker som har lav kilometerstand og er spekket med utstyr.

 

 

 

 

 

Vi får se hva det blir til :)

 

Generell betraktning: Interessant hvordan en fremdeles kan være fan av en påkostet bil som etter egen erfaring er bortimot kasserbar før fylte 200.000 km. ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt så lav kostnad på bilholdet som etter jeg gikk over til nyere Mercedes. Ca 3500 i service i året (litt naborabatt hos verkstedet hjelper jo på), foruten de vanlige driftskostnadene som drivstoff og forsikring. Så er inngangskost selvsagt ikke billig, men jeg "vet" hver dag at bilen starter og at alt virker. :)

Det er noen bekjente med japsebiler og annet som kjøper billig, men har langt mer ekstra i løpet av året, bilen stående noen dager på verkstedet, leting etter billigere deler på nett osv. Godt mulig at noen synes slikt er kjekt, men det er også kjekt å slippe og tenke på det.

Hvilken Mercedes som du eier selv koster 3500 kr i hovedservice?

Vi har forøvrig en nyere BMW og en Toyota og kan fortelle deg at den fra Japan er mye billigere i drift og koster mindre på service.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

 

Har aldri hatt så lav kostnad på bilholdet som etter jeg gikk over til nyere Mercedes. Ca 3500 i service i året (litt naborabatt hos verkstedet hjelper jo på), foruten de vanlige driftskostnadene som drivstoff og forsikring. Så er inngangskost selvsagt ikke billig, men jeg "vet" hver dag at bilen starter og at alt virker. :)

Det er noen bekjente med japsebiler og annet som kjøper billig, men har langt mer ekstra i løpet av året, bilen stående noen dager på verkstedet, leting etter billigere deler på nett osv. Godt mulig at noen synes slikt er kjekt, men det er også kjekt å slippe og tenke på det.

Hvilken Mercedes som du eier selv koster 3500 kr i hovedservice?

Vi har forøvrig en nyere BMW og en Toyota og kan fortelle deg at den fra Japan er mye billigere i drift og koster mindre på service.

 

C-klasse. Til 3500 var det vel ca 7-800kr i rabatt grunnet naboens velvillighet. Bilen nærmer seg 2 år (oktober), jeg er usikker på om det var A eller B service sist.

Da jeg hadde Volvo var ikke prisen under 4000 noen gang og med Audi var det vel nærmere 5000. I tillegg kom det alltid noen ekstra deler i løpet av året som måtte byttes, men dette har gjerne mest med hvor ny bilen å gjøre. Ingen anelse om hva japsene koster nå. Vil aldri hevde at Merce er billigere enn andre, men forskjellene er neppe større på daglige utgifter som folk tror.

Og forutsatt at man ikke tar ekstra stort lån for å kunne kjøpe den.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste merker har omtrent like mye feil for tilsvarende biler, men til mer avansert og til mer utstyr den har til mer feil.

Dyrere biler har også dyrere deler enn billigere.

Her er noen hoved/mellom service priser fra www.ford.no:

Ford Fiesta: 4490/ 3490

Ford Focus: 4990/ 3990

Ford Mondeo: 5990/ 4990

I tillegg kommer kanskje hhv 3000, 4000, 5000 i reperasjoner per år. (disse tallene har jeg tippet)

Dette for å illustrere poenget at til dyrere bil til dyrere blir også service og reperasjoner. Det er når reperasjonene begynner å komme at forskjellene blir store.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

 

Selv om de ligger ute til den prisen betyr ikke at at du får det, tenker du får rundt 35-40 for den

 

Helt enig. En kompis solgte nylig en A3 2003 mod, men mye kortere km.stand enn TS beskriver.

Denne var (nesten) strøken og nylig EU-godkjent. Gikk for 29.000,-

 

Så ikke ha for store forhåpninger...

 

 

Jeg solgte en A3 2006 model, men registrert i 2005 med tilsvarende km for 35 000, men min var litt bunglete og noe rust på de vanlige A3 plassene. I tillegg måtte den på service og hadde utslitte sommerdekk. EU godkjent var den dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...