Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Eldresenter for unge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sjekk om kommunen din har et tilsvarende tilbud som Ålesund kommune.http://www.alesund.kommune.no/sub/dagtilbudps/

 Det er ikke noe for meg. Anonymous poster hash: d720a...7a3
Personlig vil jeg anbefale å prøve noe sånt selv om man er negativ til det eller tror det ikke er tingen, har selv prøvd mye forskjellig sånt mye har "feilet" men har funnet noe her og der som funker for meg :)

 

Anonymous poster hash: a9ffe...936

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg anbefale å prøve noe sånt selv om man er negativ til det eller tror det ikke er tingen, har selv prøvd mye forskjellig sånt mye har "feilet" men har funnet noe her og der som funker for meg :)

 

Anonymous poster hash: a9ffe...936

 

Er ikke interessert i slike kollokviale greier. Jeg er mer interessert i å treffe damer, men jeg er ikke attraktiv eller sosial kompetent, så det går ikke.

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

Lenke til kommentar

Det å finne lykken i en dame, eller ett forhold, er en kjapp løsning på problemet som mest sannsynlig vil gjøre problemet verre når forholdet en dag tar slutt. Grunnen til hvorfor du sliter med damene er nok fordi du ikke jobber med deg selv for å bedre din situasjon, det er ikke attraktivt når en mann sentrerer sin hele lykke rundt deg eller forholdet.

Lenke til kommentar

Det å finne lykken i en dame, eller ett forhold, er en kjapp løsning på problemet som mest sannsynlig vil gjøre problemet verre når forholdet en dag tar slutt. Grunnen til hvorfor du sliter med damene er nok fordi du ikke jobber med deg selv for å bedre din situasjon, det er ikke attraktivt når en mann sentrerer sin hele lykke rundt deg eller forholdet.

 

Det løser da ikke problemet, jeg bare liker damer, og ønsker å tilbringe tid med dem. Dvs. noen av dem. Mener du at jeg skal avstå fra damer (hvis jeg mot formodning hadde hatt sjanser hos noen) og heller velge senter/gruppe? Høres helt absurd ut for min del, men det er nå bare meg.

 

Jeg bare begynte å tenke det pga. mitt besøk på pizzarestaurant i dag når jeg skulle bestille take-away. Jeg begynte å smile til hun jeg snakket med, og da kom hun til min side av disken for å vise meg menyen, helt nærme meg. Men jeg ble helt satt ut igrunn hehe (nerd!) Hun mente ikke noe med det, det bare minner meg på hvor godt jeg liker damer. Og denne unge damen likte jeg spesielt godt. Noen ganger er det bare som jeg flyr, men stort sett føles det som jeg sitter i en mørk grop i bakken.

 

Kommer aldri til å få meg dame, det er en annen sak. Jeg har ikke det som kreves.

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

Lenke til kommentar

Dette er "nesten" som å høre "Jeg har ikke noe å gjøre så da finner jeg på noe f..."

Det finnes massevis av ting du kan være med på hvis du vil! Start gjerne med hjemmesiden til kommunen din og se hva som skjer rundt omkring. Har du kanskje noen interesser du deler med andre og finnes det noen grupper i nærheten av deg som deler de samme?

Lenke til kommentar

Dette er "nesten" som å høre "Jeg har ikke noe å gjøre så da finner jeg på noe f..."

 

Det finnes massevis av ting du kan være med på hvis du vil! Start gjerne med hjemmesiden til kommunen din og se hva som skjer rundt omkring. Har du kanskje noen interesser du deler med andre og finnes det noen grupper i nærheten av deg som deler de samme?

 

Tull. Jeg skulle gjerne vært på jobb, man treffer ofte folk der, blant annet damer. Bare der jeg handler er det mange fine damer som jobber. Kanskje jeg kunne fått jobb der?

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

Lenke til kommentar

 

Dette er "nesten" som å høre "Jeg har ikke noe å gjøre så da finner jeg på noe f..."

 

Det finnes massevis av ting du kan være med på hvis du vil! Start gjerne med hjemmesiden til kommunen din og se hva som skjer rundt omkring. Har du kanskje noen interesser du deler med andre og finnes det noen grupper i nærheten av deg som deler de samme?

 

Tull. Jeg skulle gjerne vært på jobb, man treffer ofte folk der, blant annet damer. Bare der jeg handler er det mange fine damer som jobber. Kanskje jeg kunne fått jobb der?

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

 

 

Hva er tull? At du spør oss hvordan du skal skaffe deg dame eller at du bør gjøre noe med det selv?

 

Har du noen interesser du deler med andre?

Lenke til kommentar

Hva er tull? At du spør oss hvordan du skal skaffe deg dame eller at du bør gjøre noe med det selv?

 

Har du noen interesser du deler med andre?

 

Jeg spør ikke om det, jeg bare klager.

 

Det som er tull er det med å "gjøre f...", da jeg gjerne skulle gjort noe sosialt, som f.eks. jobb, hvor man kunne treffe andre (blant annet damer). Men de kommunale tilbudene er ikke slik. Jeg er ikke noe interessert i det sørgelige miljøet der, det bare trekker en ned. Jeg vil være normal og positiv.

 

Kanskje jeg har det, hvem vet.

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

Lenke til kommentar

Det har kommet så mange forslag her, at hvis ingen passer deg, da har du vel heller ingen interesse selv i gjøre noe med situasjonen du er i.

NAV er heller ikke ett opphav av fritidsaktiviteter, og i flere år nå så har ikke det vært deres ansvar å skaffe folk jobb, de er der for å tilrettelegge så man prøver å skaffe seg jobb selv.

Lenke til kommentar

Igjen, hvis du har interesser og kanskje noen hobbyer så er du garantert ikke den eneste med de interessene, så gjør en liten innsats selv så skal du se det ordner seg! :-)

Jeg har opplevde noe av det samme som du beskriver og har følt meg "utenfor", spesielt etter at jeg flyttet til et nytt sted.

Det du søker er ikke noe som kommer av seg selv, eller som du kan forlange at andre skal ordne for deg, du må faktisk gjøre litt selv også.

Lenke til kommentar

Det har kommet så mange forslag her, at hvis ingen passer deg, da har du vel heller ingen interesse selv i gjøre noe med situasjonen du er i.

NAV er heller ikke ett opphav av fritidsaktiviteter, og i flere år nå så har ikke det vært deres ansvar å skaffe folk jobb, de er der for å tilrettelegge så man prøver å skaffe seg jobb selv.

 

Mange forslag ja, men alle er jo helt like. Senter/grupper. Ja, NAV har med arbeidslivet å gjøre, men det betyr ikke at man ikke kan ha flere insentiv til å jobbe enn å tjene penger, det kan jo tenkes at mange setter pris på det sosiale aspektet ved å jobbe, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal avstå fra dette bare fordi jeg skal begynne på senter i stedet.

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

Lenke til kommentar

Igjen, hvis du har interesser og kanskje noen hobbyer så er du garantert ikke den eneste med de interessene, så gjør en liten innsats selv så skal du se det ordner seg! :-)

 

Jeg har opplevde noe av det samme som du beskriver og har følt meg "utenfor", spesielt etter at jeg flyttet til et nytt sted.

 

Det du søker er ikke noe som kommer av seg selv, eller som du kan forlange at andre skal ordne for deg, du må faktisk gjøre litt selv også.

 

Enig der, men jeg har aldri forlangt at andre skal ordne det for meg, jeg har f.eks. ikke forlangt at jeg skal være på jobb, og at NAV skal utføre mine arbeidsoppgaver. Meningen var jo å gjøre dem selv. :) 

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

Lenke til kommentar

 

Det har kommet så mange forslag her, at hvis ingen passer deg, da har du vel heller ingen interesse selv i gjøre noe med situasjonen du er i.

NAV er heller ikke ett opphav av fritidsaktiviteter, og i flere år nå så har ikke det vært deres ansvar å skaffe folk jobb, de er der for å tilrettelegge så man prøver å skaffe seg jobb selv.

 

Mange forslag ja, men alle er jo helt like. Senter/grupper. Ja, NAV har med arbeidslivet å gjøre, men det betyr ikke at man ikke kan ha flere insentiv til å jobbe enn å tjene penger, det kan jo tenkes at mange setter pris på det sosiale aspektet ved å jobbe, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal avstå fra dette bare fordi jeg skal begynne på senter i stedet.

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

 

 

Igjen, du er alt for opptatt av hva du ønsker for deg selv og jeg skjønner deg ikke? Hva med å bidra litt for andre, jeg tror kanskje du hadde hatt godt av det...

 

Det finnes ingen i verden som er til bare for din skyld, men så snart du begynner å bry deg om andre kan det tenkes at det blir gjengjeldt? ;-)

Lenke til kommentar

 

Spiller du dum nå?

 

Nei.

 

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

 

Babyskritt kunne være fx. : Ta en tur til frisøren, be om en passe kul sveis (ikke for kul da). Kjøpe noen litt stilige klær (hvis man bare har utvaska hettegensere og gamle fleecejakker og sånt.) Uansett, alle trenger å fornye seg litt av og til, for selvfølelsens skyld. Du vil ikke tro hva det kan bety for selvfølelsen med litt positiv forandring ytre sett. Det er lettere å gå ut iverden og møte andre hvis man vet at man ser noenlunde anstendig ut.

Jeg vet jo ikke hvordan du ser ut, men jeg mistenker at du kanskje forsømmer deg litt. Det ville ha vært forståelig i din situasjon. (hvem skal man "pynte" seg for når man ikke treffer folk)

Det er ikke noen lett situasjon å være i, å føle at livet går en forbi. Jeg har vært i en sånn situasjon mange ganger. Det er lettere hvis man bor i en storby med mange tilbud- Jeg har selv prøvd å begynne på ting som jeg seinere har gitt opp, mange ganger. Så det er ikke så enkelt som å bare melde seg inn i noe (som det kan virke). Men det er tross alt bedre å ta et skritt fram og to tilbake, enn å stå stille.

Du liker damer sier du. Gjør ditt ytterste for å se anstendig ut. Det koster bare litt penger, men det er verdt mere enn penger. Babyskritt.....

Lenke til kommentar

 

 

Spiller du dum nå?

 

Nei.

 

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

 

Babyskritt kunne være fx. : Ta en tur til frisøren, be om en passe kul sveis (ikke for kul da). Kjøpe noen litt stilige klær (hvis man bare har utvaska hettegensere og gamle fleecejakker og sånt.) Uansett, alle trenger å fornye seg litt av og til, for selvfølelsens skyld. Du vil ikke tro hva det kan bety for selvfølelsen med litt positiv forandring ytre sett. Det er lettere å gå ut iverden og møte andre hvis man vet at man ser noenlunde anstendig ut.

Jeg vet jo ikke hvordan du ser ut, men jeg mistenker at du kanskje forsømmer deg litt. Det ville ha vært forståelig i din situasjon. (hvem skal man "pynte" seg for når man ikke treffer folk)

Det er ikke noen lett situasjon å være i, å føle at livet går en forbi. Jeg har vært i en sånn situasjon mange ganger. Det er lettere hvis man bor i en storby med mange tilbud- Jeg har selv prøvd å begynne på ting som jeg seinere har gitt opp, mange ganger. Så det er ikke så enkelt som å bare melde seg inn i noe (som det kan virke). Men det er tross alt bedre å ta et skritt fram og to tilbake, enn å stå stille.

Du liker damer sier du. Gjør ditt ytterste for å se anstendig ut. Det koster bare litt penger, men det er verdt mere enn penger. Babyskritt.....

 

 

Jeg ser poenget ditt, og takk for svar. Men jeg er ganske normalt "stelt". Dusjer regelmessig, vasker klær (som ikke er utslitt), bruker deo, barberer meg, går til frisør. Jeg verken røyker eller drikker, og er over gjennomsnittlig fysisk aktiv. Jeg er overvektig dog, men spiser normalt sunn mat (spiser for mye, prøver å spise mindre). Overvekten, det prøver jeg såklart å gjøre noe med, men det er ikke bare bare, det er mange som sliter med det... det er mye enklere å begynne å stelle seg mer, men på det området er det bra nok, det er bare magen som trekker ned sånn sett.

 

Anonymous poster hash: d720a...7a3

Lenke til kommentar

For meg virker det som du i utgangspunktet ikke ønsker noe senter eller noe slikt, men bare har lyst på en kjæreste. Samtidig ser du såpass negativt på livet at du sier ingen vil ha deg. Dette er ting du kanskje kan ta opp med legen din. Det er ikke bra å dytte seg selv ned i gjørmen.

 

Jeg kunne tenke meg å jobbe og forsørge meg selv, ha venner på arbeidsplassen (og andre steder), samt kjæreste. Og en fremtid. Et helt normalt liv, med andre ord.

Anonymous poster hash: d720a...7a3

 

Det virker ikke slik når du skriver det under. Det er helt normalt å være med på diverse ting her i samfunnet, som senter og grupper. Hvis du går på et eldresenter og snakker med de der så er det poeng hos damene, de liker folk som gjør slike ting. Det er egentlig ganske fint å snakke med eldre, de har mange historier og livserfaring de yngre ikke har.

 

Finnes hjelpesentraler, hvor du hjelper andre ellers så kan en melde seg inn i f.eks Røde Kors eller Den Norske Turforening etc.

Finnes massevis av tilbud for alle aldersgrupper

 

Jeg vil ikke være på "tilbud", "grupper" og "senter", jeg vil bare ha et normalt liv med venner og kjæreste.

Anonymous poster hash: d720a...7a3

 

Etter hva jeg leser så vil du egentlig ingenting da det høres ut som du ikke vil gjøre en innsats for å få det du ønsker deg. Du kan sitte på ræva og være bitter på det du ikke får eller så kan du gjøre noe med det, det er de to eneste valgene du har slik jeg ser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...