Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våkner hver natt og klarer ikke sove


Haltvire

Anbefalte innlegg

Jeg sovner med en gang uten problemer, men våkner om natta og sliter med urolige bein og klare å sove igjen. Hvis jeg klarer å sovne, så går det 1 time ca også våkner jeg igjen. Dette har holdt på i ca 8 måneder. Jeg har hele livet mitt alltid hatt litt problemer med urolige bein (restless legs) og prøvd masse forskjellige for å sove bedre (kutte ut koffein, legge meg til faste tider, slutte å spise etter 20, tatt en dusj før jeg legger meg) you name it. 

Jeg har vært hos legen og fått circadin (melatonin) og noen andre piller som skulle hjelpe med søvnrytmen i lengden.

 

Nå er det såpass plagsomt at jeg søker tips til hva annet jeg kan gjøre.

Noe som er litt morsomt er at jeg ikke hadde det her før jeg møtte min nåværende samboer (det begynte rundt da). Jeg tenkte kanskje at det kunne vært pga jeg var stressa om å gå inn i et forhold, men tenker jo ikke sånn nå. 

 

Noe tips? Er desperat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Magnesiumtilskudd hjelper enkelte som er plaget med restless legs. Kan kjøpes reseptfritt på apoteket.

Takk, men har kjøpt magnesium. Så jeg tar det nå, håper det hjelper etterhvert. Bare tatt det fast i 2-3 dager. 

 

 

Ny lege. Circadin får jo alle som "sliter med søvn" som egentlig bare har ræva døgnrytme og søvnhygiene. 

 

Jeg kan forsåvidt ingenting om RLS, men hva sier <Le science> om dette?

Jeg har ingen aning om hvilken medisiner som er bra osv, men jeg liker egentlig ikke ta medisiner for noe. Det som er plagsomt er at jeg ikke har hatt det sånn her før, så jeg begynner å lure om det er psykisk eller hva. Men RLS er kjempeirriterende å ha, da det ikke er mulig å la være å bevege på beina. Så jeg klarer ikke slappe av. 

Lenke til kommentar

 

Magnesiumtilskudd hjelper enkelte som er plaget med restless legs. Kan kjøpes reseptfritt på apoteket.

Takk, men har kjøpt magnesium. Så jeg tar det nå, håper det hjelper etterhvert. Bare tatt det fast i 2-3 dager.

 

Tar du det om kvelden før du legger deg? Virkningen bør komme etter relativt kort tid hvis du har for lavt inntak av magnesium. Hvis du ikke merker endring etter en ukes tid, så ville jeg ha kuttet forsøket.

 

Edit:

Enkelte har også god hjelp av å bruke et TENS-apparat om kvelden før en legger seg. Det er så rimelig å kjøpe at det kan være verdt å prøve http://www.ebay.com/itm/Tens-Machine-Digital-Therapy-Full-Body-Massager-Pain-Relief-acupuncture-Back-TL/351578692780?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D38530%26meid%3D1bdc7b1c41d446958faa7ba21d7c5060%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D201744267505

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...