Gå til innhold

Marked for å selge Samsung galaxy s5?


Anbefalte innlegg

Hei. Har en 2 1/2 år gammel samsung S5 som jeg vurderer å selge. Lurer derfor på om det er noe marked for å selge en slik telefon i dag og evt. til hvilken pris? Telefonen er pent brukt og har ingen synlige skader. Batteriet ble byttet med nytt originalt for et halvt år siden. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ikke for å være negativ, men mange prisforlangende på Finn.no er godt i overkant over hva varene faktisk går for. Vet ikke hvordan det er med Samsung, men det er mange som legger ut iPhone 5S og SE til godt over nyprisen.

Lenke til kommentar

Informer meg hvorfor man skal kjøpe en brukt og slitt 3 år gammel telefon istedet for en helt ny med bedre ytelse til samme pris.

Har du prøvd noen nye, rimelige telefoner i det siste? Du vil bli overrasket over hvor gode de er.

Bare fordi det står samsung eller eple på noe betyr det ikke at det er verdt sinnssvake summer. 

Jeg tror ikke jeg ville tatt i mot en S5 gratis en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

HAHahaha 2900 for en S5: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=86150306

Får jo ny droid til halve prisen med minst 2 til 3 ganger bedre ytelse.

Nå tar du vel i en god smule? S5 er fortsatt en svært kapabel telefon sålenge man har tatt vare på den. Kjører man factory reset har du en telefon som måler seg med flere av telefonene i det midtre sjiktet i dag. Fortsatt godt fornøyd med min, men må si det frister med en S8. 

Lenke til kommentar

Markedet for slike (og generelt eldre telefoner) er for folk som har hatt f.eks en S5 i mange år, og så har den blitt ødelagt eller tatt kvelden, og dem vil ikke lære seg noe nytt og betaler derfor blodpris for å få tak i en likens telefon.

 

Så tviler ikke på at du lett kan få 1500kr for den.

 

 

Men for dem med litt peiling så vet man at man får f.eks en "Doogee Mix" i dag til 1500kr, en "rammeløs" telefon som knuser S5. https://www.banggood.com/DOOGEE-MIX-5_5-Inch-Android-7_0-4GB-RAM-64GB-ROM-Helio-P25-Octa-Core-2_5GHz-4G-Smartphone-p-1155525.html

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har fortsatt min gamle S5 men beholder den som reservetelefon. Ja, verden går videre og man kan ikke drive og bruke mobiler med sprekk i skjermen, for lite lagring og android fra forrige tiår omtrent. Jeg kjøpte en HTC U11 og den er sånn jeg synes en mobiltelefon skal være. Rask og responsiv. Bruker ikke en halvtime på å oppdatere og installere ti app-oppdateringer slik som min S5. Hadde det vært noe marked for den skulle jeg kanskje solgt den men den har fått seg en trøkk av en fotball og har derfor en luftboble under skjermen. Resirkulert får jeg bare 2-300 kroner for den i pant og jeg synes den er mer verdt som reservetelefon :)

 

Man må liksom spørre seg, vil man alltid ha gamle utdaterte ting eller er man verdt å ha noe fint?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Fra og med moto g4 plus slår vel nyere billigmodeller gamle S5. Prisguiden er ikke helt stabil på dette da CDON har kjørt en del kampanjer på G4 (plus)/G5 hvor de bruker koder i kassen motfor å sette ned prisen i utgangspunktet, noe Prisguide ikke fanger opp, men da snakker vi uansett telefoner fra 1500 og oppover som kjører nyere Android, uten touchpiss, og som gjerne har litt friskere spesifikasjoner. Du skal være bra glad i Samsung og lite oppdatert på prisfronten for å gi noe særlig for en S5 da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...