Gå til innhold

Hvilken DS-versjon bør man velge?


p10

Anbefalte innlegg

Nintendo DS kom i mange utgaver: DS, DS Lite, DSi og DSi XL. Hvilken utgave bør jeg velge når jeg skal kjøpe? Vet at de 2 eldste utgavene støttet GBA-spill, men er det andre forskjeller jeg bør ta med i vurderingen?

 

Så hvilken DS-versjon bør jeg velge, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt DS lite siden den skal være bedre enn den orginale DS'en (har ikke prøvd den orginale, men "alle" sier at DS lite er bedre), og at den støtter gba spill. Nå har ikke jeg prøvd DSi(XL) da, men det eneste jeg kan se er forskjellig er litt oppgradert hardware og kamera.

 

Så kort sagt: ikke velg den orginale DS'en.

 

Jeg antar at 3DS ikke er blant alternativene dine?

Lenke til kommentar

2DS/3DS er ikke aktuelle! Har overtatt en bunke DS-spill, og tenker å kjøpe 2 konsoller slik at ungene kan spille samtidig om de vil det.

De fleste 3dser(om ikke alle?) kjører ds spill. Jeg ville gått for en av xl utgavene til 3ds.

Endret av kero79
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt DS/DSlite/DSi i 2017.

 

New Nintendo 2DS XL er rett rundt hjørnet (28/7), kommer i 2 fargevarianter, spiller alle DS+3DS-spill, og viktigst av alt; har eShop for nedlasting av spill digitalt i en tid hvor stadig færre spill blir å finne i butikk. Prisen er heller ikke avskrekkende på 1495,-

Lenke til kommentar

Hva er det DSi har over DS lite, annet enn verdens dårligste kamera og en internett-butikk uten et eneste godt spill?

 

Bedre skjermer (bedre og sterkere lys, bittelitt større), bedre design; deilig matt finish, bedre L/R-knapper. 

 

DS lite blir veldig fort stygg, spesielt den hvite, pga det gjennomsiktige ytterskallet som skitt trenger seg inn under.

 

Det er bare å se på DSlite ved siden av en DSi... DSi har tålt tidens tann mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...