Gå til innhold

Siviløkonom- hvilken skole?


Anbefalte innlegg

Det stemmer som du sier at det er enkelt å komme inn, men verre å komme ut. Har ikke tall, men overrasker meg ikke om vi på finans har mistet 40 % siden 1. året. Folk faller som regel av etter 1. året når de finner ut at det ikke var så lett som de trodde. Synes det er greit at det er slik, da kan alle som er motiverte og ønsker muligheten prøve seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer som du sier at det er enkelt å komme inn, men verre å komme ut. Har ikke tall, men overrasker meg ikke om vi på finans har mistet 40 % siden 1. året. Folk faller som regel av etter 1. året når de finner ut at det ikke var så lett som de trodde. Synes det er greit at det er slik, da kan alle som er motiverte og ønsker muligheten prøve seg.

 

Det tror jeg på ja. Går du siviløkonom linjen med spesialisering i finans på BI? Sikkert mange som faller av ja, men klarer du å generalisere disse folkene til en viss grad? Er det den typen som driter litt i forelesninger og heller vil feste å ha det moro hele tiden? Er litt nyskjerrig, da disse frafallstallene så litt skummle ut...Personlig synest jeg det virker interessant og er motivert til å lære. Flott om du kan gi et lite innblikk i hvordan det er for dere som faktisk står på litt

Lenke til kommentar

Det var en ganske interessant artikkel i universitetsavise her forleden, som gikk på frafall i høyere utdanning. 

 

http://universitas.no/nyheter/62386/bare-tre-av-ti-uio-studenter-fullforer-pa-normert

 

 

Tilstandsrapporten viser at Handelshøyskolen BI har en gjennomføringsgrad på rundt 10 prosent. Ifølge kommunikasjonssjef Ole Petter Syrrist-Leite er disse tallene feil. På grunn av måten bachelorstudenter blir registrert er et stort antall utelatt. Det riktige tallet er derfor 36,7 prosent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...