Gå til innhold

Problem med (Alle?) Acer Predator modeller ( vertfall: Z35, Z301c, XB271HU)


Gantzo

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har nylig skrevet et innlegg på acer sitt predator forum. Har oppdaget en gjenganger i tre forskjellige predator modeller, å lurer nå på om du som også har en predator skjerm har problemer? Opplever pixelering, striper, hakking og til tider mye grønnt/kornete bilde. 

 

Kan teste selv om du har problemer ved å gå til: https://rog.asus.com/wallpapers

 

Om du vil lese mer kan du se her: http://community.acer.com/t5/Predator-Monitors/Three-predator-models-have-the-same-problem-Z35-Z301c-and/m-p/511316#M4753

 

Skjermen er sendt inn for reprasjon, men etter å ha vandret litt på elkjøp og testet de andre skjermene der. Så ser det ut som det ikke bare er min det er problemer med. Tror nesten det behøves en firmware fix her snart  :hmm: Er det flere som har oppdaget de tingene jeg snakker om? 

 

Takk for tilbakemelding!

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X34 her, ingen problemer i det hele tatt.

 

Takk for at du sjekket :wee:  Da kan det enten relatere til en svakhet i TN / VA-panelene deres, eller at noe relaterer til måten skjermene håndterer en oppløsning på 2560x1080 (Z35 + z301c), 2560x1440 (XB271HU). X34 om jeg ikke husker feil er et IPS-panel på 3440x1440. 

 

Fikk nettop svar på Acer forumet med en som provoserte frem samme feilen på sin Z35 skjerm, så det er noe muffens. Merker at ved å la nvidia kontrollere fargene på maskinen, samt leke litt med gamma. Så kan jeg få bort hele problemet, men samtidig så driver det å "aktiveres" på forskjellige tidspunkt i helt andre sammenhenger. Som igjen leder til "ødelagte" pixler å feil farge. :hm:  

Lenke til kommentar

 

X34 her, ingen problemer i det hele tatt.

 

Takk for at du sjekket :wee:  Da kan det enten relatere til en svakhet i TN / VA-panelene deres, eller at noe relaterer til måten skjermene håndterer en oppløsning på 2560x1080 (Z35 + z301c), 2560x1440 (XB271HU). X34 om jeg ikke husker feil er et IPS-panel på 3440x1440. 

 

Fikk nettop svar på Acer forumet med en som provoserte frem samme feilen på sin Z35 skjerm, så det er noe muffens. Merker at ved å la nvidia kontrollere fargene på maskinen, samt leke litt med gamma. Så kan jeg få bort hele problemet, men samtidig så driver det å "aktiveres" på forskjellige tidspunkt i helt andre sammenhenger. Som igjen leder til "ødelagte" pixler å feil farge. :hm:  

 

 

Jepp det stemmer, IPS med den oppløsningen.  

Snodig at både TN og VA-panelene har samme feil... Lykke til med feilsøkingen!

Lenke til kommentar

Bakgrunnen er laget som et sjakkbrett. Fordi et fargeskifte tar forskjellig tid avhengig av hvilke farger det skiftes imellom, oppleves flimring ved scrolling. De svarte rutene klarer ikke å endre seg like raskt som de grå (eller omvendt, hvem vet). Presis det samme problemet er kundene i fistel over med samsung sin nye 144 hz VA-skjerm. De linker også til rog.asus.com for å demonstrere problemet.

 

Logisk sett så oppstår problemet med grønn bakgrunn idet de svarte rutene skal endre seg til grått, og de grønne subpikslene slår seg på fortere enn de røde og blå. <- Gjetning.

 

Bakgrunnen, zoomet inn:

post-96352-0-36996200-1499028643.png

 

På en gammel dell IPS kontorskjerm jeg har, får jeg "vanlig" flimring, bakgrunnen flimrer mellom svart og den korrekte gråfargen. Jeg antar at endringen fra svart til grått går raskere enn motsatt, så man får en tidvis helsvart bakgrunn. I tillegg blir alle l-ene (bokstaven altså) grønne. Når man først begynner å seg etter sånne ting, så er de overalt.

 

Edit: Pass også på at du ikke har på zoom hverken i nettleseren eller i Windows når du tester slike ting.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Heisann

 

Har nylig skrevet et innlegg på acer sitt predator forum. Har oppdaget en gjenganger i tre forskjellige predator modeller, å lurer nå på om du som også har en predator skjerm har problemer? Opplever pixelering, striper, hakking og til tider mye grønnt/kornete bilde. 

 

Kan teste selv om du har problemer ved å gå til: https://rog.asus.com/wallpapers

 

Om du vil lese mer kan du se her: http://community.acer.com/t5/Predator-Monitors/Three-predator-models-have-the-same-problem-Z35-Z301c-and/m-p/511316#M4753

 

Skjermen er sendt inn for reprasjon, men etter å ha vandret litt på elkjøp og testet de andre skjermene der. Så ser det ut som det ikke bare er min det er problemer med. Tror nesten det behøves en firmware fix her snart  :hmm: Er det flere som har oppdaget de tingene jeg snakker om? 

 

Takk for tilbakemelding!

 

Jeg har Acer Predator XB241YU og opplever ingen problemer på den siden, bruker skjermen med 1060 og dpkabel. 

 

Har du utelukket at det er skjermkort eller kabler sin feil?

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Hei, jeg kjøpte nylig 

Acer 27" Skjerm Predator XB271HUbmiprz 

og jeg skjønner hva du mener, noen ganger i spill ser jeg et lite glimt av en grønn strek over skjermen. Et lite flash liksom. Må man sende inn skjermen til rep da, også vente 3 uker til den kommer tilbake, også er ikke feilen fikset, dette må gjøres 3 ganger før man har krav på ny skjerm?

Veldig synd at disse skjermene har et slikt problem, de er jo helt perfekte ellers.

 

Men jeg har et annet problem også, etter jeg installerte den nye skjermen min, og kjører et hvilketsom helst spill i Fullscreen, så lagger alt annet på skjerm nummer 2 (uansett hvor lav kvalitet jeg velger på streamingen), det er akkurat som jeg skulle hatt 1 Mbit's linje. Så fort jeg alt'tabber ut av fullscreen på 27tommern så går det helt smooth på skjerm nr 2.

 

Jeg har tidligere brukt en 24tommer med fullscreen og kjørt streaming på skjerm nr2 uten problemer.'

Så enten så er mine 980ti x 2 ikke kraftig nok for og dra min nye 27tommer, som ikke kan stemme, eller så er det bare noe forbanna driver dritt som ikke fungerer.. Det er alltid ett eller annet sånn dritt som ikke funker med windows, helvette.. Så må jeg inn på forumer og lese og skrive og sjekke..

 

Men uansett så må jeg vel da sende inn denne skjermen da, så jeg kan egentlig bare gå over til den gamle skjermen min.. Ting burde funke altså, plugge i ledningene og bare funke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beklager at jeg ikke har svart tidligere på denne, men her er oppdatering  (Ja, jeg kriger enda for å få skjermen fikset) 

 

Status nå er at infocare ikke har klart å fikse problemet. De har byttet nå både g-sync chip, hovedkort og panel uten hell.

 

Artige er at jeg nå har funnet ut at også den nye Acer Z35P med 3440x1440 oppløsning sliter med samme feil. Har derfor nå sendt mail til acer og infocare om at de må kryssjekke komponentlisten mellom z35 og z35p for å finne ut hvilke komponenter eller deler som ikke har blitt fornyet/byttet ut. På den måten kan de kanskje luke ut hvilke komponenter som har skyld i alle problemene.

 

Samtidig har det nå blitt så mye mail å greier frem og tilbake at acer har bestemt å videresende skjermen til Taiwan. Den skal altså tilbake til de ingeniørene som laget skjermen, slik at de kan sjekke ut hva som er galt.

 

Venter derfor enda på svar. Kommer vell snart opp mot 3 måneder ventetid på denne karn  :hm:

Lenke til kommentar

Har alle/noen av disse skjermene intern strømforsyning, i såfall så er det ikke umulig den som er problemet.

Denne "svakheten" kjenner Infocare til.

 

Har den/de ekstern strømforsyning prøv en litt kraftigere strømforsyning.

 

Da Acer bestemte seg for og sende den ene av mine Acer med feil til Tyskland for nærmere sjekk hevet de kjøpet.

Har du vært i kontakt med Acer Norge? Hyggelig gjeng som skjønner når nok er nok.......vel... som regel ganske raskt.

 

Jeg hadde 3 Acer skjermer, 2 forskjellige , som gikk i retur pga  bildekvalitet(støy, forstyrrelser og at skjermens Hz ikke klarte og følge spillet FPS, forsinkelse på opptil flere sekunder.

Feilene ble verre over tid.

 

Hos meg ble også G-sync modul, hovedkort etc byttet og monitor/er sendt i tilbake til meg  som ok, noe de ikke var.

 

Infocare hadde kun en singel eldre GPU (tror det var et GTX 580 eller var det 480? ) som ganske sikkert ikke klarer og pushe slike skjermer noe særlig.

Da jeg fortalte Acer Norge om hva slags GPU Infocare testet med måtte jeg gjenta det 3 ganger, før vedkommende forferdet sa noe sånn som "hva er det du sier, det er ikke mulig".

I forbindelse med mine tidligere Acer skjermer er inntrykket mitt at Infocare er et sted man bør unngå hardwaren havner hos, pga tidsbruk, mislykkes med og lese feilbeskrivelse gjentatte ganger++++++++++++!

 

På disse 3 Acer skjermene så hadde jeg fortløpende 3 x Sli GTX 680 Classified/ SLi MSI GTX 980 Ti gaming/Evga GTX 1080 FTW Hybrid etter som tiden gikk.

Skjermene det gjaldt var: XB271HUA, 2 x XB270HU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...