Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kobling av komfyrkontakt


Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Zeph said:

Med mindre det er metall som enden kan få press mot når den står inni pluggen så må du få den mellom skrue og metall. Heller skvise nita litt enn å legge det på andre sida.

Nite forma som ein E? Er det ein gaffel-kabelsko?

Bilete er fint.

Bilde skal redigeres og kjæm no straks :fun:

Jævlade drittgreier 2

 

Jævlade-dritt-greier_2.jpg

Den som sitter på brun nå har gaflene pekende inn mot pinne vekk fra skru (tror jeg). Den smatt på såvidt det var..

Jævlade jomfrupinne og niter..

Den andre kontaktpinnen jeg tok bilde av forut, den var selvsagt så veldig mye mer presset under 90 graders vinkel, at jeg tror du må bruke spett for å åpne jomfruen på den..

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror selv en elektriker vil bli stolt over hvor jeg har montert strekkavlasteren. De var litt ekstra lange disse ledningslaskene til AEG. Jaja. Fikk på lokket og det skal "aldri" av igjen :love:

For amatører så ble dette en 4 håndsjobb :p + ei skrustikke. Obs, jeg hadde omtrent ingen krefter i skrustikka på ytterkapslingen. Fikk hjelp av mine to medhjelpende hender til å holde på plass mens jeg fikk rigget til de motstridige ledningslaskene :thumbup:

 

Jævlade-dritt-greier_4.jpg

Konas koronaforebyggende sprukne vaskede hender. Stakkar, hun står for omtrent all matinnkjøpet, så jeg bare kan stå over litt koronavask..

Nå håper jeg bare AEG har koblet den på komfyrsiden. Er en gulvstående, så går nesten ut i fra det.

Endret av G
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Zeph said:

Med mindre det er metall som enden kan få press mot når den står inni pluggen så må du få den mellom skrue og metall. Heller skvise nita litt enn å legge det på andre sida.

Nite forma som ein E? Er det ein gaffel-kabelsko?

Bilete er fint.

 

Obs la til en redigering her.. Som kanskje besvarer litt. Altså det gamle stikket jeg også hadde i nøden, hadde 3 deler pr. polpinne. Slik at det ekstrametallet kunne legges over eller under endehylsa om man ønsket. Mens, på det nye stikket er det jo kun et valg, noe som jo gjør saken til mindre hodebry for amatører og pølsefingrede..

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...