Gå til innhold

Stor oppdatering til appen: Nå skal norske Kahoot gjøre det morsomt å gjøre hjemmelekser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt for bruk av teknologi, men det er veldig problematisk å kreve at elevene skal måtte ha en iOS- eller Android-enhet (eller internett-tilgang for den saks skyld) tilgjengelig hjemme for å kunne gjøre leksene sine.

Endret av fuzzy76
Lenke til kommentar

Jeg er helt for bruk av teknologi, men det er veldig problematisk å kreve at elevene skal måtte ha en iOS- eller Android-enhet (eller internett-tilgang for den saks skyld) tilgjengelig hjemme for å kunne gjøre leksene sine.

 

Man trenger ikke en mobil enhet, hvem som helst nettleser kan bli med.

 

Men problemstillingen med at elevene må ha en online enhet for å gjøre skolearbeid er jo ikke noe nytt med kahoot, mange skoler har allerede innleveringer på en online tjeneste. Det blir satt som en selvfølge at elever har tilgang på en online enhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er helt for bruk av teknologi, men det er veldig problematisk å kreve at elevene skal måtte ha en iOS- eller Android-enhet (eller internett-tilgang for den saks skyld) tilgjengelig hjemme for å kunne gjøre leksene sine.

 

Man trenger ikke en mobil enhet, hvem som helst nettleser kan bli med.

 

Men problemstillingen med at elevene må ha en online enhet for å gjøre skolearbeid er jo ikke noe nytt med kahoot, mange skoler har allerede innleveringer på en online tjeneste. Det blir satt som en selvfølge at elever har tilgang på en online enhet.

Å jeg er helt for at elever bør ha internett for å kunne gjennomføre skole... Å nå er det ikke sånn at "jeg klarte meg uten internett når jeg vaks opp". Det var før i gamle dager, og det går ikke nå.

Lenke til kommentar

Å jeg er helt for at elever bør ha internett for å kunne gjennomføre skole... Å nå er det ikke sånn at "jeg klarte meg uten internett når jeg vaks opp". Det var før i gamle dager, og det går ikke nå.

 

Ett argument mot det er vel at NAV fortsatt bare kan gi støtte til skolepc hvis man kan dokumentere skrive/lesevansker og behov av den grunn. Hvis offentlig skole skal ha ett krav må det også være ett tilbud fra sosialen for de som ikke har råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er helt for bruk av teknologi, men det er veldig problematisk å kreve at elevene skal måtte ha en iOS- eller Android-enhet (eller internett-tilgang for den saks skyld) tilgjengelig hjemme for å kunne gjøre leksene sine.

 

Man trenger ikke en mobil enhet, hvem som helst nettleser kan bli med.

 

Men problemstillingen med at elevene må ha en online enhet for å gjøre skolearbeid er jo ikke noe nytt med kahoot, mange skoler har allerede innleveringer på en online tjeneste. Det blir satt som en selvfølge at elever har tilgang på en online enhet.

 

Innleveringer kan du levere mens du er på skolen, mens lekser forventes det gjøres etter skoledagens slutt og før neste skoledag begynner. Prinsippet om at man ikke skal kreve investeringer for å gå skole er ganske absolutt. Det er grunnen til at man fortsatt deler ut blyanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...