Gå til innhold

KOMMENTAR: – Tre ting jeg hater med Galaxy S8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker stort sett ansiktsgjenkjenning, men er nødt til å bruke fingeravtrykksensoren i mørke omgivelser. Den fungerer sånn passe etter 1,5 ukes bruk.

 

Den iditotiske Bixby-knappen irriterer meg mindre enn jeg hadde trodd. Håper likevel at Samsung kommer med en oppdatering som gjør at den kan brukes til andre funksjoner også.

Lenke til kommentar

 

Den iditotiske Bixby-knappen irriterer meg mindre enn jeg hadde trodd. Håper likevel at Samsung kommer med en oppdatering som gjør at den kan brukes til andre funksjoner også.

 

Du får håpe, men når den raskeste oppdateringen i samsungs historie var for å stenge muligheten for å binde denne knappen til hva man ville via en app, så er det vel liten sjans for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hm, jeg skjønner godt frustrasjonen over fingeravtrykkleseren, men når det gjelder Bixby knappen skjønner jeg ikke det. De som har en s8 eller s8+ vet vel at det fremdeles finnes en applikasjon for og få den til og gjøre andre ting i Play Store?

Den heter BixBye og fungerer helt fint til mitt bruk, som er og åpne "Listing it!" som er en veldig grei huskeliste applikasjon, kan også brukes til andre ting. :) Er strålende fornøyd med Samsung S8 +

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt fasinert over tilsynelatende plaget denne journalisten er over "manglene". Derfor ønsker jeg å berike livet hans med følgende løsning:

 

1. Ikke bruk knappen

2. Ikke bruk fingerscan

3. Bare om man bruker 180 timer og 41.000,-på å konstruere en fake concavlinse og lage en dårlig kopi, om man først får lov til å ta et stillbilde av irisen din før man stjeler mobilen din. Anbefaler at du unngår det første og dette er ikke et problem.

Lenke til kommentar

fingeravtrykksensoren synes jeg sitter helt greit plassert. Mulig fordi jeg bruker et sånt thin skin, så det er lett å finne kanten ved sensoren.

 

Det jeg har problemer med er plasseringen av knappene.

 

50% av gangene jeg skal skru av skjermen og legge den i lomma kommer jeg borti Bixby-knappen, og skjermen skrur seg på igjen på vei mot lomma.

 

Samme når en har telefonen liggende på bordet, og skal skru av eller på skjermen. Utrolig klønete uten å trykke på bixby og power samtidig.

Lenke til kommentar

Alle som bruker s8/plus vil ganske raskt havne i autopilot når det gjelder fingeravtrykkleseren, så dette er et ikke problem. Bixbyknappen er jo ikke funksjonell enda. Hvis man sjekket den siste beta bixbyen som ble lansert, så vil man oppdage hva denne knappen kan gjøre. Hvorfor ikke iris og ansikt kan brukes samtidig, vet jeg ikke, men kan tippe det er samme kamera som brukes. Uansett. Begge fungerer mye bedre enn skeptikerne skal ha det til, så dette er også et ikkeproblem.

Lenke til kommentar

Bruker stort sett ansiktsgjenkjenning, men er nødt til å bruke fingeravtrykksensoren i mørke omgivelser. Den fungerer sånn passe etter 1,5 ukes bruk.

 

Den iditotiske Bixby-knappen irriterer meg mindre enn jeg hadde trodd. Håper likevel at Samsung kommer med en oppdatering som gjør at den kan brukes til andre funksjoner også.

 

Last ned Bixby Remapper fra Google Play, så kan du tildele den en annen funksjon. Hvertfall inntil videre

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.phascinate.bixbybuttonremapper

Lenke til kommentar

Nå er iris skanningen ganske sikker med mindre du får ett bortimot perfekt bilde av øye til noen of kan printe det ut med riktig printer og legge en linse oppp bildet etterpå.... Så ja... Ikke ett nevneverdig problem.

Og ansiktsgjennkjenning er absolutt ikke noe nytt (hadde det også i Galaxy S3..) og INGEN har hevdet det er noe sikker metode og da det er viden kjent man enkelt kan låse opp med foto så er det logisk å ikke bruke det... Står vel også advarsel om man velger dette så. Alt i alt så ryker nok punkt 3 fint utav vinduet ;)

Lenke til kommentar

Nå er iris skanningen ganske sikker med mindre du får ett bortimot perfekt bilde av øye til noen of kan printe det ut med riktig printer og legge en linse oppp bildet etterpå.... Så ja... Ikke ett nevneverdig problem.

Og ansiktsgjennkjenning er absolutt ikke noe nytt (hadde det også i Galaxy S3..) og INGEN har hevdet det er noe sikker metode og da det er viden kjent man enkelt kan låse opp med foto så er det logisk å ikke bruke det... Står vel også advarsel om man velger dette så. Alt i alt så ryker nok punkt 3 fint utav vinduet ;)

Finnes 2 innstillinger på ansiktgjennkjenning, og slår du av rask gjennkjenning skal du slite med å lure den med et bilde ?

Lenke til kommentar

 

Bruker stort sett ansiktsgjenkjenning, men er nødt til å bruke fingeravtrykksensoren i mørke omgivelser. Den fungerer sånn passe etter 1,5 ukes bruk.

 

Den iditotiske Bixby-knappen irriterer meg mindre enn jeg hadde trodd. Håper likevel at Samsung kommer med en oppdatering som gjør at den kan brukes til andre funksjoner også.

Last ned Bixby Remapper fra Google Play, så kan du tildele den en annen funksjon. Hvertfall inntil videre

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.phascinate.bixbybuttonremapper

 

Testet den, men likte ikke at Bixby dukket opp et lite øyeblikk først. Ser veldig halveis ut, spør du meg. Holder meg heller unna knappen inntill videre.

Lenke til kommentar

 

Så kjøp deg en Nokia 5110...

Når en skriver en slik artikkel, er det ikke fordi en hater produktet til Samsung, men at de så gjerne vil at de skal gjøre det enda bedre neste gang. :)

 

Jeg som trodde det kun var pga antall klikk på artikkelen :D

 

Uansett så kan man laste ned apper som overstyrer Bixby knappen til noe mer nyttig. Iris scanneren er jo mer eller mindre ubrukelig. Ansiktleseren fungerer fint for meg i mørke omgivelser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...