Gå til innhold

Nøkkelen til å forstå kristendom!


Anbefalte innlegg

Bas Rijksen er en vedlig god guide for nye kristne av den typen kristen lære som utifra min egen erfaring er sentralt for å forstå kristendom og bibelsk lære. Dette er grunnen til at jeg er sola scriptura og ikke f.eks katolikk, der kirka og paven mer eller mindre tar bibelen og Jesus sin posisjon, og hvor man må ha tro OG gjerninger - som IKKE er bibelsk lære! Gang på gang i Nye Testamentet hamres det inn at vi ikke er frelst via gjerninger men tro, nåde hamres inn og at alle synder fortid nåtid og fremtid er tilgitt hamres inn.

 

For satan er virkelig, og han prøve å spolere ditt forhold til Gud mht å hele tiden minne deg på alt det gale du gjør, noe som går tilbake til skapelsesberetningen da Adam og Eva spiste av kunnskapens tre og lærte forskjellen på rett og galt fram til forsoningen mellom Gud og menneske i Jesus som du ser konsekvensene av i gamle testamentet, da Gud og menneske var adskilt. Å forstå dette her, har vært noe av det jeg har slitt mest med selv, derfor har jeg og opplevd angrep fra djevelen som prøver å ødelegge min tro som prøver å dytte meg over i GammelTestamentlig tenkning - OG DERMED ØDELEGGE MIN FRELSE!

 

Derfor er dette den kanskje viktigste videoen / læresnutten du kan se om kristen tro:

 

Endret av marius77
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderatormelding

Da er hele tråden gjennomgått av undertegnede, og for å være helt ærlig så jeg ikke stort av verdi i de aller fleste innleggene. Vi er mer enn ofte nok innom den vante dansen. Denne tråden ligger i en kategori som ikke innbyr til debatt, og slik jeg tolker trådens tema så er den ment for de som har en noe mer positiv tilnærming til det å forstå kristendom. Jeg valgte derfor å gi tråden en ny sjanse fra scratch.

 

Jeg vil ikke se:

 

1: off topic.

2: spydigheter, ufinheter, passiv aggressivitet (ta kontakt med undertegnede om et lynkurs ønskes).

3: kommentarer til hvordan forumet bør modereres i tråden, dette sendes på PM til en i moderatorlaget eller i egnet tilbakemeldingstråd.

4: raljering angående andre tråder om hvem som er slemme. Dette er også noe som tas med moderator på PM eller i rapport.

 

Bare for å nevne det jeg kom på i farta, sikkert mer også. Innleggene er ikke permanent slettet, om det er brukere som vil ha en voksen og saklig dialog uten å skrike ulv eller gå i halsen på noen så kan det vurderes å gjenopprette noe. Hvis ikke gir jeg folket sjansen til å gjøre ting mer ryddig og sivilisert.

 

Kommentarer til denne meldingen og moderatorhandlinger forbundet med den sendes til undertegnede på PM. Eventuelt kan det sendes til "Klager på moderatoravgjørelser" eller sendes på epost til [email protected]. Da vil man gå en uavhengig behandling av administrator.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Bas Rijksen er en vedlig god guide for nye kristne av den typen kristen lære som utifra min egen erfaring er sentralt for å forstå kristendom og bibelsk lære. Dette er grunnen til at jeg er sola scriptura og ikke f.eks katolikk, der kirka og paven mer eller mindre tar bibelen og Jesus sin posisjon, og hvor man må ha tro OG gjerninger - som IKKE er bibelsk lære! Gang på gang i Nye Testamentet hamres det inn at vi ikke er frelst via gjerninger men tro, nåde hamres inn og at alle synder fortid nåtid og fremtid er tilgitt hamres inn.

 

For satan er virkelig, og han prøve å spolere ditt forhold til Gud mht å hele tiden minne deg på alt det gale du gjør, noe som går tilbake til skapelsesberetningen da Adam og Eva spiste av kunnskapens tre og lærte forskjellen på rett og galt fram til forsoningen mellom Gud og menneske i Jesus som du ser konsekvensene av i gamle testamentet, da Gud og menneske var adskilt. Å forstå dette her, har vært noe av det jeg har slitt mest med selv, derfor har jeg og opplevd angrep fra djevelen som prøver å ødelegge min tro som prøver å dytte meg over i GammelTestamentlig tenkning - OG DERMED ØDELEGGE MIN FRELSE!

 

Derfor er dette den kanskje viktigste videoen / læresnutten du kan se om kristen tro:

 

 

Det jeg får ut av de første 8 minuttene av videoen er: "All synd tilgis, bortsett fra å ikke tro på jesus." 

 

Det viktigste å vite om kristendom er:" Gjør hva du vil. Bryt alle budene i bibelen. Du behøver ikke en gang be om forlatelse!

 

Betyr dette at Adolf Hitler, en troende katolikk, som jeg antar trodde på Jesus, får en plass i himmelen?

 

Hvordan våger kristne hevde at de har moral, hvis dette stemmer?

 

Så, de siste 8 min.

 

 

Ordet "Remember". 

 

Argumentasjonen hans,  at "remember", som betyr "huske" på norsk kan deles opp i "re" og "member" som da kan gi en annen mening enn "huske".

 

Bibelen ble ikke opprinnelig skrevet på engelsk! 

 

Kan samme argumentasjon gjøres gjeldende for"remember" på gresk (θυμάμαι), og eller på hebraisk (לִזכּוֹר)?

 

På norsk blir hans påstand at gud ikke husker dine synder, men han har ikke glemt dem.

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

 

Bas Rijksen er en vedlig god guide for nye kristne av den typen kristen lære som utifra min egen erfaring er sentralt for å forstå kristendom og bibelsk lære. Dette er grunnen til at jeg er sola scriptura og ikke f.eks katolikk, der kirka og paven mer eller mindre tar bibelen og Jesus sin posisjon, og hvor man må ha tro OG gjerninger - som IKKE er bibelsk lære! Gang på gang i Nye Testamentet hamres det inn at vi ikke er frelst via gjerninger men tro, nåde hamres inn og at alle synder fortid nåtid og fremtid er tilgitt hamres inn.

 

For satan er virkelig, og han prøve å spolere ditt forhold til Gud mht å hele tiden minne deg på alt det gale du gjør, noe som går tilbake til skapelsesberetningen da Adam og Eva spiste av kunnskapens tre og lærte forskjellen på rett og galt fram til forsoningen mellom Gud og menneske i Jesus som du ser konsekvensene av i gamle testamentet, da Gud og menneske var adskilt. Å forstå dette her, har vært noe av det jeg har slitt mest med selv, derfor har jeg og opplevd angrep fra djevelen som prøver å ødelegge min tro som prøver å dytte meg over i GammelTestamentlig tenkning - OG DERMED ØDELEGGE MIN FRELSE!

 

Derfor er dette den kanskje viktigste videoen / læresnutten du kan se om kristen tro:

 

 

Det jeg får ut av de første 8 minuttene av videoen er: "All synd tilgis, bortsett fra å ikke tro på jesus." 

 

Det viktigste å vite om kristendom er:" Gjør hva du vil. Bryt alle budene i bibelen. Du behøver ikke en gang be om forlatelse!

 

Betyr dette at Adolf Hitler, en troende katolikk, som jeg antar trodde på Jesus, får en plass i himmelen?

 

Hvordan våger kristne hevde at de har moral, hvis dette stemmer?

 

 

Hvordan våger du å hevde at du har moral, hvis du er et resultat av et dødt univers og evolusjon? moral som konsept eksisterer ikke hvis din virkelighetsforståelse er sann. det finnes ikke noe du kan si er "rett" og "galt" i en sånn verden, for det er ingen autoritet til å sette den standarden. det er du som da evt gjør det, og da kan jo rett f.eks være å drepe konkurrenter i kampen om å parre deg og føre genene dine videre, sånn endel dyrearter gjør. du har overhodet ikke noe grunnlag for å si at Adolf Hitler var ond, rent evolusjonært - hvis han hadde vunnet, så hadde det jo vært bra, fordi tyskerne hadde økt sjangsene for å føre genene sine videre. så Adolf Hitlers sosialdarwinisme var jo helt tydelig av satan, ikke Gud.

 

kristne hevder verken de er bedre eller dårligere enn andre og at vår rettferdighet og moral er den vi får ved tro på Jesus. Denne troen forandrer deg på innsiden av, og er det vi bl.a kaller samvittighet og dette har jeg ifra Gud, som det står i bibelen, samvittigheten dømmer meg. Ergo er det for meg umulig å gasse ihjel mennesker, jeg hadde rett og slett følt meg dårlig.

 

ku klux klan kaller seg f.eks kristne, men verken jødehat, rasisme eller vold er av Jesu lære. Bibelen poengterer tvert imot at frelsen kommer fra jødene. Var Adolf Hitler derfor en kristen, hadde det vært merkbart for omgivelsene hans og han hadde klart og tydelig bekjent det:

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitlers_syn_p%C3%A5_religion

 

Det betyr ikke at kristne ikke kan gjøre dumme ting, men så er og syndene våre tillatt i all fortid, nåtid og fremtid. Vi har tatt imot Guds forsoning - du har ikke det.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Vi som ikke tror at moral kommer fra en gud, har sammen definert, og blitt enige om en sekulær moral.

 

Moral går ut  på at alle mennesker skal ha mulighet til å ha det godt, og leve lenge i landet.

Vår moral er således ikke resultat av et dødt univers. Evolusjon har hatt et ord med i laget, den har jo gjort oss til det vi er, men vi "følger den ikke blindt". "Survival of the fittest" f.eks, har vi droppet. 

 

Derfor våger jeg å hevde at jeg har moral.

 

Derfor forstår jeg ikke hvordan dere kan tro dere har moral, dere som tror at all synd er automatisk tilgitt. Uten noen som helst konsekvens.

 

En ting kan vi være enige om. "Derfor er dette den kanskje viktigste videoen / læresnutten du kan se om kristen tro:"

Den avslører dere!

 

Åssen er det med deg?

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

 

Nøkkelen til å forstå Bibelen er å akseptere at det er noe du ikke forstår.

Hva sikter du til? Hva er det jeg ikke forstår? Det er mange, mange ting jeg ikke forstår, uten at det gjør bibelen forståelig.

 

 

Det jeg mener er at det er mange ting du ikke forstår, men du må fortsette å lese Bibelen likevel. For hvis du er tålmodig og mediterer over det du leser, så vil du gradvis forstå stadig mer.

 

Forståelse kommer fra Gud, og kun de som har Guds ånd vil forstå Bibelen.

 

Mennesker uten Guds ånd kan ikke forstå Bibelen,

Lenke til kommentar

Vi som ikke tror at moral kommer fra en gud, har sammen definert, og blitt enige om en sekulær moral.

 

Moral går ut  på at alle mennesker skal ha mulighet til å ha det godt, og leve lenge i landet.

Vår moral er således ikke resultat av et dødt univers. Evolusjon har hatt et ord med i laget, den har jo gjort oss til det vi er, men vi "følger den ikke blindt". "Survival of the fittest" f.eks, har vi droppet. 

 

Derfor våger jeg å hevde at jeg har moral.

 

Derfor forstår jeg ikke hvordan dere kan tro dere har moral, dere som tror at all synd er automatisk tilgitt. Uten noen som helst konsekvens.

 

En ting kan vi være enige om. "Derfor er dette den kanskje viktigste videoen / læresnutten du kan se om kristen tro:"

Den avslører dere!

 

Åssen er det med deg?

 

jeg har også moral, som deg, for også du er av adams ætt, han som spiste av kunnskapens tre og kan skille mellom rett og galt.. men moral handler jo om å gjøre rett, men utifra hvilken målestokk? du bruler evolusjonen som din målestokk, og da er rett alt som kan gavne dine sjangser for å parre deg og få levedyktig avkom, mens feil blir alt som går imot det. et av moralens kjennetegn er gjerne at det går mot det evolusjonen sier er "bra", og da kan heller ikke moral være et produkt av evolusjon.

 

dette her tenkte til og med jeg som ateist, da jeg satt og lo for meg selv og så på disse venstreradikale ateistene som så på seg selv som så ekstremt moralske i sin kamp mot rasisme, kjønnsdiskriminering og alt de mente var ondt i verden. problemet er at de tror på evolusjon, hvorfor blir de da forbanna hvis noen peker på at det er forskjeller mellom menn og kvinner? det var jo innenfor evolusjonslæren det, og burde ikke være provoserende - så her motsa de venstreradikale seg selv, og deres eget såkalt "rasjonelle livssyn" som de selv sier de står for gjør dem forbanna da den har et budskap de ikke tåler å høre.

 

For forskjeller på menn og kvinner burde da ikke være noe å skrike opp om det, men i norge har vi til og med ansatt egne kjønnsforskere som prøver å forklare biologiske forskjeller med at oppførsel er "tillært" fordi dette er det de venstreradikale vil høre - ikke det vitenskapen sier. Så det jeg spurte meg var, hvem er de moralske for? seg selv? er det bare egoisme som ligger bak, så er det jo ikke moral og "det gode" de kjemper for, da er det jo ren egoisme og falskt, og falsk kjærlighet og falsk moralisering de holder på med, i realiteten ikke noe bedre enn disse fascistene de er så mot, og realiteten er jo og den at kommunistregimer har en tendens til å bli de værste tyrraniene på jordas overflate - værre for folk flest enn fascistregimer. Begge deler et produkt av en fallen verden.

 

Jesus derimot hadde ikke egoisme i seg og trengt å gjøre det han gjorde for oss, det ligger ingen egen vinning bak det. Gud kan eksistere uten oss, men vi kan ikke eksistere uten ham, likevel forsonte han seg med oss. feilen min var at jeg ikke dro den videre og filosoferte meg fram til dette og at Gud fantes og hva ekte kjærlighet og ekte lys var fra det utgangspunktet jeg hadde da, men mitt eget sinne etc gjorde meg blind... men omsider fikk jeg bevisene for det overnaturlige som jeg kunne le bort før som jeg trengte for å tro, og ble kristen.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Nøkkelen til kristendom? All tro er helt lik, man tror blindt på ubekreftede påstander uten flik av bevis i all religioner...

 

Man må være uærlig for å bli en troende, da man må forkaste alle andre guder enn den man tilfeldigvis blir troende på. Tilfeldigvis som i at det er geografi og hva de rundt deg tror mer enn noe annet som bestemmer hvilken gud du tror blindt på, disse gudene er maktesløse i den prosessen. Deretter må man fortsette å lyve til seg selv, gjerne selvsuggesere seg til å tro man har avtaler med den innbilte guden man tilfeldigvis tror på i den tro at disse fantasiene og innbillningene beviser guden de tror på... Dette er for meg å bade seg i uærlighet og innbillning og fantasier, men det er slik de troende gjør, hver dag (helt til de ser lyset og med lyset innser at de har jugd til seg selv for å tro det de trodde... Der har du nøkkelen ikke bare til kristendom, men til ALL religion...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det protestantiske opprøret i det 16.århundre førte til at katolismen mistet makten i mange land i europa. Et av resultatene var trettiårskrigen ( 1618-1648) ifølge et historisk verk. Hva var den grunnleggende årsaken til krigen. Katolikkenes hat til protestantene og protestantenes hat til katolikkene.

 

På dette tidspunkt hadde kristenheten begynt å bre seg ut over europas grenser og den tok med seg den ( kristne ) kultur til andre deler av verden. Denne militære ekspansjonen var preget av grusomthet og griskhet. På det amerikanske kontintent brukte ikke de spanske conguistadorene langt tid på å ødelegge de innfødte amerikanernes kulturer. En historiebok sier: Stort sett ødela de spanske guvernørene den innfødte kultur uten å innføre den europeiske. Tørsten etter gull var det viktigste motivet som trakk dem til den nye verden.

Lenke til kommentar

Jesus forklarte hva som skulle kjennetegne sanne kristne: Har dere kjærlighet til hverandre, da skal alle kunne se at dere er mine disipler. Jesus sa også : De er ikke av verden, liksom jeg ikke er av verden ( joh 17:16 )

 

På begge disse punktene har kristenheten klart vist at den ikke representerer Bibelens kristendom. Den hevder at den er Bibelens venn, men den har vært en falsk venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...