Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har lyst på en veldig hurtig moped, men den kan ikke være trimmet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurtig og moped passer desverre ikke i samme setning. Det er vel en maks grense på 45km/t uansett. Håpløst spør du meg, er jo livsfarlig og måtte kjøre så sakte. Ingen tips til sykkel da jeg ikke kjørte moped selv. Kan tipse om div tung sykler tho, når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det er ganske så umulig. Det går ikke ann å finne en utrimmet moped som er rask. Da en moped per definasjon kun kan ha 50cc og kjøre maks 45kmt. Du er dessverre nødt til å ta mc lappen og kjøpe noe 125cc eller større vis det er fart du ønsker. 

 

Du kan jo alltids håpe på å kjøpe en moped/scooter og håpe den er raskere enn snittet. Jeg kjøpte en scooter nylig og selv om jeg aldri har gjort noe med den (eller forhandleren for den saks skyld) så går den 58kmt uten motvind. Litt motvind og jeg faller lett ned 10kmt. Ser ut som det er vanskelig å beregne korrekt fart på slike ting. 

 

Hei, jeg er ute etter en moped.Jeg har lyst på en veldig hurtig moped, men den kan ikke være trimmet.

Noen forslag? Budsjettet mitt skal helst være under 30k. Noen tips når jeg skal kjøpe moped? km gått, modell?

Lenke til kommentar

Alt typegodkjent for 1/1-1997 går fortere. Du vil da selvsagt måtte kjøpe en langt mindre driftsikker moped, for at den skal gå litt fortere. De fleste av disse går ca 55 kmt. Jeg tror at en scooter med elektronisk sperre vil være langt raskere, opp til 50. 

 

Vil du ha girmoped, som går litt raskere må du se på de som er typegodkjent før -97. Dette de mest vanlige: 

 

Yamaha DT

Suzuki TSX

Honda MT5

Tempo Corvette (veldig gammel) - du må påregne å skru

Tempo Panter (veldig gammel) - du må påregne å skru

 

Jeg kjenner selvsagt ikke trådstarter, men om du trenger et transportmiddel mer enn noe annet, så ville jeg anskaffet meg noe som var litt nyere. Om du liker å skru, og er litt interessert, så er de over veldig moro. Min favoritt er Panter, norskprodusert, og vanvittig tøff. Du kan trimme den også, uten at du finner en politimann i verden som hadde tatt deg. 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Du ønsker en hurtig moped, men den må ikke være trimmet?

Har du lyst på lønn uten å jobbe også?

 

Nei, men seriøst.

Skal du ha en raskere moped over 45km/t, blir dette ulovlig og går under «trimmet»

Eventuely kan du gjøre som nevnt over her, kjøp en trimmet girsykkel, bytt til større drev bak og større foran. Da går maks hastighet ned, men til gjengjeld vil du få en meget god akselerasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...