Gå til innhold

[Løst] Er det noen som prøver å lure meg på Finn?


X19x11

Anbefalte innlegg

Jeg driver å selger en del på Finn.no om dagen å en av tingene jeg har lagt ut en er Sony Smartwatch 3.

Tingen er at akkurat på den annonsen blir jeg kontaktet daglig av folk som skriver på engelsk og vil betale kontant, de insisterer også på å møte meg for å så betale meg, er dette en scam?

 

Må si jeg er skeptisk da ingen av dem har bekreftet sin ID med bankID gjennom Finn og alle har merkelige utenlandske navn. For sikkerhets skyld googler eller facebook'er jeg alle jeg selger til om de ikke har verifisert seg på Finn og finner dem aldri noen steder, er de ute for å lure meg tro?

Når jeg sier jeg kan sende til dem blir de plutselig ikke interessert mer.

 

Lurte bare på hva folk tenker om dette og om noen har opplevd noe av det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten så vil de rane deg/ta klokka og løpe eller så vil de kjøpe med cash. Eneste jeg kan tenke meg bortsett fra det er at de vil lure deg til å gå ut en tur.

 

Det er ikke noe krav om at du må selge hvis de vil kjøpe til oppgitt pris så hvis du føler deg ukomfortabel så er det bare å styre unna.

Lenke til kommentar

Solgt en del jeg (spesielt telefoner er populært) til våre nye landsmenn som gjerne prater engelsk og vil møtes og betale kontant. Aldri hatt noe problem. Noen har vært foreldre som ikke har lært seg norsk enda men vil kjøpe telefon til sønnen sin feks. Så lenge du møtes en plass der du føler deg trygg så er det ikke noe problem. Litt sunt vett så ordner det seg.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

Vel, kunne du spurt de om å verifiserer seg med BankID på finn?

 

Hvis det er utlendinger som er i Norge så har de vel ikke Bank-ID.

 

Vet mindre du er turist i Norge, så kan du skaffe deg BankID, selv uten statsborgerskap og om du kun har D-Nummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...