Gå til innhold

Problemer med WAN-kort på Windows 10 anniversay update


Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell 6330 med Windows 10 på. Jeg har et SIM-kort i maskinen ettersom jeg installert et HSDPA modem i den. Da jeg satte opp 10 konfigurerte jeg også bruk av SIM-kortet slik at jeg var mest mulig mobil når jeg ikke hadde noen trådløse nettverk tilgjengelig. Jeg har dog ikke brukt HSDPA-modemet etter maskinen fikk anniversary update og den returnerer error 651. Noen som har vært utfor det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det wwan kortet fra Sirerra.

Jeg har et Sierra 7345 som ikke virker med windows 10 overhode i en x1 carbon fra Lenovo. Den er uten CU.

Har noe med pass av APN id å gjøre som ikke er implementert på windows 10.

Kortet virket ikke med permanent satt apn id i xml .

Klarte å få det til å funke på er å installere W7 connection manager software . Men det var ustabilt så jeg satt sim kortet i en ekstern 3G mini ruter istedet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Fikk svar fra Telenor og innstillingene jeg hadde lagt inn var korrekte. Det var heller ikke noe galt med abonnementet så har en eller annen drittjobb med å feilsøke maskinen. 

edit: av en eller annen grunn virker det som Windows ser på den oppkoblingen som en VPN-tilkobling og vil ha brukernavn og passord. Det trengs ikke, iallefall ikke hos Telenor.

 

edit2: Mener å huske det het noe med APN-innstillinger før jeg fikk denne hersens oppdateringen. Irriterer meg grønn og skal til bunns i det.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Fikk svar fra Telenor og innstillingene jeg hadde lagt inn var korrekte. Det var heller ikke noe galt med abonnementet så har en eller annen drittjobb med å feilsøke maskinen.

 

edit: av en eller annen grunn virker det som Windows ser på den oppkoblingen som en VPN-tilkobling og vil ha brukernavn og passord. Det trengs ikke, iallefall ikke hos Telenor.

 

edit2: Mener å huske det het noe med APN-innstillinger før jeg fikk denne hersens oppdateringen. Irriterer meg grønn og skal til bunns i det.

Kanskje dette hjelper.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-networking/wifi-issues-with-creators-update/4a20ba4f-33dc-4397-9823-e12dcb2607ba

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mesteparten av tiden kan du løse det ved bare å koble enheten til igjen. Fortsatt hvis det er et problem, kan disse løsningene hjelpe deg:

 

1. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-networking/error-651-in-windows-7/65077414-15f8 -450b-bd19-5cce9a57fcf0

 

2. https://www.techwhoop.com/fix-error-651/

 

 

Håper det hjelper. Fortsatt hvis det er et problem, gi meg beskjed. Jeg har hånden min på et slikt problem.
Endret av kaushalmalkan11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...