Gå til innhold

Chess-ansatte må velge mellom å flytte fra Bergen eller miste jobben


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo lattelig i dag, det finnes jo VPN løsninger hvis det er snakk om telefonsupport eller kundeservice kunne de i teorien sittet hjemme å jobbet.

 

Man sparer mye penger på dette da man slipper å ha egne kontorer for ansatte.

Snakk om manglene teknisk forståelse.

 

Antar chess må spare penger for å kunne konkurere mot telia\telenor på pris.

 

Hvis de ikke har funnet ut det er bedre å leie support fra telia ved å slå de sammen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er jo lattelig i dag, det finnes jo VPN løsninger hvis det er snakk om telefonsupport eller kundeservice kunne de i teorien sittet hjemme å jobbet.

 

Man sparer mye penger på dette da man slipper å ha egne kontorer for ansatte.

Snakk om manglene teknisk forståelse.

 

Antar chess må spare penger for å kunne konkurere mot telia\telenor på pris.

 

Hvis de ikke har funnet ut det er bedre å leie support fra telia ved å slå de sammen. 

 
Telia har eid Chess siden 2006, så dette er nok ganske enkelt snakk om å slå sammen kundesentrene slik at de har alle samlet på de to store lokasjonene de har fra før (kundesenteret for privatpersoner er i Trondheim, kundesenteret for bedrifter er i Oslo).
 
VPN/Hjemmekontor for folk på kundesenter er sjelden praktisk, man har ganske strenge krav i forhold til når folk må jobbe kontra når de kan ta pauser fordi man er avhengig av å ha en viss mengde folk pålogget og klare til å besvare kundesamtaler. Når det skjer ting som gjør at man forventer høy pågang (f.eks. større utfall i nettet o.l.) er man dessuten avhengig av rask og fortløpende informasjonsflyt til de som sitter i 1. linje. Det er nok teknisk mulig å få til uten at alle er samlet på samme fysiske sted, men det er mye enklere og langt mer praktisk om de er samlet, i tillegg til at det er langt enklere å passe på at de som er på jobb faktisk jobber. Det er ikke akkurat høy terskel for å jobbe i 1. linje på et kundesenter, og selv om det naturligvis er veldig mange i slike stillinger som tar jobben sin seriøst (m.a.o. oppfører seg som voksne ansvarsfulle mennesker), så er det også dessverre mange som ikke er like pålitelige og pliktoppfyllende.
Endret av Ensnared
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men så sant man logger på VPN og det finnes programmer som kan overvåke folk kanskje ikke i detaljer men vet vertfall de er på jobb.

 

Eneste problemer med VPN er hvis man har ustabil internett hjemme går ikke det.

Kanskje opplæring\kurs er vel neste problemet, så det funger ikke hele tiden.

 

Men virker ut som det størte problemet hos telia er de har 80% nybegynnere og 20% som har jobbet en del.

så selv å bestille simkort\avtale går litt trømblete.

 

virker ut som man enkelt kan lure telia ansatte å tro man kjøpe datapakke 15 GB på kontant avtale.

De sier selv det er mulig helt til man prøver å gjøre det finner de ut det ikke skal være mulig.

Da på mine sider kan man kun få 300 MB.

https://www.chess.no/hjelp/spoersmaal-svar/211/hvordan-kjoper-jeg-mer-data/4a7fd20b-f9b8-494a-8997-607b1241ed84

 

Man skulle nesten tro fremtiden blir det tilsvarene IKEA en virtuell programvare som svarer kunder.

Hvem trenger folk når programvare kan gjøre samme jobben eneste problemet er hvis programvaren og personene ikke forstår hverandre blir det fort mye kluss.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Er jo lattelig i dag, det finnes jo VPN løsninger hvis det er snakk om telefonsupport eller kundeservice kunne de i teorien sittet hjemme å jobbet.

 

Man sparer mye penger på dette da man slipper å ha egne kontorer for ansatte.

Snakk om manglene teknisk forståelse.

 

Antar chess må spare penger for å kunne konkurere mot telia\telenor på pris.

 

Hvis de ikke har funnet ut det er bedre å leie support fra telia ved å slå de sammen. 

 
Telia har eid Chess siden 2006, så dette er nok ganske enkelt snakk om å slå sammen kundesentrene slik at de har alle samlet på de to store lokasjonene de har fra før (kundesenteret for privatpersoner er i Trondheim, kundesenteret for bedrifter er i Oslo).
 
VPN/Hjemmekontor for folk på kundesenter er sjelden praktisk, man har ganske strenge krav i forhold til når folk må jobbe kontra når de kan ta pauser fordi man er avhengig av å ha en viss mengde folk pålogget og klare til å besvare kundesamtaler. Når det skjer ting som gjør at man forventer høy pågang (f.eks. større utfall i nettet o.l.) er man dessuten avhengig av rask og fortløpende informasjonsflyt til de som sitter i 1. linje. Det er nok teknisk mulig å få til uten at alle er samlet på samme fysiske sted, men det er mye enklere og langt mer praktisk om de er samlet, i tillegg til at det er langt enklere å passe på at de som er på jobb faktisk jobber. Det er ikke akkurat høy terskel for å jobbe i 1. linje på et kundesenter, og selv om det naturligvis er veldig mange i slike stillinger som tar jobben sin seriøst (m.a.o. oppfører seg som voksne ansvarsfulle mennesker), så er det også dessverre mange som ikke er like pålitelige og pliktoppfyllende.

 

 

 

Det virker ikke som det er spesielt høy terskel for å drive en 1. linje-support heller :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Er jo for å spare penger. De som har blitt "tilbudt jobb" et annet sted i landet takker stort sett nei, og det regner de også med. Hvem vil flytte til andre siden av landet for en jobb med gjennomsnittslønn på rundt 30k brutto når det også innebærer at samboer/ektefelle også må skaffe seg ny jobb?

Lenke til kommentar

 

Er jo lattelig i dag, det finnes jo VPN løsninger hvis det er snakk om telefonsupport eller kundeservice kunne de i teorien sittet hjemme å jobbet.

 

Man sparer mye penger på dette da man slipper å ha egne kontorer for ansatte.

Snakk om manglene teknisk forståelse.

 

Antar chess må spare penger for å kunne konkurere mot telia\telenor på pris.

 

Hvis de ikke har funnet ut det er bedre å leie support fra telia ved å slå de sammen. 

 
Telia har eid Chess siden 2006, så dette er nok ganske enkelt snakk om å slå sammen kundesentrene slik at de har alle samlet på de to store lokasjonene de har fra før (kundesenteret for privatpersoner er i Trondheim, kundesenteret for bedrifter er i Oslo).
 
VPN/Hjemmekontor for folk på kundesenter er sjelden praktisk, man har ganske strenge krav i forhold til når folk må jobbe kontra når de kan ta pauser fordi man er avhengig av å ha en viss mengde folk pålogget og klare til å besvare kundesamtaler. Når det skjer ting som gjør at man forventer høy pågang (f.eks. større utfall i nettet o.l.) er man dessuten avhengig av rask og fortløpende informasjonsflyt til de som sitter i 1. linje. Det er nok teknisk mulig å få til uten at alle er samlet på samme fysiske sted, men det er mye enklere og langt mer praktisk om de er samlet, i tillegg til at det er langt enklere å passe på at de som er på jobb faktisk jobber. Det er ikke akkurat høy terskel for å jobbe i 1. linje på et kundesenter, og selv om det naturligvis er veldig mange i slike stillinger som tar jobben sin seriøst (m.a.o. oppfører seg som voksne ansvarsfulle mennesker), så er det også dessverre mange som ikke er like pålitelige og pliktoppfyllende.

 

Her snakker du litt om deg selv.

Det er ingen krav å være pålogget VPN for å kunne besvare telefoner på et kundesenter. Man kan fint få utlevert en maskin fra arbeidsgiver som har alle programmene som trengs lokalt.

Statestikk på folk har man order på via logger i telefonsystemet. Om nettet faller ut på arbeidsplassen vil alle som da sitter lokalt miste nettet og bedriften vil bli haltende og ingen kan besvare telefonen.

Om man da hadde hatt noen som jobbet hjemmefra ville fortsatt telefonsystemet vært aktivt for dem slik at ikke hele 1. linje supporten gikk ned i samme slengen.

 

Det er flere måter man kan finne ut om de som jobber remote er effektive.

- Antall logger registert

- Antall logger løst

- Gjennomsnitt samtaletid

- Antall telefoner besvart

 

Alt dette gir folk en pekepinn på hvor effektive folk er, og er man usikker kan man jo granske direkte mot en person som har unaturlig lav samtaletid, eller et høyt antall løste logger.

Lenke til kommentar

 

 

Er jo lattelig i dag, det finnes jo VPN løsninger hvis det er snakk om telefonsupport eller kundeservice kunne de i teorien sittet hjemme å jobbet.

 

Man sparer mye penger på dette da man slipper å ha egne kontorer for ansatte.

Snakk om manglene teknisk forståelse.

 

Antar chess må spare penger for å kunne konkurere mot telia\telenor på pris.

 

Hvis de ikke har funnet ut det er bedre å leie support fra telia ved å slå de sammen. 

 

Telia har eid Chess siden 2006, så dette er nok ganske enkelt snakk om å slå sammen kundesentrene slik at de har alle samlet på de to store lokasjonene de har fra før (kundesenteret for privatpersoner er i Trondheim, kundesenteret for bedrifter er i Oslo).

 

VPN/Hjemmekontor for folk på kundesenter er sjelden praktisk, man har ganske strenge krav i forhold til når folk må jobbe kontra når de kan ta pauser fordi man er avhengig av å ha en viss mengde folk pålogget og klare til å besvare kundesamtaler. Når det skjer ting som gjør at man forventer høy pågang (f.eks. større utfall i nettet o.l.) er man dessuten avhengig av rask og fortløpende informasjonsflyt til de som sitter i 1. linje. Det er nok teknisk mulig å få til uten at alle er samlet på samme fysiske sted, men det er mye enklere og langt mer praktisk om de er samlet, i tillegg til at det er langt enklere å passe på at de som er på jobb faktisk jobber. Det er ikke akkurat høy terskel for å jobbe i 1. linje på et kundesenter, og selv om det naturligvis er veldig mange i slike stillinger som tar jobben sin seriøst (m.a.o. oppfører seg som voksne ansvarsfulle mennesker), så er det også dessverre mange som ikke er like pålitelige og pliktoppfyllende.

 

Her snakker du litt om deg selv.

Det er ingen krav å være pålogget VPN for å kunne besvare telefoner på et kundesenter. Man kan fint få utlevert en maskin fra arbeidsgiver som har alle programmene som trengs lokalt.

Statestikk på folk har man order på via logger i telefonsystemet. Om nettet faller ut på arbeidsplassen vil alle som da sitter lokalt miste nettet og bedriften vil bli haltende og ingen kan besvare telefonen.

Om man da hadde hatt noen som jobbet hjemmefra ville fortsatt telefonsystemet vært aktivt for dem slik at ikke hele 1. linje supporten gikk ned i samme slengen.

 

Det er flere måter man kan finne ut om de som jobber remote er effektive.

- Antall logger registert

- Antall logger løst

- Gjennomsnitt samtaletid

- Antall telefoner besvart

 

Alt dette gir folk en pekepinn på hvor effektive folk er, og er man usikker kan man jo granske direkte mot en person som har unaturlig lav samtaletid, eller et høyt antall løste logger.

Jeg vet ikke hva du sikter til når du sier jeg snakker litt om meg selv, men du har tilfeldigvis rett, den gangen jeg selv jobbet på kundesenter tok jeg jobben min seriøst. Det virker derimot som om du heller siktet til den siste setningen min. Det er dermed i beste fall en svært underlig påstand. I verste fall er det et billig og fåfengt forsøk på meningsløs provokasjon, noe som jo er en mildt sagt tåpelig måte å diskutere på. Nå kan det hende jeg misforstår deg - kanskje du bare mente det som en vennskapelig fleip som dessverre ikke fungerte helt fordi både tonefall og ansiktsutrykk ikke kan leses fra ordene i teksten - og i såfall beklager jeg naturligvis det.

 

Du har også helt rett med resten av det du skriver, det er en grov skisse på hvordan en slik teknisk løsning kan fungere i realiteten. Jeg skrev også at det er teknisk mulig med en slik løsning, men det er altså som jeg også poengterte helt andre årsaker som gjør at dette ikke er den foretrukne løsningen i slike sammenhenger.

Jeg tviler på at du finner et eneste kundesenter med mange ansatte på telefon i 1. linje som heller benytter en slik løsning fremfor å ha alle samlet på et begrenset antall fysiske kontorlokasjoner. Dersom det i hele tatt finnes noen så er de nok heller unntaket enn regelen. Kostnadene ville antakelig vært lavere hadde man sluppet å betale for store kontorlokaler med tilstrekkelig plass og utstyr, infrastruktur, kontordrift, osv, og kombinert med at det ikke egentlig finnes tekniske begrensninger så kan man jo spørre seg om hvorfor ikke dette er den løsningen som dominerer blant større kundesentre (og også blant svært mange andre typer geskjefter for den del). Noen av årsakene er de jeg nevnte, men det er altså flere som er av verken direkte økonomisk eller teknisk art.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er jo lattelig i dag, det finnes jo VPN løsninger hvis det er snakk om telefonsupport eller kundeservice kunne de i teorien sittet hjemme å jobbet.

 

Man sparer mye penger på dette da man slipper å ha egne kontorer for ansatte.

Snakk om manglene teknisk forståelse.

 

Antar chess må spare penger for å kunne konkurere mot telia\telenor på pris.

 

Hvis de ikke har funnet ut det er bedre å leie support fra telia ved å slå de sammen. 

 

Telia har eid Chess siden 2006, så dette er nok ganske enkelt snakk om å slå sammen kundesentrene slik at de har alle samlet på de to store lokasjonene de har fra før (kundesenteret for privatpersoner er i Trondheim, kundesenteret for bedrifter er i Oslo).

 

VPN/Hjemmekontor for folk på kundesenter er sjelden praktisk, man har ganske strenge krav i forhold til når folk må jobbe kontra når de kan ta pauser fordi man er avhengig av å ha en viss mengde folk pålogget og klare til å besvare kundesamtaler. Når det skjer ting som gjør at man forventer høy pågang (f.eks. større utfall i nettet o.l.) er man dessuten avhengig av rask og fortløpende informasjonsflyt til de som sitter i 1. linje. Det er nok teknisk mulig å få til uten at alle er samlet på samme fysiske sted, men det er mye enklere og langt mer praktisk om de er samlet, i tillegg til at det er langt enklere å passe på at de som er på jobb faktisk jobber. Det er ikke akkurat høy terskel for å jobbe i 1. linje på et kundesenter, og selv om det naturligvis er veldig mange i slike stillinger som tar jobben sin seriøst (m.a.o. oppfører seg som voksne ansvarsfulle mennesker), så er det også dessverre mange som ikke er like pålitelige og pliktoppfyllende.

 

Her snakker du litt om deg selv.

Det er ingen krav å være pålogget VPN for å kunne besvare telefoner på et kundesenter. Man kan fint få utlevert en maskin fra arbeidsgiver som har alle programmene som trengs lokalt.

Statestikk på folk har man order på via logger i telefonsystemet. Om nettet faller ut på arbeidsplassen vil alle som da sitter lokalt miste nettet og bedriften vil bli haltende og ingen kan besvare telefonen.

Om man da hadde hatt noen som jobbet hjemmefra ville fortsatt telefonsystemet vært aktivt for dem slik at ikke hele 1. linje supporten gikk ned i samme slengen.

 

Det er flere måter man kan finne ut om de som jobber remote er effektive.

- Antall logger registert

- Antall logger løst

- Gjennomsnitt samtaletid

- Antall telefoner besvart

 

Alt dette gir folk en pekepinn på hvor effektive folk er, og er man usikker kan man jo granske direkte mot en person som har unaturlig lav samtaletid, eller et høyt antall løste logger.

Jeg vet ikke hva du sikter til når du sier jeg snakker litt om meg selv, men du har tilfeldigvis rett, den gangen jeg selv jobbet på kundesenter tok jeg jobben min seriøst. Det virker derimot som om du heller siktet til den siste setningen min. Det er dermed i beste fall en svært underlig påstand. I verste fall er det et billig og fåfengt forsøk på meningsløs provokasjon, noe som jo er en mildt sagt tåpelig måte å diskutere på. Nå kan det hende jeg misforstår deg - kanskje du bare mente det som en vennskapelig fleip som dessverre ikke fungerte helt fordi både tonefall og ansiktsutrykk ikke kan leses fra ordene i teksten - og i såfall beklager jeg naturligvis det.

 

Du har også helt rett med resten av det du skriver, det er en grov skisse på hvordan en slik teknisk løsning kan fungere i realiteten. Jeg skrev også at det er teknisk mulig med en slik løsning, men det er altså som jeg også poengterte helt andre årsaker som gjør at dette ikke er den foretrukne løsningen i slike sammenhenger.

Jeg tviler på at du finner et eneste kundesenter med mange ansatte på telefon i 1. linje som heller benytter en slik løsning fremfor å ha alle samlet på et begrenset antall fysiske kontorlokasjoner. Dersom det i hele tatt finnes noen så er de nok heller unntaket enn regelen. Kostnadene ville antakelig vært lavere hadde man sluppet å betale for store kontorlokaler med tilstrekkelig plass og utstyr, infrastruktur, kontordrift, osv, og kombinert med at det ikke egentlig finnes tekniske begrensninger så kan man jo spørre seg om hvorfor ikke dette er den løsningen som dominerer blant større kundesentre (og også blant svært mange andre typer geskjefter for den del). Noen av årsakene er de jeg nevnte, men det er altså flere som er av verken direkte økonomisk eller teknisk art.

 

Det var absolutt ikke ment å skrive dette som et direkte angrep på deg nei.

Jeg snakker av erfaring, så for å ikke skrive et langt innlegg igjen så har jeg og jobber til dels med akkurat dette her i perioder.

Noe av grunnen som du også nevner ift å jobbe hjemmefra er at du aldri har helt 100% kontrollen på de ansatte.

Nå kommer jo også dette veldig an på hvor mange det er snakk om som skal sitte på 1.linje. Er det <5 burde en hjemmeløsning fungere helt fint, men om det er > 20 begynner det straks å bli et problem.

Da blir det nok ikke så dyrt å leie lokaler heller i og med du vet hvor dine ansatte er og hva de driver med.

I mindre selskaper vil jo man også kanskje ha en større nærhet til hver enkelt ansatt og kan forholde seg til det og derav større tillitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...