Gå til innhold

[Løst] Hvilken av disse to burde jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en pc fra komplett som var på tilbud fra 9999kr til 7999kr. Burde jeg prøve å av bestille pcen og heller kjøpe en annen pc hos power som har et sterkere grafikkort som er på tilbud på mandag til 7999kr?           

 

Komplett pcen:

https://www.komplett.no/product/11145/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-i20-crazy-gtx-1060

 

Power pcen: 

https://www.power.no/x/p-505350/?utm_source=DM_2017&utm_medium=DM&utm_campaign=DM_Uke22

Endret av PeseN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 3GB versjonen av GTX1060 i komplett PC'en, så man kan legge til enda ~5% til i ytelsen GTX1070 kortet har over det. Ellers har Asus PC'en innebygd Wifi og Bluetooth 4.1. Og 1TB snurredisk i tillegg til M.2. SSD. SSD'en er dessverre bare på 120GB, men booting av OS og lasting av programmene man får plass på den, vil nok gå noe raskere enn på Komplett PC'en.

 

Grunnet at GTX1070 er såpass mye bedre ville jeg av disse 2 PC'ene åpenbart valgt Asus'en om du er garantert å få den til den prisen? Men det er verdt å huske på at om du har gjort endringer på Komplett PC'en så kan Komplett selge den som en "tilvirknings" vare. Noe de vel strengt tatt kan uansett, men jeg tror ikke de gjør det om man velger grunn konfigurasjonen. Uansett er det slik med tilvirknings varer at komplett kan ta betalt for kostnaden med selve byggingen, og eventuelt også forsendelses kostnader. Så sjekk med komplett så raskt som mulig om hvilke, om noen, utgifter som eventuelt tilkommer om du angrer kjøpet på PC'en hos dem. Det skal ikke så veldig mye til her før det begynner å nærme seg det samme som om en hadde  kjøpt et GTX1070 utenom, og solgt 3GB 1060'en på finn.no. Vel, det vil jo sikkert fremdeles lønne seg å angre kjøpet, men besparelsen blir ikke veldig stor om det f.eks. koster en tusenlapp å angre kjøpet hos komplett..

 

Edit: Helt ny re-test av R9 390 vs GTX970 viser at GTX1070 faktisk i gjennomsnitt av disse 22 spillene er ~47% raskere enn 3GB GTX1060..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...