Gå til innhold

Krav til militærpoliti?


Utah

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med krav til MP i førstegangstjeneste?

 

Er innenfor på alle kravene, men har ikke like høy score på f.eks hangups, som det jeg har på kondisjon og pushups. Er det viktig å ha veldig høy score, eller holde det å bestå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stian, hva med å bruke 3 sekunder på å google og sjekke om du tror rett?

 

Her finnes kravene: https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/haren/militarpoliti

 

Høydekravet er droppet for mange år siden, det samme i politiet.

----

 

For å svare TS, det er mange andre egenskaper (personlig skikkethet) som teller mye mer i løpet av seleksjonsperioden som MP enn de fysiske kravene. Så lenge du består minimum av alle så stiller du godt i seleksjonen om du blir funnet skikket for tjenesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er bare å si til sesjon offiseren at du vil inni MP, så lenge du har 5 på teoretiske testene så har det ikke det fysiske mye å si da de måler statiskstyrke. er tonneviss som skal på MP rekrutten da de er avdeling som sender flest på vaktbuer rundt i Norge, vil si at ca 40% av kullet faktisk får en MP stilling

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallo! Takk for svar. Gjennom sesjon ble jeg tildelt en planlagt innkalling til militærpolitiavdelingen. Noen som har erfaring med hvor vanskelig det er å bli tatt opp som MP-soldat deretter? Er men safe om man er oppegående og består minstekrav, eller er det stor konkurranse?

Endret av Utah
Lenke til kommentar

Har ikke selv vært i MP-rekrutten, men tjenestgjør med mange som gjorde det, og som endte opp som vaktsoldater istedenfor. For å komme i den stillingen du vil etter rekrutten må du vise deg fram. Du må bli lagt merke til av befal(på en god måte), ta initiativ og når du skal søke på stillinger, ikke fyll listen din med stillinger hvor det er trangt med plass. Var selv i garde-rekrutten, og da vi skulle søke stillinger var mesteparten av listen min vanskelige stillinger, så jeg endte opp med 5. valget mitt som var vaktsoldat.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hallo! Takk for svar. Gjennom sesjon ble jeg tildelt en planlagt innkalling til militærpolitiavdelingen. Noen som har erfaring med hvor vanskelig det er å bli tatt opp som MP-soldat deretter? Er men safe om man er oppegående og består minstekrav, eller er det stor konkurranse?

Av de rundt 200 som startet på MP da jeg gikk der, så ble rundt 65 sendt ut på stasjoner så det er ganske stor

konkurranse. Det viktige er å oppføre seg skikkelig generelt, og ikke tenk kortsiktig. Ikke gå med seleksjonstanken i bakhodet hele tiden - men prøv å oppfør deg selvstending og ansvarlig kontinuerlig. Vær aktiv og følg med under teori perioden. Tørr å ta avgjørelser basert på skjønn men forstå når det er viktig å være alvorlig. Tørr å stå frem og ta ansvar når det oppstår usikkerhet i troppen. Dette blir spesielt viktig i mestringsuka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...