Gå til innhold

Dette er verdens mest solgte Android-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Nei, de mener nok at iPhone ikke er en Androidtelefon. Noe de faktisk har helt rett i.

 

Skjønner ikke helt at det er vanskelig å forstå denne artikkelen på noen måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Øverste bildet står det: "Dette er Oppo R9s, verdens mest solgte mobiltelefon.", men under overskriften skriver dere at Apple fortsatt er kongen på haugen. Burde det ikke stå at den er nest mest solgt? :p

 

Oops, det er selvfølgelig tittelen som stemmer: Oppo R9s er verdens mest solgte *Android*-mobiltelefon. Fikset bildeteksten nå :)

 

- Niklas

Lenke til kommentar

 

Øverste bildet står det: "Dette er Oppo R9s, verdens mest solgte mobiltelefon.", men under overskriften skriver dere at Apple fortsatt er kongen på haugen. Burde det ikke stå at den er nest mest solgt? :p

Idiot. Det står mest solgte ANDROID!!!

 

Les siste kommentar du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, de mener nok at iPhone ikke er en Androidtelefon. Noe de faktisk har helt rett i.

 

Skjønner ikke helt at det er vanskelig å forstå denne artikkelen på noen måte.

 

Egentlig ganske imponerende at oppo nærmer seg apples iphone tall med tanke på den ufattelige konkurransen og mangfoldet det er blandt android mobiler. At apple selger mange iphoner er ikke like overraskende, ios er populært og apple er den eneste tilbyderen av ios enheter. Lurer litt på hvordan bildet hadde sett ut om alle kunne selge mobiler med ios, noe sier meg at iphone ikke hadde hatt like sterke salgstall da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sier litt om hvor liten Apple egentlig er på verdensbasis

Joda, de har 2 plasser på toppen, men "others" står for 294 millioner, noe som tilsier sånn ca 330 millioner hvis man tar med de som er på lista over. Og når microsoft har under 1% av markedet, så betyr det at for hver iphone selges det ca 10 android telefoner i verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Sier litt om hvor liten Apple egentlig er på verdensbasis

Joda, de har 2 plasser på toppen, men "others" står for 294 millioner, noe som tilsier sånn ca 330 millioner hvis man tar med de som er på lista over. Og når microsoft har under 1% av markedet, så betyr det at for hver iphone selges det ca 10 android telefoner i verden.

 

Samtidig kan du ikke sammenligne én Apple med hele Androidverden. Du må sammenligne dem med hvert enkelt selskap, Samsung, LG eller f.eks Sony. Og hvor små er Apple da?

Lenke til kommentar

 

Sier litt om hvor liten Apple egentlig er på verdensbasis

Joda, de har 2 plasser på toppen, men "others" står for 294 millioner, noe som tilsier sånn ca 330 millioner hvis man tar med de som er på lista over. Og når microsoft har under 1% av markedet, så betyr det at for hver iphone selges det ca 10 android telefoner i verden.

 

Samtidig kan du ikke sammenligne én Apple med hele Androidverden. Du må sammenligne dem med hvert enkelt selskap, Samsung, LG eller f.eks Sony. Og hvor små er Apple da?

 

Du har forsåvidt rett i at man ikke kan sammenligne Apple med hele Androidverden.

 

Apple har normalt i salg iPhone  x og iPhone x Plus (akkurat nå 7'ern) og som regel også forgjengeren tilgjengelig (akkurat nå 6'ern) som alle ligger i øvre prisklasse. I tillegg så har Apple også en SE-versjon som da er i en prisklasse "midt på treet". iPhone er for de som vil og kan bruker penger og er langt på vei (var i alle fall tidligere) et statussymbol. Jeg har ikke noe negativt å si om iPhone, som mobiltelefon, men ser man hele mobilmarkedet under ett så er iPhone egentlig et nisjeprodukt (med det mener jeg at dette ikke er et aktuelt produkt for alle mobilbrukere/mobilmarkeder).

 

Android blir laget i alle mulige størrelser og fasonger, både telefoner som yter godt og andre som er kun for basisbehov. De finnes fra øverste prisklasse til billige alternativer. 

 

Mangfoldet er både den store fordelen med android men også tildels en merkbar bakdel.

Fordelen er utvalget som gjør at alle kan finne seg en telefon som passer sitt bruk og sin lommebok. Bakdelen er at det store utvalget og de mange variantene kan gjøre det vanskelig, for de om ikke er kjente i androidverden, å velge rett telefon til sitt bruk. Akkurat her har iPhone forsåvidt en stor fordel, med at utvalget er særdeles snevert, bakdelen er at iPhone er et uaktuelt system for de som må tenke budsjett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du har rett i mye av det du skriver. iPhone koster mye i utgangspunktet. Men tar man med i beregningen hva man får igjen ved videresalg av brukt iPhone, så er nok ikke forskjellen så stor mellom den og en midt på treet Androidtelefon. Nå ser man jo også at LG, Samsung, Sony med flere har modeller som koster 7-9.000 kr, og for mange er det nok lettere å betale en slik pris for et veldig etablert merkevare som iPhone og Apple har blitt med årene. Om det er et statussymbol? Kanskje for noen, kanskje for mange. Men jeg har aldri sett på Apple på den måten. Mer som en produsent som gir brukerne det de ønsker seg i en dyrere innpakning.

 

Jeg har Samsung S7 telefon akkurat nå, fordi jeg synes den er best i forhold til ytelse vs pris, men på nettbrettfronten er iPad klart foretrukket hos meg, og det er også Mac. Ikke fordi det står eple på den, men fordi jeg kan slippe å bruke Windows eller Linux. Apple er nok ikke for alle, men de er et alternativ som tilbyr en annen opplevelse enn "standarden" og særinger som meg kan sette pris på akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Sier litt om hvor liten Apple egentlig er på verdensbasis

Joda, de har 2 plasser på toppen, men "others" står for 294 millioner, noe som tilsier sånn ca 330 millioner hvis man tar med de som er på lista over. Og når microsoft har under 1% av markedet, så betyr det at for hver iphone selges det ca 10 android telefoner i verden.

 

Vel...

Dette var vel snakk om MERKE og ikke hvor utbredt Android plattformen er vs iOS.. ;)

Android plattformen har større andel.

Men antall solgte enheter med tanke på MERKE så selges mest iPhoner. Og Dette er da 2 plassen.. Dvs den mest solgte Android tlf.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Apple konge på haugen? Konge av hvilken haug?

 

https://www.tek.no/artikler/kineserne-spiser-stadig-mer-av-mobilmarkedet/398524

 

I denne artikkelen ser det ut som om Samsung er konge på haugen?

 

Ja, ser man på enkeltmodeller så selger sikkert Apple flest, men så er da også modellutvalget relativt mye større på Android siden. Bare Samsung alene lanserte 15 eller så mobiler i 2018. Samtidig selges det mobiler fra årene før.

 

For all del, jeg prøver ikke disse prestasjonen Apple har gjort i mobilmarkedet, men når deres økosystem har så store andeler og Apple samtidig er enerådende med så få modeller så sier det seg selv at tallene blir høye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Apple konge på haugen? Konge av hvilken haug?

 

https://www.tek.no/artikler/kineserne-spiser-stadig-mer-av-mobilmarkedet/398524

 

I denne artikkelen ser det ut som om Samsung er konge på haugen?

 

Ja, ser man på enkeltmodeller så selger sikkert Apple flest, men så er da også modellutvalget relativt mye større på Android siden. Bare Samsung alene lanserte 15 eller så mobiler i 2018. Samtidig selges det mobiler fra årene før.

 

For all del, jeg prøver ikke disse prestasjonen Apple har gjort i mobilmarkedet, men når deres økosystem har så store andeler og Apple samtidig er enerådende med så få modeller så sier det seg selv at tallene blir høye.

 

Samsung er ikke sammelignbart fordi de også selger en hel haug med drittelefoner til 500 kr. Og da særlig i markeder som India og Sør-Øst Asia.  Så tallene de eventuelt operer med er blåst opp av en haug med dritt. Beklager ordbruken, men markeder i Asia oversvømmes av telefoner som folk flest i Norge ikke hadde tatt imot gratis engang..

Lenke til kommentar

 

Apple konge på haugen? Konge av hvilken haug?

 

https://www.tek.no/artikler/kineserne-spiser-stadig-mer-av-mobilmarkedet/398524

 

I denne artikkelen ser det ut som om Samsung er konge på haugen?

 

Ja, ser man på enkeltmodeller så selger sikkert Apple flest, men så er da også modellutvalget relativt mye større på Android siden. Bare Samsung alene lanserte 15 eller så mobiler i 2018. Samtidig selges det mobiler fra årene før.

 

For all del, jeg prøver ikke disse prestasjonen Apple har gjort i mobilmarkedet, men når deres økosystem har så store andeler og Apple samtidig er enerådende med så få modeller så sier det seg selv at tallene blir høye.

 

Samsung er ikke sammelignbart fordi de også selger en hel haug med drittelefoner til 500 kr. Og da særlig i markeder som India og Sør-Øst Asia.  Så tallene de eventuelt operer med er blåst opp av en haug med dritt. Beklager ordbruken, men markeder i Asia oversvømmes av telefoner som folk flest i Norge ikke hadde tatt imot gratis engang..

Såklart, men på motsatt side har vi Apple som har ekstremt få modeller som eneste produsent innenfor sitt økosystem, som gir motsatt effekt. Sånn sett kan det ikke sammenlignes den veien heller.

 

Hvor mange android mobiler i samme prissegment som Phone7 selges hvert år? Det hadde vært en mer interessant sammenligning.

Lenke til kommentar

Samsung er ikke sammelignbart fordi de også selger en hel haug med drittelefoner til 500 kr. Og da særlig i markeder som India og Sør-Øst Asia.  Så tallene de eventuelt operer med er blåst opp av en haug med dritt. Beklager ordbruken, men markeder i Asia oversvømmes av telefoner som folk flest i Norge ikke hadde tatt imot gratis engang..

Apple kan og selge mobiler til 500 kr. Ingen stopper dem. Om du ser på antall solgte mobiler så kan du ikke begynne med slik fordi Apples strategi er kun high end. Er ikke liksom en del av suksessen deres fordi de ikke selger til 500 kr? Om de hadde solgt i alle kategorier ville det nok gått mye dårligere med Apple.

 

Men du kan jo se på inntjening på mobilsalg om du ønsker å få frem et poeng som dette. Apple tjener jo mye mer enn alle andre.

 

Samtidig igjen hva tjener Samsung aller mest på? De tjener jo på å selge deler til mobiler. Dess flere av verdens mobiler som kommer med Samsung logo dess mer kontrakter gis nok til Samsungs underleverandører. Så det er liksom litt ulike mål for alle selskaper involvert her.

 

De kinesiske selskapene er opptatt av vekst. Slik som Amazon og driver på. Amazon tjener ikke bra, men de vokser mye. Men de bryr seg ikke om at de ikke tjener penger da det heller ikke er målet. Det er jo derfor kinesiske merker har så god verdi på mobilene sine, fordi de ikke tjener penger på det. Og da kjøper jeg jo lett det over noe annet. Hvorfor skal jeg kjøpe Galaxy eller iPhone med høye marginer som gir inntjening til Samsung og Apple når jeg kan kjøpe samme fra en produsent som ikke tjener penger på det og da priser lavere? Slik får de markedsandeler. Og etter det så kan de starte å tjene penger. Og du trenger jo faktisk merkevare for å tjene penger. Nesten ingen betaler like mye for et merke de ikke har hørt om som en Apple.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...