Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ny hageslange, tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Gardena, den på bildet, jeg er fornøyd.

Det er vel forskjell på Biltema sin billigste og Gardena sin dyreste vil jeg tro, som med det meste andre så koster kvalitet.

 

Men jeg har ikke så mye erfaring på området, vil nå tro alle gjør jobben.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en sånn, funker ok de, men man må alltid ha en del trykk i slangen. Minsker trykket minsker slangen.

Men har man ikke nok trykk så krymper slangen og man må "slåss" med slangen da den blir for liten, ettersom den blir som en strikk.

Så tar det jo litt tid før slangen blir full, men det er jo skjeldent noe særlig problem.

Lenke til kommentar

Jeg har Gardena, den på bildet, jeg er fornøyd.

Det er vel forskjell på Biltema sin billigste og Gardena sin dyreste vil jeg tro, som med det meste andre så koster kvalitet.

 

Men jeg har ikke så mye erfaring på området, vil nå tro alle gjør jobben.

 

Jeg kjøpte også Gardena, og ikke deres billigste men en midt på treet sist gang jeg kjøpte slange. Den går nå inn i sin sjuende sesong, og funker fortsatt greit. Tidligere har jeg brent meg på å kjøpe alt for mye grønne gjennomsiktige slanger på Europris der det som ser ut som armering sannsynligvis er trykket på. De vrir seg og bretter seg slik at vannstrømmen knipes av hver gang man flytter litt på slangen, og springer fort lekk.

 

Så ja, pris og merke har litt å si, men det viktigste er at slangen er litt stiv og sterk. Ikke så stiv at den er vanskelig å rulle, men stiv nok til at ikke så lett bretter seg eller vrir seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...