Gå til innhold

Samkjører de store oppdateringene til Windows og Office


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å binde seg til en bestemt release syklus har flere selskap tidligere brent seg på. Håper at MS ikke ser seg blinde på en release takt, og glemmer features.

Mitt private syn er at de burde kastet hele kildekoden til Office, og startet på ny. Da ville de blitt kvitt legacy kode som er mer hemmende enn fleksibel, og de kunne kommet med et produkt uten bloat og som var mindre prosessorhungrig. Da kunne de samtidig hatt en felles kodebase for alle platformer de leverer Office til, noe som sparer både koding, QA og vedlikehold.

 

Edit: Fikset noen skrivefeil. Feite tomler og mobil fungerer ikke like godt :p

Endret av LUPLT0RU
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å binde seg til en bestemt release syklus har flere selskap tidligere brent seg på. Håper at MS ikke ser seg blinde på en release takt, og glemmer features.

 

Mitt private syn er at de burde kastet hele kildekoden til Office, og startet på ny. Da ville de blitt kvitt legacy kodesom er mer hemmende enn fleksibel, og de kunne kommet med et produkt uten bloat og dom var mindre prosessorhungrig. Da kunne de samtidig hatt en felles kodebase for alle platformer de leverer Office til, noe som sparer både koding, QA og vedlikehold.

 

Du snakker som du har vett til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412

 

Å binde seg til en bestemt release syklus har flere selskap tidligere brent seg på. Håper at MS ikke ser seg blinde på en release takt, og glemmer features.

 

Mitt private syn er at de burde kastet hele kildekoden til Office, og startet på ny. Da ville de blitt kvitt legacy kodesom er mer hemmende enn fleksibel, og de kunne kommet med et produkt uten bloat og dom var mindre prosessorhungrig. Da kunne de samtidig hatt en felles kodebase for alle platformer de leverer Office til, noe som sparer både koding, QA og vedlikehold.

 

Du snakker som du har vett til.

Og du selv?

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig en helt ny Windows versjon hver gang. Det er ingen oppdatering. Windows blir installert på nytt. Akkurat som når du oppgraderte til Windows 10 første gang. Det nye er bare at de ikke bytter navn (men et build nummer). Bare tullball altså :-)

Etter å ha levd med samtlige Windows-versjoner gjennom tidene, må jeg si jeg foretrekker måten Microsoft oppdaterer Windows 10 på i forhold til det ekstreme maset i tidligere versjoner.

At Windows installeres på nytt når det kommer store oppdateringer ser jeg på som en stor fordel. Da unngår man lapping på et gammelt system, og man slipper å forholde seg til en ny versjon Windows 11, 12, 13 osv som man må betale for.

Windows installeres i bakgrunnen og jeg må avbryte jobben i en halvtime eller så når ny versjon klargjøres.

Suverent overlegent alle tidligere Windows-versjoner.

Lenke til kommentar

Xantippe: Helt enig i det du skriv, oppfatter jeg deg rett er det jo bare veien videre med nytt navn, alt kan forbedres

det vet vi begge.

 

Håper bare det blir tilpasse dem forskjellige  Grubber vi har. Mange er jo spill avhengi 24/7, og så har vi hele eliten som

kan alt om Data, Utviklere ja du forstår sikkert hva jeg mener.

 

Men vi har også vanlige Brukere som ikke bør velges bort, å dem er der mange av, og det bør nok bli slik at Brukere

kan få anledning og velge selv hva dem kan dra nytte av, eller velge bort det dem ikke trenger.

 

At det rulles ut i bakgrunnen er jo flott, må vi stoppe jobben en halvtime ok vi tåler det.

 

Skipperskrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...