Gå til innhold

Latskapsvennlig HTPC


Anbefalte innlegg

Fremover mot høsten blir det satt i gang et "prosjekt hjemmekino" som skal være litt bedre enn nåværende system.

Drømmescenarioet er jo en intel NUC som kan spille av 4K HDR-videoer i 60hz i OpenELEC som kan startes fra og navigeres i med min universalfjernkontroll. Er dette mulig?

Hovedspørsmålet er egentlig hvor mye dagens NUC-er takler og om de kan startes opp med IR-signaler. Dette skal kobles til en NAS via USB forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremover mot høsten blir det satt i gang et "prosjekt hjemmekino" som skal være litt bedre enn nåværende system.

Drømmescenarioet er jo en intel NUC som kan spille av 4K HDR-videoer i 60hz i OpenELEC som kan startes fra og navigeres i med min universalfjernkontroll. Er dette mulig?

Hovedspørsmålet er egentlig hvor mye dagens NUC-er takler og om de kan startes opp med IR-signaler. Dette skal kobles til en NAS via USB forresten.

Vet ikkje om tipset mitt fungerer godt nok til deg da, men selv styrer eg htpc via nettbrettet. Av og på, og navigerer med det. det ligger allerede på stuebordet og da sparte eg enda en kontroll. har kun 1 i dag + nettbrett

Lenke til kommentar

Dette er fullt mulig. En NUC med i7 og Iris+ grafikk klarer uten problemer 4K, faktisk på opptil tre skjermer.

Jeg tror boksen kan settes opp med "wake on IR", hvis ikke kan du bruke en Flirc, den kan vekke boksen når du trykker på fjernkontrollen.

 

OpenElec er selvfølgelig bare et enkelt OS, men både Plex og Kodi kan styres på en NUC fra de aller fleste universale fjernkontroller.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Vet ikkje om tipset mitt fungerer godt nok til deg da, men selv styrer eg htpc via nettbrettet. Av og på, og navigerer med det. det ligger allerede på stuebordet og da sparte eg enda en kontroll. har kun 1 i dag + nettbrett

Jeg har en ganske avansert universalfjernkontroll på vei, så vil helst bruke den:

https://www.youtube.com/watch?v=4RQrRsmdRWY

 

 

Dette er fullt mulig. En NUC med i7 og Iris+ grafikk klarer uten problemer 4K, faktisk på opptil tre skjermer.

Jeg tror boksen kan settes opp med "wake on IR", hvis ikke kan du bruke en Flirc, den kan vekke boksen når du trykker på fjernkontrollen.

 

OpenElec er selvfølgelig bare et enkelt OS, men både Plex og Kodi kan styres på en NUC fra de aller fleste universale fjernkontroller.

NUC-en blir nok (av erfaring) kun brukt til medieavspilling, så OpenELEC er egentlig perfekt. Har en android-boks per i dag med tastatur og mus og har kun brukt andre funksjoner en håndfull ganger. Av den grunn vil jeg ikke betale for noe OS hvertfall og vil helst at den bare starter opp rett i kodi uten for mye programmering og tidsbruk til å sette den opp.

Som Emancipate også spør om, klarer de 4k med HDR?

Lenke til kommentar

Med HDR?

 

Skull Canyon modellen har HTML 2.0 og Kaby Lake prosessor, og skulle derfor ha teoretisk støtte for HDR.

Problemet er vel heller at det ikke finnes programmer for avspilling, og knapt nok operativsystem, som støtter HDR, Kodi er vel fremdeles ikke i nærheten av den kvaliteten.

 

Nvidia Shield støtter vist nok HDR, 

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...