Gå til innhold

Må jeg sende tilbake mit evga 1080ti? (RMA)


Mr.Byte

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå er det endelig påskeferie og jeg hadde planer om å kose meg med spilling. Jeg får ikke brukt 1080ti kortet mitt lenger og jeg føler jeg har prøvd alt for å få det til å virke. Trenger å vite om jeg må finne på noe annet i påsken og la kortet fortsette som hyllepynt, eller er det håp om at jeg kan bruke det?

 

Jeg bestilte et evga 1080ti fra komplett samme dagen det ble lagt ut for salg. Jeg byttet ut mitt Asus Strix 1080 kort og alt fungerte helt glimrende og 100 prosent stabilt i noen uker. Jeg har spilt en del Mass Effect Andromeda i det siste og en liten stund etter seneste oppdatering til spillet begynte ting å gå nedover.

 

Skjermen går plutselig i svart tilfeldig under spilling, lyden går i loop noen sekunder og så skrur skjermen seg helt av. Jeg er nødt til å skru pcen av med hovedbryteren. Når dette skjer så trenger jeg ofte noen forsøk på å komme inn i Windows 10, da maskinen vil fryse under oppstarten av Windows og vise en tykk hvit horisontal strek. Dette skjer kun når jeg har skrudd av maskinen når spillet har låst seg.

 

Jeg prøver å avinstallere driver helt med DDU og installere seneste drivere på nytt. Jeg føler at dette hjelper litt og jeg setter meg ned for å spille Mass Effect. Kanskje etter en time så låser alt seg igjen. Jeg tenker at det kanskje bare er seneste patch til mass effect som tuller. Tester en del andre spill som jeg ikke har prøvd på en stund og det viser seg at disse også låser seg. Jeg finner ut at jeg kan spille wow med lave innstillinger uten at det låser seg, men med en gang jeg setter opp innstillingene så fryser spillet seg og skjermen skrur seg av. Da har jeg funnet ut av krevende spill låser seg med en gang eller veldig kjapt etterpå og at mindre krevende spill virker bedre. Men på slutten av dagen i går så ble at verre og verre. De fleste spill vil fryse nesten konstant etter oppstart eller noen sekunder senere

 

Temperaturen på 1080ti kortet er fin og temperaturen på cpuen er også veldig bra. Skjermkortet er ikke overklokket. Jeg har oppdatert bios på hovedkortet og nullstilt alle innstillinger i bios slik at alt er helt Stock.

 

Jeg formaterte harddisken i går som et siste forsøk før påskeferien. Jeg installerte Windows 10 på nytt, oppdatere Windows, installerte seneste nvidia drivere og lastet ned steam og origin. Ingenting annet og spillene låser seg med en gang jeg starter de eller kort tid etter. Jeg har tatt ut skjermkortet fra maskinen og satt det inn igjen uten av det gir noe utslag.

 

Jeg har nå tatt ut skjermkortet fra maskinen og kjører kun på intel gpuen. Alt virker nå helt fint utenom litt dårlige framerates :)

 

Så hva sier dere? Er det skjermkortet som har tatt kvelden og at jeg da ikke trenger å styre mer med dette i påsken? Er det noe mer jeg kan prøve?

 

Spesifikasjonene på pcen  min:

Asus Maximus IX Z270 Apex hovedkort

Intel i7 7700k. Overklokket til 5Ghz, men alt kjørt standard under feilsøking

Corsair 32gb ddr4 3200. Klokket til 3333mhz, men kjørt på 2100mhz under feilsøking

M2 Samung 256gb 950 pro disk + sata 500gb Samsung 750

Corsair rm750x strømforsyning

Evga 1080ti

Fractal Design S36 vannkjøling

Endret av Mr.Byte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test med en annen GPU i din PC og test Ti-kortet i en annen PC. Den integrerte søppla sier egentlig ingenting om tilstanden til TI-kortet selv om den funker.

 

Har dessverre ikke et annet skjermkort eller en annen pc å prøve det i. Den eneste kompisen som ikke har mac er selvfølgelig på påskeferie :)

Lenke til kommentar

 

Test med en annen GPU i din PC og test Ti-kortet i en annen PC. Den integrerte søppla sier egentlig ingenting om tilstanden til TI-kortet selv om den funker.

 

Har dessverre ikke et annet skjermkort eller en annen pc å prøve det i. Den eneste kompisen som ikke har mac er selvfølgelig på påskeferie :)

 

Du må få deg bedre kompiser.

 

Har du prøvd å fullstendig fjerne driverne (med DDU eller lignende) og så reinstallere dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...