Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ryggesensorer fra Ebay. Er disse grei?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 5 fra 2006 som den siste tiden har laget mye ulyd ved rygging. Jeg fikk låne en diagnosekabel fra en kompis, og fikk tilbakemelding fra CAN-bussen om at en ryggesensor var defekt.

 

Jeg ringte møller bil, og de skulle ha 1600 kroner for 1 enkelt sensor. Dette synes jeg er mye for en liten dings, så jeg sjekket litt på nett. Her finner jeg sensorer til bare 200,- på ebay, mens opphuggere skal ha mellom 400 og 750 for brukte sensorer.

 

Er det noen som har erfaring med billigsensorer fra ebay? Er det som å kaste penger ut vinduet?

Burde jeg kjøpe hos opphugger? Risikoen er vel at disse kan feile etter en liten stund.

Eller skal jeg bite i det sure eplet og kjøpe en sensor for 1600 til en 10 år gammel bil?

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link til sensorene du har sett på er fint :)

 

Billige greier fra Ebay er ofte av god (nok) kvalitet, ingen selger vil få dårlige reviews, og ofte så er det bra tester av ting og tang derfra.

 

Edit; Har ikke peiling på bilsensorer så dette er bare min generelle erfaring gjennom mange år med handel fra diverse selgere på Ebay.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Har en kompis som har handlet mye elektronikk til bilen hans som f.eks lyskastere, strobelys, kamera + diverse greier.

Disse tingene han kjøpte fungerer og fortsatt er i funksjon. Så jeg regner jo med at kvaliteten er mer enn bra nok.

Riktignok ikke premium kvalitet om du forstår, men mer enn bra nok.

 

Å betale hele 1600 kroner er mye penger, er verd å prøve ebay for å se om de er som du forventer, da taper du ihvertfall ikke 1600 kroner men 200 kroner om det skulle faile.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha sjekket at sensoren har samme fester samt at kabelllengde / plugg er så lik som mulig den du skal bytte ut.
Har aldri kjøpt ryggesensor fra ebay, men har kjøpt ABS-sensor, som var modellspesifikk i.f.t kabel og kabelfester, m.m. Kostet et par hundrelapper og fungerer tilsynelatende like fint som den til 2.000,- hos merkeforhandler.

Lenke til kommentar

Når jeg hadde en 2002 Passat så kjøpte jeg alltid reservedeler på eBay om det var mulig. Noe nytt fra Kina, noe brukte deler fra diverse europeiske land. Fungerte alltid bra. Ryggesensor derimot har jeg ikke kjøpt derfra.

 

/Litt offtopic men vil bruke sjansen til å advare folk fra å kjøpe det billige ryggesensor-settet de selger på Biltema. Det fungerer svært dårlig, har originale sensorer i mine 2 biler nå og det er veldig stor forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...