Gå til innhold

ANMELDELSE: Persona 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo basert på gammel Tensei oppskrift som gjennomsyrer samtlige av Japanske spill, på godt å vondt, mest på vondt da jeg pr nå er utrolig lei av Grind\Summon\Fusion\turnbased systemet som alltid blir brukt. Slår aldri feil, jeg spiller til midveis i spillet så blir jeg skikkelig lei å stopper, så jeg tror med andre ord jeg bare må gi opp Tensei basserte spill for en god stund (som nevnt er det nesten samtlige Japanske spill).

 

Men Fire Emblem Awakening var et frisk pust til Japansk-stil å være, her er det time\turnbased Strategi spill med mange artige nye elementer jeg ikke har vært borti før ...

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg har tross alt persona 4 som mitt absolutt favorott spill. Har spilt 35 timer nå med persona 5 og syns det er bunnsolid. Ligger an til en 10 ... Men meninger.

Lurer litt på hvorfor dere trekker ned og på hva. Igjen antakeligvis enda en gamer anmeldelse eller score jeg ikke er enig i ... trekker igjen ned meta scoren jaja

God påske uansett.
Ps : enten føler jeg dere er for strenge eller noen ganger det motsatte

Endret av xtordx
Lenke til kommentar

Hmm jeg har tross alt persona 4 som mitt absolutt favorott spill. Har spilt 35 timer nå med persona 5 og syns det er bunnsolid. Ligger an til en 10 ... Men meninger. Lurer litt på hvorfor dere trekker ned og på hva. Bare å se på mye av tittelen tyder kanskje på det men meninger. Igjen antakligvis enda en gamer anmeldelse eller score jeg ikke er enig i ... tregger igjen ned meta scoren jaja... god påske uansett.

Ps : enten føler jeg dere er for strenge eller noen ganger det motsatte

 

Ro ned reka. Spillet fikk 9.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hmm jeg har tross alt persona 4 som mitt absolutt favorott spill. Har spilt 35 timer nå med persona 5 og syns det er bunnsolid. Ligger an til en 10 ... Men meninger. Lurer litt på hvorfor dere trekker ned og på hva. Bare å se på mye av tittelen tyder kanskje på det men meninger. Igjen antakligvis enda en gamer anmeldelse eller score jeg ikke er enig i ... tregger igjen ned meta scoren jaja... god påske uansett.

Ps : enten føler jeg dere er for strenge eller noen ganger det motsatte

Ro ned reka. Spillet fikk 9.

Jada, kanskje tok jeg litt i. Men, poenget er litt det samme, ja 9 er bra, ja det er meninger. Ja, jeg missliker rating systemet ,og et 9 rated spill kan sikkert også være kanskje ditt favoritt spill noen sinne for eksempel, men uansett poenget står , jeg tror ikke eller at jeg har til gode å treffer Gamer.no på en anmeldelse score som faktisk samsvarer med meg...

Allikevel god påske.

Endret av xtordx
Lenke til kommentar

Etter en så god anmeldelse må jeg nesten teste dette, men det blir neppe før spillet er halvert i pris. Jeg spilte Persona 3 og synes måten dungeons fungerte på gjorde spillet utrolig kjedelig. For de som ikke vet det så handler Persona 3 om at man jobber seg gjennom en enorm dungeon som er helt pregløs med svarte vegger og svarte gulv, og her tilbringer man minst halvparten av spilletiden. Det er hinsides min forståelse at dette er favorittspillet til så mange. Jeg hører at Persona 4 forbedret formelen (men etter Persona 3 har jeg ikke tørt å åpne det), og hvis Persona 5 tar det enda et hakk videre kan det kanskje begynne å ligne på noe spillbart?

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Etter en så god anmeldelse må jeg nesten teste dette, men det blir neppe før spillet er halvert i pris. Jeg spilte Persona 3 og synes måten dungeons fungerte på gjorde spillet utrolig kjedelig. For de som ikke vet det så handler Persona 3 om at man jobber seg gjennom en enorm dungeon som er helt pregløs med svarte vegger og svarte gulv, og her tilbringer man minst halvparten av spilletiden. Det er hinsides min forståelse at dette er favorittspillet til så mange. Jeg hører at Persona 4 forbedret formelen (men etter Persona 3 har jeg ikke tørt å åpne det), og hvis Persona 5 tar det enda et hakk videre kan det kanskje begynne å ligne på noe spillbart?

 

Persona 3 er et spill jeg syns var bra, men mye pga social elemente, et gameplay som funger og en mørk historie. Men, ja dungeon var et herk. Persona 4 er vel mitt favoritt spill noe som jeg skrev i kommentaren over og fobedret mye , med forskjellige dungeon for hver karakter du rekruterer, persona 5 er de enda bedre , ikke randomisert som før, mer linært ,men dog fordel av å være mer variert, blant annet med puzzles osv, har spilt utrolig mye p5 den siste 9-10 dagene har vel ikke spilt så mye på lenge. Så p5 liker vel an til å bli mitt favoritt spill gjennom tidene faktisk, men meninger det å.

Lenke til kommentar

 

Etter en så god anmeldelse må jeg nesten teste dette, men det blir neppe før spillet er halvert i pris. Jeg spilte Persona 3 og synes måten dungeons fungerte på gjorde spillet utrolig kjedelig. For de som ikke vet det så handler Persona 3 om at man jobber seg gjennom en enorm dungeon som er helt pregløs med svarte vegger og svarte gulv, og her tilbringer man minst halvparten av spilletiden. Det er hinsides min forståelse at dette er favorittspillet til så mange. Jeg hører at Persona 4 forbedret formelen (men etter Persona 3 har jeg ikke tørt å åpne det), og hvis Persona 5 tar det enda et hakk videre kan det kanskje begynne å ligne på noe spillbart?

Persona 3 er et spill jeg syns var bra, men mye pga social elemente, et gameplay som funger og en mørk historie. Men, ja dungeon var et herk. Persona 4 er vel mitt favoritt spill noe som jeg skrev i kommentaren over og fobedret mye , med forskjellige dungeon for hver karakter du rekruterer, persona 5 er de enda bedre , ikke randomisert som før, mer linært ,men dog fordel av å være mer variert, blant annet med puzzles osv, har spilt utrolig mye p5 den siste 9-10 dagene har vel ikke spilt så mye på lenge. Så p5 liker vel an til å bli mitt favoritt spill gjennom tidene faktisk, men meninger det å.

 

Som nevnt så er Persona en blå-kopi av Megami Tensei, noe jeg ikke nevnte i min forrige post var forrøvrig at jeg synes Tensei spillene er mye bedre samt fokuset ligger på et mer voksent publikum. Persona er rett å slett en mer "fjollete" å komersiell versjon av Megami Tensei spillene.

 

Men, jeg jeg fortsatt utrolig lei av konseptet da det er så utrolig seigt å repeterende, så jeg tar en lang pause fra disse spillene for min del.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

 

 

Etter en så god anmeldelse må jeg nesten teste dette, men det blir neppe før spillet er halvert i pris. Jeg spilte Persona 3 og synes måten dungeons fungerte på gjorde spillet utrolig kjedelig. For de som ikke vet det så handler Persona 3 om at man jobber seg gjennom en enorm dungeon som er helt pregløs med svarte vegger og svarte gulv, og her tilbringer man minst halvparten av spilletiden. Det er hinsides min forståelse at dette er favorittspillet til så mange. Jeg hører at Persona 4 forbedret formelen (men etter Persona 3 har jeg ikke tørt å åpne det), og hvis Persona 5 tar det enda et hakk videre kan det kanskje begynne å ligne på noe spillbart?

Persona 3 er et spill jeg syns var bra, men mye pga social elemente, et gameplay som funger og en mørk historie. Men, ja dungeon var et herk. Persona 4 er vel mitt favoritt spill noe som jeg skrev i kommentaren over og fobedret mye , med forskjellige dungeon for hver karakter du rekruterer, persona 5 er de enda bedre , ikke randomisert som før, mer linært ,men dog fordel av å være mer variert, blant annet med puzzles osv, har spilt utrolig mye p5 den siste 9-10 dagene har vel ikke spilt så mye på lenge. Så p5 liker vel an til å bli mitt favoritt spill gjennom tidene faktisk, men meninger det å.

 

Som nevnt så er Persona en blå-kopi av Megami Tensei, noe jeg ikke nevnte i min forrige post var forrøvrig at jeg synes Tensei spillene er mye bedre samt fokuset ligger på et mer voksent publikum. Persona er rett å slett en mer "fjollete" å komersiell versjon av Megami Tensei spillene.

 

Men, jeg jeg fortsatt utrolig lei av konseptet da det er så utrolig seigt å repeterende, så jeg tar en lang pause fra disse spillene for min del.

 

Hmm ,ja de er jo en spin off. Ja, det handler vel litt om hv man vil, jeg har spilt mye spill , men, jeg vet ikke om jeg vil gå helt må at persona er fjollete spesielt ikke 5, men dog meninger, uansett persona spilla traff meg veldig bra. 

 

men, fair enough er man lei så er man lei konsept. Uansett meninger antar jeg , persona traff meg veldig bra så det er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...