Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Helt seriøst, merker sensor dette?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ha muntlig privatisteksamen i norsk, og en av oppgavene går ut på å lage et særemne og da presentere den, ved å lese to bøker, noe jeg ikke har hatt tid til.

 

Så da lurer jeg på om jeg tar utganspunkt i en av oppgavene fra studienett, og bruker den, hva tenker dere? Altså tviler da sterkt på at sensor driver å søker på nettet når jeg snakker.

 

Helt ærlige svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. 

Ferska han deg?

Lenke til kommentar

 

Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. 

Ferska han deg?

 

Nei. Jeg hadde kun lærer faglærer som vurderte meg. Men en sensor er basicly en vanlig lærer. Sålenge du ikke bruker første søkeresultat under ditt emne så bruker det å gå greit. Dersom du kun leverer muntlig er det også vanskelig å kontrollere for kopiering. 

 

Men jeg råder deg til å gjøre stoffet til ditt eget. Bruk tiden fram til du skal levere med å jobbe med fagstoffet. For dersom du presenterer dette godt, svarer på spørsmål rundt dette med egne og gode meninger så går det greit.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. 

Ferska han deg?

 

Nei. Jeg hadde kun lærer faglærer som vurderte meg. Men en sensor er basicly en vanlig lærer. Sålenge du ikke bruker første søkeresultat under ditt emne så bruker det å gå greit. Dersom du kun leverer muntlig er det også vanskelig å kontrollere for kopiering. 

 

Men jeg råder deg til å gjøre stoffet til ditt eget. Bruk tiden fram til du skal levere med å jobbe med fagstoffet. For dersom du presenterer dette godt, svarer på spørsmål rundt dette med egne og gode meninger så går det greit.  

 

Ja det er en fordypningsoppgave. Jeg tenker å kopiere presentasjonen, og lese litt ekstra om de bøkene, sånn at jeg kan svare på tilleggspørsmål

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. 

Ferska han deg?

 

Nei. Jeg hadde kun lærer faglærer som vurderte meg. Men en sensor er basicly en vanlig lærer. Sålenge du ikke bruker første søkeresultat under ditt emne så bruker det å gå greit. Dersom du kun leverer muntlig er det også vanskelig å kontrollere for kopiering. 

 

Men jeg råder deg til å gjøre stoffet til ditt eget. Bruk tiden fram til du skal levere med å jobbe med fagstoffet. For dersom du presenterer dette godt, svarer på spørsmål rundt dette med egne og gode meninger så går det greit.  

 

Ja det er en fordypningsoppgave. Jeg tenker å kopiere presentasjonen, og lese litt ekstra om de bøkene, sånn at jeg kan svare på tilleggspørsmål

 

Fraråder deg å direkte kopiere presentasjonen. Dersom det er en power point går dette veldig fort å lage en egen som er like bra. basert på det samme stoffet.

Lenke til kommentar

 

Da får du bare stryke.

På hvilken måte?

 

Du tror sensor sitter oppe med google når jeg snakker?

 

På den måten at jeg heller vil at du skal stryke enn å jukse. Det er umoralsk å jukse. Du kan sette folk som har jobbet hardere enn deg, og er flinkere enn deg, bak deg i køen i arbeidslivet. Det er ikke rettferdig.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. 

Ferska han deg?

 

Nei. Jeg hadde kun lærer faglærer som vurderte meg. Men en sensor er basicly en vanlig lærer. Sålenge du ikke bruker første søkeresultat under ditt emne så bruker det å gå greit. Dersom du kun leverer muntlig er det også vanskelig å kontrollere for kopiering. 

 

Men jeg råder deg til å gjøre stoffet til ditt eget. Bruk tiden fram til du skal levere med å jobbe med fagstoffet. For dersom du presenterer dette godt, svarer på spørsmål rundt dette med egne og gode meninger så går det greit.  

 

Ja det er en fordypningsoppgave. Jeg tenker å kopiere presentasjonen, og lese litt ekstra om de bøkene, sånn at jeg kan svare på tilleggspørsmål

 

Fraråder deg å direkte kopiere presentasjonen. Dersom det er en power point går dette veldig fort å lage en egen som er like bra. basert på det samme stoffet.

 

Ikke kopiere sånn helt. Skal selvsagt lage en helt annen powerpoint, og stokke litt om på ordene

Lenke til kommentar

 

 

Da får du bare stryke.

På hvilken måte?

 

Du tror sensor sitter oppe med google når jeg snakker?

 

På den måten at jeg heller vil at du skal stryke enn å jukse. Det er umoralsk å jukse. Du kan sette folk som har jobbet hardere enn deg, og er flinkere enn deg, bak deg i køen i arbeidslivet. Det er ikke rettferdig.

 

Det er umoralsk å pålegge elever en oppgave som ikke bunner ut i noen interesser de har. 

 

Karaktersetting vil uansett aldri bli rettferdig. Karakterer burde vært fjernet helt fra skolen. Og særemne kan overhode ikke settes som grunn for hvem som er best i arbeidslivet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Da får du bare stryke.

På hvilken måte?

 

Du tror sensor sitter oppe med google når jeg snakker?

 

På den måten at jeg heller vil at du skal stryke enn å jukse. Det er umoralsk å jukse. Du kan sette folk som har jobbet hardere enn deg, og er flinkere enn deg, bak deg i køen i arbeidslivet. Det er ikke rettferdig.

 

Det er umoralsk å pålegge elever en oppgave som ikke bunner ut i noen interesser de har. 

 

Karaktersetting vil uansett aldri bli rettferdig. Karakterer burde vært fjernet helt fra skolen. Og særemne kan overhode ikke settes som grunn for hvem som er best i arbeidslivet. 

 

Nettopp. Jeg vil heller ha 3 med juks, enn stryk med ikke juks.

 

Har du fremdeles ennå den særemne oppgaven din? ;)

Endret av Kim1111
Lenke til kommentar

 

Nettopp. Jeg vil heller ha 3 med juks, enn stryk med ikke juks.

 

 

Har du fremdeles ennå den særemne oppgaven din? ;)

 

Desverre kastet for lenge siden. Og dersom du gjør alt stoffet til ditt eget har jeg vanskelig å kalle det for juks :)

 

Hva mener du gjør stoffet til mitt eget? Bytte/stokka om på orda? Og lage en egen powerpoint?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...