Gå til innhold

[Løst] FM-sender i bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FM-senderen vil fungere "til evig tid", det er ikkje som at FM båndet blir stoppa, kun sendingane.

Lurer litt på det ...

Et argument for å skru av FM-senderne var vel å gi plass for andre tjenester på dette frekvensbåndet, bl.a DAB?

- men hvorvidt det vil påvirke muligheten for "FM-adaptere" vet jeg ikke. Og så er det vel også noe frem i tid at en slik endring blir gjort.

/Ole

Hei, lurte på om FM-sender er det beste alternativet om man ønsker å spille av spotify fra mobil, om bilen mangler AUX? Lurer også på om alle FM-sendere blir ubrukelige når FM-nettet blir skrudd av?

Når de skrur av FM-nettet, så er det radio sendingene. En FM sender som du kjøper til bilbruk, samt FM radioen i bilen vil IKKE blir berørt av dette. De har ingen måte å sende ut ett signal som ødelegger alle de komponentene.

Det eneste som kan skje, er at du må bytte kanal hvis noe frekvensene blir brukt til i fremtiden forstyrrer for deg. Men det er nok en god stund til de tar i bruk det nettet til noe annet. Så bare kjør i vei.

Men vær ops på at enkelte andre FM sendere kan ha sterkere signal, slik at de kan slå inn på din bil i f.eks. kø. Testet med DAB+ adapteret i min mors bil, og når jeg kjørte forbi samme adresse, så tok FM senderen en benyttet i leiligheten sin over sendingen i bilen. Så hvis du kjører samme strekning ofte, og noe slår inn, så bytt bare frekvens til du er alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...