Gå til innhold

Hva synes dere om at Tv-bartnsjen behandle tv-seerne dårlig ?


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal noe få  bestemm hva adre liker ?

Hva er det dere liker å se på ?

 

Spørmålene er rette spesielt til oOF og Knut Lavngard

 

 

Etter at HC forsvant har intreesn til TV2 dalt med rundt 60 % for min del ihverfall . andre har nok følt dfet på samme måten

Nå er det ikke bare på grun ab den serien , meog å på grunn av at de har ersttet programemt med reprise av en serie som har gåt utalige ganger i reprise.

Det stopepr ikke der . De siste tiden har TV2 gått på en repries Boom

 

Er det slik en tv kanal skal tiltrekke seg flere sere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sinnaelgen:

 

Hva med å bytte ut fordummende TV med konstruktive lydbøker?

Hva skal jeg med lydbøker

jeg kunne helle tenke meg at de sendte noe gode filmer

 

Forøvrig har  TV2  hatt sommer siden mars.

 

Sommer hytta blir sendt på nyt til iritasjon for noen

fingrene fra fate sesong 1 blir sendt på nytt for 4de eller 5te gang , ikke fortsetelsen av sesong 2 som jeg hadde forventet

Fingren fra fatet er jo et typpisk et progra få ser på så da hedde det psset å sede nye eposoder for å ikke gjøre det for kedelig for de som velger å se på tv i disse månedene

 

For noen år var det så vit man kunne se reprisen om man ønsket det

Nå har man ikke noe valg , men må se alt i reprise

De ter er merkelig holdning

Sommere er tross alt ikke startet enda

Lenke til kommentar

 

 

Nå har man ikke noe valg , men må se alt i reprise

 

Er rimelig sikker på at du har et valg. 

 

Siden du sier du vil se filmer, har du vurdert tjenester som f.eks. Netflix? 

Tv2 er i hvert fall ikke min go-to-kilde når jeg ønsker å se film.

 

Spørmålet er nå helle hvor man kan strime alle serien som har gått på dicovery sine  kanaler

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

 

Nå har man ikke noe valg , men må se alt i reprise

 

Er rimelig sikker på at du har et valg. 

 

 

Det har han ikke i kommunist-Norge , sånn er det ba-re :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

 

Når de begynte med 3 7 minutters episoder i uka så var det likegreit...

Hvis det var hotel cærsar du siktet til så skulle det vistnok være en ny trand

"Alle" er jo baare intresert i korte episoder

jeg lure bare på hvem disse "alle " er

Skam fans virker det som ? Jeg får ikke til å engasjere meg i så korte episoder av noen serier :p
Lenke til kommentar

Kan det ha noe med at at så mange har så veldig mye de følger med på , at de ikke har tid til vanlig tv sendiger lengre ?

Kan det derfor være at denne bransjen sikter seg mere og mer vakk fra vanlig tv og over på disse spottene i stedet ?

 

hva med de som hell vil bruke tid på et tv program eller en film ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Hvorfor skal noe få  bestemm hva adre liker ?"

 

Hvis Vanilla Coke eller Fanta grape soda selger dårlig så blir det fjernet fra butikkene (eller svindyr import) , tilbud og etterspørsel.

Lenke til kommentar

Kan det ha noe med at at så mange har så veldig mye de følger med på , at de ikke har tid til vanlig tv sendiger lengre ?

Kan det derfor være at denne bransjen sikter seg mere og mer vakk fra vanlig tv og over på disse spottene i stedet ?

 

hva med de som hell vil bruke tid på et tv program eller en film ?

 

Blant annet det. Folk har blitt vant til å  plukke seg fritt store amerikanske tv-serier som de enten laster ned ulovlig og ser akkurat når det måtte passe, eller de ser det via HBO Nordic, Netflix og lignende tjenester. Denne nye digitale hverdagen har gjort sitt til at færre og færre orker å bruke mye tid på lineær TV der TV-kanalene bestemmer hva du skal se og når du skal se det, og dytter reklame på deg samtidig. 

 

I tillegg har du den yngre generasjonen, de som ser på Skam. De er er oppvokst med internett, det finnes nå snart tenåringer som ikke kjenner til en verden uten YouTube. For dem så er underholdning å se småklipp på mobilen, ikke å se lange programmer på TV. De er vant til å bare ofre sin oppmerksomhet til noe i få minutter av gangen, og da funker 5 minutter med Skam hver dag bedre enn 3 timer med gullrekka en fredagskveld. 

 

Så hva med de som heller vil bruke tid på et tv-program eller en film, spør du. Jo det er jo selvsagt masse tilbud for disse også, så lenge det eksisterer nok folk i denne målgruppen vil det også eksistere et tilbud. Hvem vet hvordan ting vil se ut i fremtiden, trender forandrer seg hele tiden og de som tilbyr underholdning og må ha penger i kassa for å kunne gjøre det, de MÅ tilpasse seg disse trendene. 

Lenke til kommentar

Hvis noe selger dårlig så bruker man også pristaktikk

Alså at varen blir priset ekstra lavt

 

Folk er forskjellig , de har forskjelige interesser

Da er det nå lit underlig at programtilbudt er så ensporet

Jeg tror slett ikke at alle kun er bare intresert i en type tvprogram

 

TV2 drev en periode å nesten bare fokusert på oppussing

Nå er dert nesten bare repriser , og gjerne de samme episodene for nte gang 

( jeg stusset jo på hvorfor de sender "fingrene fra fatet . sesong 1"  for 5te gang )

 

Og så har de veldig mye fokus på de kjedlig eller langtrukne kriminal seriene

Det blir nesten som de ikke tror at det finne andre interesser der ute

 

Strengt tat så er det lit plagsomt

Sommeren er altsa en tid der det så vidt er nyehetene som er det eneste nye

 

Fokuset virker også være flytte til  støttekanelen , der har de noe nye peisoder en så lange

men da er man inne på det jeg kaller for alt på en gang , eller ingen ting ellers

Lenke til kommentar

 

Kan det ha noe med at at så mange har så veldig mye de følger med på , at de ikke har tid til vanlig tv sendiger lengre ?

Kan det derfor være at denne bransjen sikter seg mere og mer vakk fra vanlig tv og over på disse spottene i stedet ?

 

hva med de som hell vil bruke tid på et tv program eller en film ?

......

Så hva med de som heller vil bruke tid på et tv-program eller en film, spør du. Jo det er jo selvsagt masse tilbud for disse også, så lenge det eksisterer nok folk i denne målgruppen vil det også eksistere et tilbud. Hvem vet hvordan ting vil se ut i fremtiden, trender forandrer seg hele tiden og de som tilbyr underholdning og må ha penger i kassa for å kunne gjøre det, de MÅ tilpasse seg disse trendene. 

 

Nå tror jeg ikke at jeg er så mye anderldes en andre personer

Likevell har jeg en klart inntrykk av tilbudt for en  som foretrekker vanlig tv har blir betydelig svaket de siste årene

som om at v bransje ikke har råd til tifrdstille de oprinelige seerne

 

Dett til tros for at vi betaler mye for tilbudet

 

Da får man et hel klart intryk av at verden er bli mye dyre no en før

Man får mindre i gjen for den kjøpekraften man har

 

Her kan man altids skylde på at de er de rike (som bruker penger på  alt mulig unvendig )  som legger føringen her

Da vil all bransjer tro at folket er villig til å betal mere for mindre og det vil da gå ut over de som ikke vil betale noe mere nå en før , for det samme tilbudet

Skjønt tilbudet er jo ikke det samme lenger

Lenke til kommentar

Flere og flere går over til streaming(Netflix, HBO osv), dermed får TV-bransjen inn mindre penger og kan gi ett dårligere tilbud selv om du betaler like my som du alltid har gjort.

Det er ikke billigere for TV-bransjen selv om de har færre kunder.

 

De kan ikke gi samme tilbud med mindre penger inn, det sier seg selv.

Ja, det går ut over de som vil ha tradisjonell TV, men det tvinger også de til å endre seg på sikt, for å kunne konkurere. Alternativt dør de en stille og rolig død, noe jeg tror er fremtiden.

Lenke til kommentar

Dårligere tilbud vil også svekke mulightene til å kunne tjen penger .

Da vil jo det medføre at tilbud blir dobbel dårlig

 

Om man er villig til å streame i stedet kommer jo også ann på hvilke muligheter man har

Det er jo ikke alle som vil være med på den utviklingen  , ihverfal ikke enda

 

Problemet med streaming og vanlig tv er at det er ikke bare måten det gjøres på som er forslkelig

Filmene, seriene og eventuall programmer er totalt forskjellig

 

Har man fulgt med en serie på tv så er man egelig ikke vilig til velge den vek til frodel for en anne serie på et helt annet system

Den store forskjellen er at med vanlig tv så har man kanalen samlet på et sted

Med streaming spå må man ha flere forskjelig steder å forholde seg til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...