Gå til innhold

Hvorfor er Venstre så imot Frp


Anbefalte innlegg

Fra landsmøtet til Venstre står Grande og snakker ned Frp. Men gi meg gode eksempler på hva Frp har gjort som fremdeles gjør de til værstingene? Er det klimapolitikken? Er det innvandring? Venstre har fått mer igjennom med dagens regjering av Høyre/Frp enn SV fikk i 8 år med AP og SP. Dette er kun et spill for galleriet ovenfor naive og lite opplyste nordmenn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venstre har bl.a. uttalt hva de har oppnådd med dagens regjering: "Blant eksemplene kan jeg nevne ingen oljeaktivitet i Lofoten, Vesterålen og Senja, en stor satsning på bedre rusomsorg, enorme investeringer i kollektivtilbudet og bedre tilgang på billigere, miljøvennlige biler for alle som ikke kan bruke kollektiv i det daglige. I tillegg har vi vært med på å igangsette store reformer som har vært viktige for oss, som jernbanereformen og kommunereformen. 

 

De Venstre trekker frem som problematisk er "Listhaugs retorikk er konfliktfremmende, og nører opp under negative holdninger – det skaper hverdagsrasisme – ikke hverdagsintegrering som statsministeren har formanet til."    

 

Men så sier de helt klart : "vi får mer av vår politikk igjennom med Frp heller enn med Arbeiderpartiet i regjering. Men til tross for gjennomslag på Stortinget, store steg i retning av et grønt skifte samt viktige seire som gratis kjernetid og målrettet svømmeopplæring i barnehager, er det Frp som sitter i regjering med alle de konsekvenser det innebærer. 

 

 

Så jeg tror vi kan være enig om at Venstre går til valg på en V,Krf,H regjering, men aldri kommer til å felle en Høyre/Frp regjering . Så denne kritikken av Frp er grunnløs og et spill for galleriet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel samme grunn til at de fleste oppegående mennesker er i mot FRP?

 

Lista er lang men:

 

- En gjeng rasister (Og jeg tenker ikke på innvandringspolitikk men uvitenhet og hat)

- Klimafornektere (Her har man en fasit som ca 98% av ekspertene er enig i)

- Håpløst uansvarlig økonomisk politikk (Ikke alene, men skattekutt som gjøres så feil som det kan bli gjort i de fleste kompetentes øyne)

- Se og lær av et feilende republikansk USA på de fleste områder selv om man ser4 den skuta synker

- Bård Hoksrud som helseansvarlig (selvforklarende)

- Anundsens totale mangel på kompetanse IFT rus som de som har sett folkopplysningen på NRK fikk et lite innblikk i

 

Er noen av tinga jeg ikke liker selv med FRP. Vil neppe stemme Venstre uansett men de viser ansvar ved å ta avstand. Minst 10 år før jeg vurderer Høyre igjen etter samarbeidet jeg før trudde aldri skulle skje.

 

Så kan man jo ta med ting som at CIH ville selge unna olja for 10 mrd i 1979 og privatiseringsmanien av bedrifter som Norge AS har nytt godt av i alle år som noen eksempler på hvordan de sannsynligvis uvitende men fortsatt vil gjøre landet vondt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er vel samme grunn til at de fleste oppegående mennesker er i mot FRP?

 

Lista er lang men:

 

- En gjeng rasister (Og jeg tenker ikke på innvandringspolitikk men uvitenhet og hat)

- Klimafornektere (Her har man en fasit som ca 98% av ekspertene er enig i)

- Håpløst uansvarlig økonomisk politikk (Ikke alene, men skattekutt som gjøres så feil som det kan bli gjort i de fleste kompetentes øyne)

- Se og lær av et feilende republikansk USA på de fleste områder selv om man ser4 den skuta synker

- Bård Hoksrud som helseansvarlig (selvforklarende)

- Anundsens totale mangel på kompetanse IFT rus som de som har sett folkopplysningen på NRK fikk et lite innblikk i

 

Er noen av tinga jeg ikke liker selv med FRP. Vil neppe stemme Venstre uansett men de viser ansvar ved å ta avstand. Minst 10 år før jeg vurderer Høyre igjen etter samarbeidet jeg før trudde aldri skulle skje.

 

Så kan man jo ta med ting som at CIH ville selge unna olja for 10 mrd i 1979 og privatiseringsmanien av bedrifter som Norge AS har nytt godt av i alle år som noen eksempler på hvordan de sannsynligvis uvitende men fortsatt vil gjøre landet vondt.

 

Haha, for et innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel samme grunn til at de fleste oppegående mennesker er i mot FRP?

 

Lista er lang men:

 

- En gjeng rasister (Og jeg tenker ikke på innvandringspolitikk men uvitenhet og hat)

- Klimafornektere (Her har man en fasit som ca 98% av ekspertene er enig i)

- Håpløst uansvarlig økonomisk politikk (Ikke alene, men skattekutt som gjøres så feil som det kan bli gjort i de fleste kompetentes øyne)

- Se og lær av et feilende republikansk USA på de fleste områder selv om man ser4 den skuta synker

- Bård Hoksrud som helseansvarlig (selvforklarende)

- Anundsens totale mangel på kompetanse IFT rus som de som har sett folkopplysningen på NRK fikk et lite innblikk i

 

Er noen av tinga jeg ikke liker selv med FRP. Vil neppe stemme Venstre uansett men de viser ansvar ved å ta avstand. Minst 10 år før jeg vurderer Høyre igjen etter samarbeidet jeg før trudde aldri skulle skje.

 

Så kan man jo ta med ting som at CIH ville selge unna olja for 10 mrd i 1979 og privatiseringsmanien av bedrifter som Norge AS har nytt godt av i alle år som noen eksempler på hvordan de sannsynligvis uvitende men fortsatt vil gjøre landet vondt.

 

Kilde på at de er rasister? 

Kilde på at slike skattekutt er uansvarlig økonomisk sett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kilde på at de er rasister? 

Kilde på at slike skattekutt er uansvarlig økonomisk sett?

 

Kilde på at de er rasister? 

 

Kødder du?

 

Kilde på at slike skattekutt er uansvarlig økonomisk sett?

 

 
Har redegjort for dette tidligere i andre tråder men hvis det er viktig for deg kan jeg sikkert skrive litt om det en gang jeg har tid. Trenger mer en ett par linjer for det.
 
Du kan gjerne utdype hvorfor du mener jeg har feil i disse punktene. "Haha, for et innlegg" er et ganske tynt grunnlag for å sende ballen til meg igjen syns jeg.
Lenke til kommentar

 

Er vel samme grunn til at de fleste oppegående mennesker er i mot FRP?

 

 

Er vel samme grunn til at idioter flest er i mot FRP mener du?

 

Du kan jo prøve å redegjøre for argumentene dine i stedet for å svare på en av linjene i innlegget mitt... Jeg lover å svare etter beste evne så kan du jo kalle meg en idiot etterpå som en liten gullrot.

Lenke til kommentar

Kilde på at de er rasister? 

 

 

 

Kødder du?

 

Kilde på at slike skattekutt er uansvarlig økonomisk sett?

 

 
Har redegjort for dette tidligere i andre tråder men hvis det er viktig for deg kan jeg sikkert skrive litt om det en gang jeg har tid. Trenger mer en ett par linjer for det.
 
Du kan gjerne utdype hvorfor du mener jeg har feil i disse punktene. "Haha, for et innlegg" er et ganske tynt grunnlag for å sende ballen til meg igjen syns jeg.

 

 

Så da har du ikke noen kilder på det. Med andre ord er det bare en udokumentert påstand :)

 

Du kan godt linke til den andre posten din om økonomi, så slipper du å repetere det her. 

 

Ja, "haha, for et innlegg" er et tynt grunnlag, men jeg greier sjeldent å ta slike påstander seriøst

  • Liker 2
Lenke til kommentar

OK... Rasismen:

 

- Tilfeldig att Anders Behring Breivik var aktiv der? Siv Jensen har uttalt at muslimer omskjærer kvinner mens Etiopia og Eritrea (80 og 90% kristne) er de som ligger øverst på lista over kvinnlige omskjæringer. Vebergs uttalelse: "Ser dere mennesker her? Jeg ser bare muslimer", Forberg som skrev: "Fri Bering, fri Bering" som riktignok var feilstavet men en uttalelse rettet mot(for) ABB, Brataas "Fittetryne av en Vietnameserkvinne"-uttalese, Aarvik som kaller utlendinger "svartinger"? Gikk lei så fant en liste fra lite sympatiske SOS-rassme men like ekte uttalelser:

 

Sitater fra FrP:

1993: Jan Simonsen, Frps landsmøte:

«Vi kan ikke akseptere at en hvilken som helst afrikaner får et sugerør ned i vår egen statskasse.»

 

27.04.95: Øystein Hedstrøm, Aftenposten:

«Om 100 år vil det bo 13,2 millioner innvandrere fra den tredje verden og 3,3 millioner nordmenn i Norge. Kun én av fem blir nordmenn.»

 

30.09.96: Øystein Hedstrøm, Aftenposten:

«De fjernkulturelle kan danne sitt eget parti og overta regjeringsmakten i landet når det om 100 år er over én million fjernkulturelle i Norge.»

 

04.09.97: Carl I. Hagen, Dagsavisen:

«Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni.»

 

27.06.99: Øystein Hedstrøm, Dagsavisen:

«Der kristne og muslimer, jøder og arabere og andre forskjellige kulturer lever sammen, preges tilværelsen av drap, narkotika og annen type kriminalitet.»

 

31.1.03: Per Sandberg, TV2:

«Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn i Norge.»

 

25.6.03: Per Sandberg i en pressemelding:

«Denne regjeringen og Bondevik er sammen med Stoltenberg, Halvorsen og Pedersen, indirekte ansvarlig for hvert drap og hver kriminell handling asylsøkere og andre med fremmedkulturell bakgrunn måtte stå bak.»

 

08.08.03: Kenneth Rasmussen, leserbrev til Bergensavisen:

«Frp kan og vil ikke samarbeide med partier som aksepterer kriminelle gjenger og enkeltindivider fra Afrika og ellers andre synlige innvandrere.»

Han utdyper deretter til VG:

«Med synlige innvandrere mener jeg altså... Det har ingenting med afrikanere å gjøre, men jeg har ennå ikke sett en hvit afrikaner.»

 

12.2.04: Sverre Storbæk, Rana Blad (da Hemnes kommunestyre vedtok å ta imot ti - 10 - flyktninger i 2004):

«Jeg frykter at vi skal få Oslo-tendenser her i Hemnes. Vi ønsker ikke ran, voldtekt og drap hver eneste dag.»

 

13.4.04: Ulf Erik Knudsen, Dagbladet:

«Blodhevn var en integrert del av vår kultur som vi ble kvitt allerede i middelalderen. Vi ser nå at en del fremmede kulturer er i ferd med å bringe forkvaklede æresbegrep og blodhevn tilbake til Norge.»

 

2004: FrPs program (pkt. 3 under «Fremskrittspartiet vil» om innvandrings- og flyktningpolitikk):

«...Norge hvert år maksimalt skal motta til sammen 1000 mennesker fra land utenfor den vestlige kulturkrets.»

 

13.07.04: Carl I. Hagen, i en tale til den kristne menigheten Levende Ord: «Vi kristne er veldig opptatt av barn. La de små barn komme til meg, sa Jesus. Jeg kan ikke skjønne at Mohammed har sagt det samme.» «.I tilfelle han måtte ha sagt det samme, måtte det være: - La de små barn komme til meg, slik at jeg kan utnytte de i min kamp for å islamisere verden.»

(videre om Islams utbredelse):

«De har, på lik linje med Hitler, klarlagt for lenge siden at den langsiktige planen er å islamisere verden. De er på god vei, de er kommet langt inn i Afrika og er på god vei i Europa.» «...og da må vi ta til motmæle.»

 

Er vel kun ledere i FRP her?

 

Når det gjelder økonomi anbefaler jeg å se "Inequality for all" av Robert Reich som har jobba for både republikanere og demokrater og har god økonomisk innsikt som sammen med Amazon.com-CEO Nick Hanauer (som neppe kan kalles en parisk sosialist) viser hvordan man kan få et land konkurransedyktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rasisme og uvitenhet svarte jeg på.

 

Ingen av mine sitater er så gamle. Kun lista jeg fant etter å ha gått lei.

 

Søk "FRP Rasisme" hvor som helst så kan du sikkert finne en mye lengre liste. Ser du innlegg fra FRPere her er det langt drøyere.

Lenke til kommentar

Men du henger deg opp i detaljer for å underkjenne noe de fleste er klar over som en billig hersketeknikk og det må du gjerne gjøre uten at det på noen måte endrer det budskapet som gang på gang kommer fra nesten utelukkende et parti.

 

Mener du FRP er mindre rasistiske en andre partier? Jeg tolker dine innlegg slik så da sender jeg ballen til deg og ber deg enten redegjøre for det eller finne kilder hvis du mener det.

Lenke til kommentar

Venstre og FrP har veldig lite til felles, så faktumet at de i det hele har vært i regjering sammen er utrolig. Jeg kan tenke meg at grunnen er at FrP har ikke vist initiativ til miljø, personvern, småbarnsfamilier eller små bedrifter, noe som står Venstre nært.

 

Når var de i regjering sammen? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...