Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Det er viden kjent, noe selv de borgelige partier har innrømmet i ettertid, at Stoltenberg regjeringen taklet finanskrisen så glimrende at vi som eneste landet i vesten knapt merket at verdens økonomi holdt på å snuble over stupet.

research21.jpg

 

https://youarenotsosmart.com/2010/09/11/the-texas-sharpshooter-fallacy/

 

 

Du mener det var helt tilfeldig? Har det ingenting å si hvilke politiske grep man gjør, bare å la det skure å gå sin gang og vi ender samme sted?

 

Tror samfunnsøkonomer samt alle med noe som helst mellom øra er uenige med deg der ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener det var helt tilfeldig? Har det ingenting å si hvilke politiske grep man gjør, bare å la det skure å gå sin gang og vi ender samme sted?

 

I 2008 ble vi reddet av OPEC. De kuttet produksjonen og oljeprisen økte. Var dette Stoltenbergs fortjeneste? 

 

Føler egentlig det blir meningsløst å gi noen fortjeneste for god økonomisk styring, fordi høyresiden og venstresiden har nesten samme økonomisk politikk. 

Lenke til kommentar

 

Du mener det var helt tilfeldig? Har det ingenting å si hvilke politiske grep man gjør, bare å la det skure å gå sin gang og vi ender samme sted?

 

I 2008 ble vi reddet av OPEC. De kuttet produksjonen og oljeprisen økte. Var dette Stoltenbergs fortjeneste? 

 

Føler egentlig det blir meningsløst å gi noen fortjeneste for god økonomisk styring, fordi høyresiden og venstresiden har nesten samme økonomisk politikk. 

 

 

Det hørtes ikke sånn ut med tanke på hva som lirte seg ut av gapet på Frau Jensen i den forbindelse, siden hennes botemiddel var vel mye stikk motsatt av hva som ble gjort, anbefalt og som beviselig fungerte.

 

Noen ganger er det best å sperre opp øra og lære av bedrevitende istedenfor å tviholde på egne økonomiske kjøkkenteorier, man skulle jo tro at Norges beste var målet også for disse populister. Noen ganger så har jeg dessverre mine tvil om akkurat det.

Lenke til kommentar

Det hørtes ikke sånn ut med tanke på hva som lirte seg ut av gapet på Frau Jensen i den forbindelse, siden hennes botemiddel var vel mye stikk motsatt av hva som ble gjort, anbefalt av mine meningsfeller og som jeg mener beviselig fungerte.

 

Noen ganger er det best å sperre opp øra og lære av bedrevitende istedenfor å tviholde på egne økonomiske kjøkkenteorier, man skulle jo tro at Norges beste var målet også for disse populister. Noen ganger så har jeg dessverre mine tvil om akkurat det.

 

FRP er et parti på 15%, hva Siv Jensen sier er ikke spesielt interesant når høyresiden i praksis gjennomfører nesten samme politikk som venstresiden.

 

Jeg har gjort en liten korreksjon i ditt innlegg.  :wee:

Lenke til kommentar

 

Det er viden kjent, noe selv de borgelige partier har innrømmet i ettertid, at Stoltenberg regjeringen taklet finanskrisen så glimrende at vi som eneste landet i vesten knapt merket at verdens økonomi holdt på å snuble over stupet.

Right.

 

http://www.xe.com/currencycharts/?from=NOK&to=USD&view=10Y

 

 

Alt er relativt, Norge landa på begge bein her og det var ikke helt tilfeldig.

Lenke til kommentar

 

 

Det er viden kjent, noe selv de borgelige partier har innrømmet i ettertid, at Stoltenberg regjeringen taklet finanskrisen så glimrende at vi som eneste landet i vesten knapt merket at verdens økonomi holdt på å snuble over stupet.

Right.

 

http://www.xe.com/currencycharts/?from=NOK&to=USD&view=10Y

 

 

Alt er relativt, Norge landa på begge bein her og det var ikke helt tilfeldig.

 

Som du også kan se gjør dollaren det bedre i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...