TheyStoleMyName Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 Heisann! Vet ikke om det er riktig sted å poste det, beklager hvis det er feil. Lurer på om det er noen som er kjent med husleie.no, dersom man skal leie ut. Det står at de administrerer det meste for kun 49kr i mnd. Noen som har hørt rykter/erfaringer osv? Takk på forhånd! :-)
krikkert Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 De spammet diskusjon.no for noen uker siden, så jeg er ikke sånn utpreget sympatisk innstilt til dem. Det de administrerer for 49,- kr per måned er innkreving av husleie. Tjenesten du mottar for 588,- kr per år er altså noen som sender faktura og visse standardbrev på dine vegne. Du får også 1 time fri advokathjelp og 10 % rabatt, men det er ikke spesielt gunstige betingelser (villaforsikringen din har antagelig bedre betingelser). Det er et minimumstilbud, du betaler ikke veldig mye men du får ikke veldig mye heller. 1
Ole3 Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 Jeg bruker dem. For meg så er det en fin måte å slippe å forholde meg til leietaker økonomisk. De påser at leietaker betaler, og jeg og leietaker kan ha en avslappet og grei tone. Ole
krikkert Skrevet 24. mars 2017 Skrevet 24. mars 2017 (endret) Jeg fant nylig igjen denne tråden om Husleie.no. Den er fra 2014 - det ser ut som om de har skiftet forsikringsleverandør siden den gang, i alle fall. Endret 24. mars 2017 av krikkert
Ole3 Skrevet 25. mars 2017 Skrevet 25. mars 2017 Det stemmer, krikket. Den forrige "gikk på snørra". I mitt utleieforhold betyr det at jeg nå som utleier antakelig sitter uten depositum fra leietaker. Jeg tror jeg har "verdens beste leietaker", så jeg sitter stille i båten og tar sjansen på å ikke kreve en depositumskonto opprettet. Ole
Herr Brun Skrevet 25. mars 2017 Skrevet 25. mars 2017 (endret) Du har jo kjøpt en tjeneste fra husleie.no. Om de ikke stiller garantien du har kjøpt, kan du vel kreve at de stiller ny garanti? Edit: nei, det er kanskje leietaker som har kjøpt garantien, slik at du kanskje må involvere leietaker uansett. Endret 25. mars 2017 av Herr Brun
Ole3 Skrevet 25. mars 2017 Skrevet 25. mars 2017 (endret) Det er skrudd en smule finurlig sammen, som vel også er innvendingen til krikkert. Jeg - som utleier - benytter tjenestene til husleie.no gratis, så fremt leietaker benyttet depositumsgarantien via husleie.no. Leietaker har således kjøpt en forsikring til fordel for meg. Selskapet denne forsikringen er kjøpt i er antakelig nå insolvent. Hvis min leitaker "tuller ting til" kan jeg muligens gå på husleie.no for en kompensajon. Håper jeg slipper å teste det i praksis! Ole Endret 25. mars 2017 av Ole3
Herr Brun Skrevet 25. mars 2017 Skrevet 25. mars 2017 Siden din leietaker har betalt for denne tjenesten skulle man tro han hadde krav på å få stilt en ny garanti fra noen som ikke er insolvent.
Ole3 Skrevet 25. mars 2017 Skrevet 25. mars 2017 Det er et godt poeng. Takk! Utfordringen er vel at jeg ikke inngår i avtalen, men det er likevel min risiko. Håper og tror at leieforholdet løper pent og rolig videre, så får jeg justere når kontrakten går ut om et drøyt år.
mobile999 Skrevet 25. mars 2017 Skrevet 25. mars 2017 Husleie.no bare formidler garantien. De som stilte den er insolvent. "Depositumsgarantien er markedsført og formidlet igjennom Husleie.no AS. Husleie.no AS bærer ikke ansvar for garantiens innhold eller eventuelle krav mot denne." https://www.husleie.no/leietaker/depositumsgaranti/vilkar-for-depositumsgaranti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå