torest Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 USA-rederi bestiller cruiseskip med X-bow-design i Kina
Carpe Dam Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 Så får tiden vise hvor mye man faktisk sparer... 1
John Hauge Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 Jeg syns denne fronten ligner vel mye på fronten til Huascar fra stillehavskrigen. Kan vel ikke påstå at dette er en Norsk patent. http://warwater.blogspot.no/2015/09/war-of-pacific.html 1
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 "Baugformen gjør at det blir mindre stamping og skipet glir lettere gjennom bølgene. Det betyr bedre komfort for passasjerer og mannskap." For enda bedre komfort for begge grupper burde skipet utstyres med elektriske motorer, batteri og/eller Hydrogen.
perpyro Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 De fleste cruiceskip i dag har elektriske motorer for drift av propellene. Dåg må jeg si at jeg liker skipsdiesler på havet. 2
Arvid Lenes Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 det er trist industrien vår er priset ut og grøftekjørt så vi ikkje kan fks bygge skip lenger ... baugdesignet er lite pent men gir jo mindre motstand i grov sjø da båten ved bølgehøyder over ca ti tolv meter vil gå mer gjennom bølgene som en torpedo i stedet for å butte imot og løfte seg mye som andre gamle båter . at skroget vil få mye overvann er teknisk utfordrende og det blir moro å se denne i skikkelig uvær ....
Trestein Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 "Baugformen gjør at det blir mindre stamping og skipet glir lettere gjennom bølgene. Det betyr bedre komfort for passasjerer og mannskap." For enda bedre komfort for begge grupper burde skipet utstyres med elektriske motorer, batteri og/eller Hydrogen. El motorer går nok bra. Batteri er vanskelig med tanke på ladestasjoner i arktis. Hydrogen er vel litt frem i tid. Gassdrift er mulig men også her vil rekkevidde bli et problem. 5000nm rekkevidde har vel noen skip i dag. Husk at skipet trenger mye energi til oppvarming og varmtvann. I slike strøk bør man kun kjøre diesel og det burde ha verk krav om både scr og partikkelfilter på båter som oppererer i slike farvann. Ved å bruke gass slipper man nox og partikler samt at det ikke lekker ut tonnevis med olje ved havari. 1
Dagner Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 La de gamble i vei, er de heldige så sparer de noen kroner, er de uheldige ender de opp med forsinkelser og et lass av ekstra kostnader.
b115242 Skrevet 21. mars 2017 Skrevet 21. mars 2017 Bygge opp en "lugarfabrikk og ingeriørverksted" i Kina! Hvor lenge var Adam i paradis?
Knut Nyhagen Skrevet 6. mai 2017 Skrevet 6. mai 2017 - også franske Bureau Veritas til å kontrollere...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå