Gå til innhold

Slik bruker Staten dine penger


Anbefalte innlegg

Søtt comeback, men fail. Jeg anklaget deg aldri for noen løgn, logikkbrister gjerne, men ikke løgn. Om det er dette du tenkte på "Trodde nesten at dere liberalister ikke hadde noen øvre grense for løgn og idiotskap jeg men jaggu nådde han tydeligvis utrolig nok helt opp dit tilslutt også ", så håpet jeg det var ganske tydelig at jeg snakket om Donald, og du skjønner uansett veldig godt hva jeg peker på i postene mine over her så ikke gjør deg til å ta den sarte tynnhudede offerrollen. Den kler nemlig ikke deg bedre enn den gjør andre.

Forklar så hva du mener med "ingen øvre grense for løgn". Det er dine ord, ikke mine - og slk du skriver det er det ikke i noen klar kontekst til Donald Trump, og da mr. Trump ikke er noen liberalist er han neppe noen ønskepresident for noen av oss. I så måte skjønner jeg ikke assosiasjonen, engang. Men at man kan smile over at omfordelingsbanditten, og til sist frøken Epost, failet i å knocke ut Trump må være lov uten at man blir "anklaget" for å være blodfan av fyren.

 

Du kan si det slik at det overrasker meg ikke at denne rekken poster har sitt utspring i en eller annen koko oppfatning av virkeligheten fra din side ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

---

Du kan si det slik at det overrasker meg ikke at denne rekken poster har sitt utspring i en eller annen koko oppfatning av virkeligheten fra din side ;)

 

 

Der var sirkelen sluttet og jeg tenker det er natta :)

 

Du får ha lykke til videre i din jakt på dette statsmonsteret.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Utrolig idiotisk å kalle skattepengene for våre penger. Det er statens. Hvis jeg kjøper noe fra et firma så bryr jeg meg svært lite om hva de bruker de pengene på.

Men når det gjelder skatt da er liksom visa en helt annen. Uforståelig.

Når noen stjeler lommeboka di, tilhører da pengene deg eller tyven?

 

Dog, du er inne på noe, det som er uforståelig er at mange forventer at tyven skal bruke pengene han har stjålet til offerets beste, istedenfor å oppføre seg som om pengene var hans egne.

 

Om noen stjeler lommeboka di så er det fremdeles dine penger. Pengene i seg selv er jo verdiløse papirer, men de representerer en verdi som du har lagt i de, i form av arbeid eller annen fortjeneste. Samme måte som skattesnusk ER tyveri fra fellesskapet.

Greit nok, klart en vil ha pengene selv og slippe å betale de vekk, men tanken er at en skal gi til fellesskapet en del av det en tjener for å opprettholde velferden til alle andre og senere kanskje(nesten garantert) deg selv om du skulle få problemer økonomisk eller bli syk osv. Lover og alle flotte ordninger vi har her i landet er til for å viske ut klasseskiller og at alle skal behandles likt. Det er grunntanken.

Lenke til kommentar

Har fellesskapet lagt ned noen verdi i disse skattekronene, i form av arbeid eller annen fortjeneste?

 

Argumentet for at dine penger er dine penger slår jo direkte ihjel det som står om skatt her.

 

Den der besjelinga dere bedriver mot abstrakte ting som staten og felleskapet er litt komisk.

Lenke til kommentar

Helt andre som må være dritafulle her i disse politiske debattene tror jeg ;) Ser man på staten som en ond tredjepart, eller da ett "statsmonster" om du vil, så er det i høyeste grad irrasjonell besjeling på gang her. Du vet sikkert nå at vi er staten og staten er oss. Det er bare oss nordmenn selv som styrer dette, ingen andre. At du er uenig med flertallet i hvordan det hele styres blir en annen sang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...