Gå til innhold

Unge Høyre...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blå jakkemerket kan tolkes som et snedig spark mot sosialister med messias-komplekser (= The One) som er ute etter å "redde" verden, "vet" løsningen på alle problemene og ønsker å tvinge sine urealistiske samfunnsidealer på alle. UH mener at dette er farlige totalitære tendenser og at verden ikke er så enkel. Derfor velger de det motsatte av sosialistisk fanatisme, nemlig den blå pillen.

 

(Eller kanskje den som lagde merket hadde en dårlig dag.)

 

Leste faktisk et intervju med Aslak Sira Myre hvor han sa han hadde tatt den røde pillen .

 

Gavepakke til Joachim her :devil:

Lenke til kommentar
The One er et redskap, ikke en ideologisk leder, og menneskene er på randen av utslettelse...

 

Det er som å si det er galt å slåss mot nazistene undet andre verdenskrig...

UH ville sikkert hatt et svar på dette, men poenget i posten min over gjaldt ikke hvorvidt idelogien bak merket var god eller dårlig men at merket faktisk kunne tolkes som ironi.

Lenke til kommentar
Det blå jakkemerket kan tolkes som et snedig spark mot sosialister med messias-komplekser (= The One) som er ute etter å "redde" verden, "vet" løsningen på alle problemene og ønsker å tvinge sine urealistiske samfunnsidealer på alle. UH mener at dette er farlige totalitære tendenser og at verden ikke er så enkel. Derfor velger de det motsatte av sosialistisk fanatisme, nemlig den blå pillen.

 

(Eller kanskje den som lagde merket hadde en dårlig dag.)

 

Leste faktisk et intervju med Aslak Sira Myre hvor han sa han hadde tatt den røde pillen .

 

Gavepakke til Joachim her :devil:

Det er jo ganske dårlig å bruke The Matrix som referanse til det da. Alle som har sett The Matrix kommer til å tolke det på feil måte i så fall. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor mange som har sett Matrix, jeg vil gå utfra at det er et mindretall ?

 

Det kan jo være at glupe hoder har sett for seg at mange som ikke vil innrømme at de ikke har sett filmen(e) vil gå i vimåværein-fella og tro at blått er riktig ?

Endret av sofokles
Lenke til kommentar
Neo skulle jo redde verden fra det onde. Så hvis de ikke liker sosialistenes tanker om dette, blir Unge Høyre det samme som agentene i The Matrix i følge denne tolkningen.

Ikke det smarteste jeg har sett noen gjøre.

UH ville (kanskje) si at Neo har rett i The Matrix, men at merket var en kritikk av folk som tror at vår verden er like enkel som en sort/hvitt filmverden, at de har sett den eneste riktige løsningen, og at det er deres plikt å tvinge de uopplyste til å føye seg etter denne.

Lenke til kommentar

Dere har ikke humor. Vil du forklare meg en SV-løpeseddel fra valget? Der de gjorde narr av to ulike utsagn:

 

Utsagn 1, Celina Middelfart: "Jeg ga 100 000 til TV-aksjonen å oppfordrer alle andre til å gjøre det samme". Jeg ser ikke noe problem i det, heller ville jeg si at det var hyggelig, og i sosialistisk ånd, å gi til de trengende.

 

Utsagn 2, Kjell Inge Røkke: "Frihet for meg betyr ingen medaksjonærer". Hva er galt i det? Jeg kunne da sikkert sagt det samme selv. Dessuten er vår venn Røkke sosialdemokrat, ihvertfall sa han så sist jeg snakket med ham.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Utsagn 1, Celina Middelfart: "Jeg ga 100 000 til TV-aksjonen å oppfordrer alle andre til å gjøre det samme". Jeg ser ikke noe problem i det, heller ville jeg si at det var hyggelig, og i sosialistisk ånd, å gi til de trengende.

 

Jeg har ikke sett denne løpeseddelen, men det er lett å skjønne at for enkelte kan dette utsagnet fremstå som noe arrogant. Alle har ikke 100.000 kroner å donere til en tv-aksjon. Et bedre utsagn ville vært: "Jeg ga 100.000 kroner til TV-aksjonen, og oppfordrer alle andre til å bidra." F.eks.

 

Utsagn 2, Kjell Inge Røkke: "Frihet for meg betyr ingen medaksjonærer". Hva er galt i det? Jeg kunne da sikkert sagt det samme selv. Dessuten er vår venn Røkke sosialdemokrat, ihvertfall sa han så sist jeg snakket med ham.

 

Greit nok. Men også et utsagn som kan tolkes på forskjellige måter. For mange er frihet noe langt mer grunnleggende enn et behov for å kunne styre alene i en bedrift.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Da så. Det er da ikke arrogant å si til TV at man gav 100 000 til TV-aksjonen, for å deretter haven på en løpeseddel fra SV som viser bilde av en Barbie på hest og med snakkeboble?

 

Røkke må da få lov til å si at det er slik han ser på frihet. Jeg ser også på frhet litt slik. Økonomisk frihet er viktigst for meg. Skal dette være nok til at SV tar afære å henger ut min familie? Nei. Politisk materiell skal ikke være formet mot enkeltpersoner.

 

RV's løpeseddel mot Bush "analyserte" vi i Norsktimen. Ikke veldig saklig å gå til "angrep" på bush på den måten`?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Du ba om en forklaring, ikke sant? Jeg forklarte - det er ikke vanskelig å skjønne at disse utsagnene kan fremstå som arrogante og uvitende. Jeg valgte å ikke uttale meg om SV hadde rett til å gjøre 'narr' eller ikke.

 

Jeg har ikke lest brosjyren, og kan derfor ikke vite hvorvidt de gjorde 'narr' eller ikke. Dine utsagn tas - som vanlig - med en trillebår salt. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...