Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan skolen kreve urinprøve? har skrevet kontrakt med de


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har skrevet under en "sånn kontrakt og mye greier", kommer det vel an på hva som står i den kontrakten?  Du har kanskje en kopi? 

 

Worst case. Du blir utvist fra skolen for brudd på reglement i noen dager, du mister internatplassen og må finne deg en hybel i nærheten, eller du ender opp med at ditt eneste reelle valg er å trekke deg fra skolen da du ikke har et sted å bo.

Endret av Whist1er
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har skrevet under en "sånn kontrakt og mye greier", kommer det vel an på hva som står i den kontrakten?  Du har kanskje en kopi? 

 

Worst case. Du blir utvist fra skolen for brudd på reglement i noen dager, du mister internatplassen og må finne deg en hybel i nærheten, eller du ender opp med at ditt eneste reelle valg er å trekke deg fra skolen da du ikke har et sted å bo.

Så eg kan bli utvist av skolen for å nekte en urinprøve?

Lenke til kommentar

I verste fall så kan du det. Å nekte å avlegge urinprøve, selv om de ikke kan kreve det, sier sitt og du er dermed uønsket, noe som er forståelig da det stort sett er mange om beinet og skolen ikke ønsker å "få rykte på seg".

så de kan ikke juridisk kreve at eg tar urinprøve?

 

Har ikke peiling da jeg ikke har sett kontrakten (+at jeg ikke er jurist), men det har i stor grad lite å si. "Vi vil ha en urinprøve pga. mistanke om X", "Nei, ta dere en bolle, det har dere ikke lov til", "Greit nok det, men et bevis på uskyld er bedre enn indisier på skyld".

Lenke til kommentar

Som sagt så er det egentlig irrelevant, altså ikke relevant, da skolen kan trekke slutninger hvis du nekter å ta urinprøve.

 

For å si det enkelt så en guttunge forstår; Slutt med hasjen.

Trøtt og lei, leste fort, trodde du skrev at det var relevant.. beklager. 

Har aldri sagt eller nevnt noe om at eg går på hasj.

Lenke til kommentar

Hva står i kontrakten du skrev under på?

Det er jo der det står hva de kan kreve og ikke, antagelig konsekvensene av å nekte også.

 

Jeg tror ikke de kan tvinge deg til å avlegge en urinprøve, det må evt. tas via politiet.

Men om du ikke gjør det er det ikke sikkert du får bo på internatet lengre heller, jeg tipper det er lagt opp slik.

Lenke til kommentar

Hva står i kontrakten du skrev under på?

Det er jo der det står hva de kan kreve og ikke, antagelig konsekvensene av å nekte også.

 

Jeg tror ikke de kan tvinge deg til å avlegge en urinprøve, det må evt. tas via politiet.

Men om du ikke gjør det er det ikke sikkert du får bo på internatet lengre heller, jeg tipper det er lagt opp slik.

står ingenting i kontrakten om urinprøver. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...