Gå til innhold

Har du prøvd Playerunknown's Battlegrounds?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De solgte ut closed beta/preorder ganske fort, ja. Jeg rakk å kjøpe spillet, og har prøvd det en 6-7 timer i helga nå. Jeg tror dette kan bli et veldig, veldig bra spill. Det er fortsatt en del irriterende bugs, men hvis man tenker på at spillet kun har vært i utvikling i 9 måneder, så er det egentlig veldig imponerende.

 

Jeg har spilt en del H1Z1, og sett en del på Arma 3 Battleroyale på Twitch. Jeg ville si at Battlegrounds plasserer seg litt mellom 2 disse. Det er ikke like "tregt" som Arma BR, samtidig har du litt av det samme systemet som Arma BR med tanke på å bytte scopes og annet utstyr på våpnene.

 

Av "downsides" jeg kommer på i farta;

Jeg håper det kommer flere våpen til BG og enda flere muligheter til å tilpasse våpen. I tillegg syns jeg at sirkelen du må være innenfor krymper for fort. Lobbyen man venter i før man kommer ut i spillet er helt forferdelig. I tillegg må spillet optimaliseres en god del med tanke på ytelse. Jeg får ofte framedrops osv, og har generelt ganske lav FPS. Jeg ser at dette gjelder andre og.

Lenke til kommentar

Enig i alla punkter faktist. Lobbyn är bara att spy av. Sitter med runt 80 fps i 1440p med en ganska god maskin med 1080 med det mesta på high, shadows och liknande på låg faktist. Skärmkortet går på max så det är det som är eventuell flaskhals, men till och från går cpu på max. 4570k @ 4.2 ghz. Lite för enkelt at skjuta med AK vapen från längre distanser. De må de nerfa lite. Det må helst ta lite kortare tid att få heals från bandage och sånt.

 

Men själva spelet är otroligt skoj.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flere som spiller Battlegrounds? :)

 

Jeg syns spillet er vesentlig mye gøyere å spille i duos eller squads, og jeg er gjerne med på å spille sammen med andre.

Legger deg til jeg, er ganske vanskelig å legge til folk du møter ingame så.

Om noen vil legge meg til for å spille PUBG så kan dere det; Papa Commala heter jeg på steam.

Endret av aKopperud
Lenke til kommentar

Synes det er milevis bedre enn H1Z1 som jeg ikke kunne fordra pga altfor lite kart og gameplay som var direkte kjedelig. Her er skytingen meget bra (1 skudd mot hodet er faktisk kill), helt konge looting system og kjøresystem som faktisk også er bra. Kartet er meget stort og veldig bra laget med tanke på layout. Føler det kan sammenlignes med DayZ absolutt pga dem har rotet det til helt og misforstått brukerbasen. Det spillet her fokuserer på er nemlig det som gjorde DayZ morro i sin tid, men her har dem faktisk gjort det bra. 

Så at det er såpass kvalitet over det i så tidlig stadie lover meget godt. Anbefaler å kjøre ReShade ENB på spillet for å bli kvitt blur effekten i spillet. Det er småting dem må fikse opp i men DayZ? Der har du grunnleggende spillmekanikk som ENDA ikke fungerer. 

Lenke til kommentar

Spiller kun dette om dagen. Det er helt vanvittig moro. Elsker å spille solo, duo og squad - det er rett og slett helt vanvittig hvor bra det er i forhold til utviklingstid. Håper at førsteprioritet er å få spillet optimalisert litt, for ellers er det jo knakende godt slik det er nå. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Det er definitivt førstepri, ja. Jeg så Playerunknown og et par av de andre i dev-teamet streame her om dagen, der de gikk gjennom veien fremover og svarte på en haug spørsmål.

 

De neste 6 månedene er stort sett satt av bare til å optimalisere spillet, rent ytelsesmessig. Dvs. at de skal jobbe på å avlaste CPU (som nå tar MYE load) og mer over på GPU, samt fikse en del av de store byene, som nå ødelegger FPS massivt (jeg dropper fra ca 100 til 30 i f.eks. Polyana).

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Så bra! Hvor mange er det egentlig i utviklingsteamet? Ser at du skrev at dagens versjon er brukt 9 måneder på, og det er jo sinnssykt rått spør du meg. Kjører stabilt 50-60 FPS på 3440x1440 med det meste ned mot low når jeg er ute på landet og tuller, og dropper tvert ned mot 25-35 i byene. Kunne satt resolution ned, men liker å bruke UW, så håper at de får fikset litt etter litt i snar framtid. 

Lenke til kommentar

Trodde ikke spillet støttet UW enda? Er forresten ikke utenkelig at du får bedre FPS av å bumpe opp settings litt. Personlig har jeg shadows og foilage på low og resten på medium og high. Fikk bedre FPS av det kontra all low.

 

I følge Playerunknown på stream er de ca 40 stykker på teamet totalt, hvorav 35-ish sitter i Korea og 5 stk sitter i Seattle og har ansvar for markedsføring, community osv.

Lenke til kommentar

Joda, det gjør det. Spiller UW iallfall knirkefritt, selv om det drar ned FPSen noe vanvittig. Skal teste med engang om det hjelper å sette ting litt opp, det hadde jo vært magisk. Såpass ja, men da gir det litt mer mening. Så ikke helt for meg hvordan 5-6 stykker skulle klart dette på så kort tid.

Lenke til kommentar

Spiller stort sett kun med andre. Vårt lag er ranked rundt 600 på EU-serveren per nå, og det er absolutt det jeg finner artigste.

 

Solo alene, duo med en kompis eller squad for 3-4 personer. Hvis du kjører public får man mye rart, men jeg har per dags dato kun spilt med vokse folk public.

Lenke til kommentar

Såpass, jeg er ganske uenig med dere om akkurat det da. Syns solo er helt konge og har over 10 timer i det. Vunnet én runde også, men ender ofte rundt topp 10 med å spille litt forsiktig. På slutten av rundene har Kar98 eller SKS ikke så mye å si lengre, det er så kort mellom personene at jeg ofte abslutter med AK, Scar eller m4. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...