Gå til innhold

SAMLETEST: Spilltastaturer


Anbefalte innlegg

Perfekte tastaturet for meg er Logitech Illuminated. Bare så synd det ikke funker å bruke til spilling, siden den ikke har N-key rollover :(

Samme her, så hvis noen vet om andre lignende tastatur som har n-key rollover så rop gjerne ut. Blir spennede å se hvordan low key mekaniske tastatur blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er folk så utrolig opptatt av at tastaturet skal ha nordisk layouten? Ser dere på tastaturet når dere bruker det? Har jo ingen betydning hva som står på tastene..

 

Problemet er ikke nordisk layout; det er at det ikke er norsk layout. Og at tastaturer med norsk layout knapt er å få tak i.

 

Jeg har en stabel med gamle PS/2-tastaturer som alle har Æ, Ø og Å. Og hva var galt med det? Hvorfor gikk dem bort ifra nasjonale layouts, og istedet innførte den forferdelige scandinaviske utgaven?

 

Jeg nekter å bruke tastaturer med nordisk layout - enten jeg ser på tastene eller ikke. Er ett fett til gaming, enig der, men jeg skriver også en god del, og jeg vil ha norske bokstaver. Hva svenskene og danskene driver med bryr meg ikke, for det er ikke der jeg bor - her skal det være norsk layout.

 

Forøvrig så tror jeg ikke drømmetasturet mitt finnes: hvit ramme, hvite tastehetter med svarte laserskrevne bokstaver, Cherry MX Brown taster, og med håndleddsstøtte. Og for å gjøre det verre (men billigere for meg, da jeg ikke trenger det): jeg vil ha et tastatur UTEN baklys.

 

Sålangt er det beste jeg har funnet hvite laserskrevne tastehetter i norsk, ISO-104 utgave til mitt Qpad MK-85 MX Brown.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt i forhold til hva som er skrevet på HyperX Alloy

HYPERX ALLOY FPS GAMING

Har dette tastaturet selv og du kan justere baklyset på den, hvis jeg ikke husker feil så er det Alt+Pilned.

Du kan også ha mønster i tastaturet men det er pre-fixed så det kan du ikke bytte.

Lenke til kommentar

Har ett Razer Ornata tastatur og er kjempefornøyd.

Den klikkelyden som kommer fra det er helt forferdelig, men tok meg ca 10minutter å fjerne alle de små metall bitene under hver tast som står for lyden.

Etter jeg fjernet det så ble det mitt nye favoritt tastatur, eneste jeg har å utsette på det er vel at tastene blir litt fort slitt slik at de blir glatte, men det er mer kjipt enn ett irritasjonsmoment.

 

Savner å se butikker som er dyktige på gaming, føler både nettbutikker og fysiske butikker bare tar inn alt mulig søppel istedenfor å ha en kvalitetsavdeling som gjør både research og tester ting selv. Gjør ting vanskelig når man skal kjøpe med så mye utvalg, heldigvis syntes jeg halve morroa er å gjøre min egen research :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...